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Twilight Dance: Bluff & Counter Bluff in Cold War Europe (2023)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    15-30 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

“TWilight DANCE는 냉전을 주제로 한 ‘노동자 배치’체인 게임으로, 두 명의 적수가 교대로 4x4 격자 위에 숨겨진 정체성 플레이 피스를 배치하고 이동하는 게임이다. 냉전시대의 도시 베를린은 판 중앙에 특별한 공간이 하나 더 있다.”

두 적대자가 플레이해야 하는 것:

프린트 & 플레이 게임 보드(파일 섹션에서 사용 가능)
16개의 나무 플레이 피스(토큰, 졸개 또는 블록 등)[2개의 다른 색상 각각 8개]
플레이 피스 아래에 부착해야 하는 16개의 프린트 & 플레이 이미지 [4개의 에이전트, 2개의 몰 및 2개의 디코이] 각각]



게임의 목적과 게임 방법:
게임의 승자는 게임 종료 시점에서 가장 많은 점수를 얻은 스파이마스터입니다. 게임은 16개의 피스(KGB 및 SIS 에이전트(또는 원하는 경우 운영)가 모두 종료된 후 종료됩니다. 즉, 두 플레이어 모두 플레이 피스의 손이 비어 있거나, 합의된 턴 수(일반적으로 12개로 설정됨)가 완료된 후에 따라 게임이 종료됩니다.
작품들은 4x4 격자로 유럽의 주요 냉전 수도를 도식화한 것으로, 베를린 시는 보드 중앙에 ‘ 특별 ’ 공간으로 표시된다. 베를린 외에도 오슬로, 코펜하겐, 스톡홀름, 헬싱키, 런던, 암스테르담, 바르샤바, 모스크바, 파리 본, 프라하, 빈, 리스본, 마드리드, 로마, 소피아가 대표적이다. 체인은 직교 또는 대각일 수 있습니다. 2개의 체인은 2점, 3개의 체인은 3점을 획득합니다. 베를린은 승점을 쌓는 데 사용될 수는 없지만, 보드에서 ‘stacking’가 허용되는 유일한 장소라는 점에서 게임에서 특별한 역할을 한다. 그러나 선수의 재량에 따라 베를린에서의 ‘우월성’는 관계를 판단하는 데 사용될 수 있다.
플레이어는 다음 다섯 가지 중 하나를 순서대로 할 수 있다:

16개 도시 중 하나에 자신의 작품을 배치한다.
새 위치를 나타내는 공간이 비어 있는 경우 게시판에 이미 있는 자신의 조각 중 하나를 다른 도시로 이전합니다.
한 조각을 위의 1과 같이 배치한 다음 직교 평면에서 다른 모든 조각과 “shunt”를 수행합니다. *
베를린에 조각을 놓거나 이미 그곳에 있는 상대편 ’sack”에 조각을 놓는다. (최대 쌓기: 각각 한 조각씩)
베를린의 맨 위에 있는 조각을 사용하여 도시에서 뻗어 있는 네 개의 대각선 면 중 하나를 따라 조각을 정렬한다.
참고: 만약 어떤 작품이 보드에서 떨어져 나간다면, 그것은 얼리전스에 관계없이 다른 플레이어의 손에 들어갑니다.


채점 예제는 파일 섹션에 있는 규칙에 나와 있습니다.제한 및 기타 필수 규칙에 대한 참고 사항: 기본 게임에서 플레이어는 상대편의 조각을 재배치할 수 없습니다. 선수들은 ‘shunting’에 의해서만 움직일 수 있다.
‘Shunting’는 4x4 보드를 구성하는 16개 도시와 직교한다. 그것은 베를린에서 대각선이다.
션팅의 결과로 플레이어에게 전달된 피스는 션팅 플레이어가 검사해서는 안 됩니다. 작품을 받은 플레이어는 작품이 손에 들어오면 작품의 숨겨진 면을 볼 수 있습니다.
폰과 스태킹
플레이어는 폰이 보드의 베를린 공간에 위치하는 방식으로 스태킹을 시뮬레이션할 수 있다.
바리안트 규칙
플레이어의 상호 합의에 의해 설정 시 다수의 바리안트 규칙을 채택할 수 많은 바리안트 규칙을 채택할 수 있다. 이것들은 베이스 게임에 포함되어 있다.

—디자이너의 설명

“TWILIGHT DANCE is a Cold War themed ‘worker placement’ chaining game, in which two adversaries take turns to place and move hidden identity playing pieces on a four by four grid featuring six European capitals. The city of Cold War Berlin is represented by an additional special space in the centre of the board.”

What the two adversaries need to play:

The Print & Play game board (Available in the files section)
16 wooden playing pieces (tokens, pawns or blocks etc) [8 each of two different colours]
The 16 Print & Play images that need to be affixed to the underside of the playing pieces [4 Agents, 2 Moles and 2 Decoys each]


Objective of the game and how to play:
The winner of the game is the Spymaster with the most points at the end of the game. The game ends after all 16 pieces (representing KGB and SIS Agents (or Operations if you prefer) have been played out – i.e., both players’ hands of playing pieces are empty; or, after the conclusion of an agreed number of turns (usually set at 12).
Pieces are played to the board, which is a 4-by-4 grid forming a schematic representation of key European Cold War capitals, with the city of Berlin represented by an additional ‘special’ space in the middle of the board. The cities represented - in addition to Berlin - are Oslo, Copenhagen, Stockholm, Helsinki, London, Amsterdam, Warsaw, Moscow, Paris Bonn, Prague, Vienna, Lisbon, Madrid, Rome and Sofia.
Points are awarded at the end of a game for each chain of two or three adjacent cities the two players have Agents or Moles in. Chains can be orthogonal or diagonal. Chains of two earn 2 points and chains of three 3 points. Berlin cannot be used to accumulate points but has a special role in the game in that it is the only location on the board in which ‘stacking’ is allowed. At player discretion however ‘supremacy’ in Berlin may be used to adjudicate ties.
Players can do one of the following five things on their turn:

Place one of their pieces in any one of the sixteen cities, provided the space representing that city is empty.
Relocate one of their own pieces already on the board to any other city, provided the space representing the new location is empty.
Place a piece as 1 above and then “shunt” it and all other pieces one location in an orthogonal plane. *
Place a piece in Berlin or “stack” a piece on an opponent’s piece already there. (Maximum stack: one piece each.)
Use the topmost piece in Berlin, if it is theirs, to shunt a piece or pieces along any one of the four diagonal planes extending from the city.
Note: If a piece is shunted off the board, it enters the other player’s hand, irrespective of allegiance.


Scoring examples are illustrated in the rules located in the files section.
Notes on restrictions and other essential rules:
In the basic game, players cannot “relocate” their adversary’s pieces. They can only be moved by ‘shunting’.
Players cannot forego their turn if they possess unplaced pieces.
‘Shunting’ is orthogonal from the 16 cities comprising the 4-by-4 board. It is diagonal from Berlin.
A piece passed to a player as a result of shunting should not be examined by the shunting player. The player receiving the piece will be able to look at its hidden side once it is in their hand.
Pawns and stacking
Players preferring to use pawns for playing pieces can simulate stacking by the way the pawns are positioned in the Berlin space on the board – a Top and Bottom within the space is clearly apparent.
Variant rules
A number of variant rules can be adopted at set-up by mutual agreement of the players. These are included with the base game.

—description from the designer

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