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Desert War: Tactical Warfare in North Africa (1973)
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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    120-180 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    3.13 / 5

게임 소개

사막 전쟁: 북아프리카의 전술 전쟁, 1940-43은 1941년부터 1943년까지의 북아프리카의 전술 전투의 역사적 시뮬레이션이다. 이 시나리오는 독일, 영국, 이탈리아 부대와 관련된 몇 가지 일반적인 상황을 보여준다. 다양한 힘을 가진 상황의 조합은 거의 셀 수 없이 많은 다른 시나리오가 플레이될 수 있게 한다.

사막 전쟁은 기본적으로 2인용 게임입니다. 플레이어가 새롭고 독특한 동시 플로팅 및 이동 시스템을 사용하여 지도에서 유닛을 이동시키고 전투 및 특정 목표 달성을 시도할 때 시퀀싱된 차례대로 플레이된다. 게임은 힘과 목적이 다양하게 혼합된 시나리오로 진행된다.

트리폴리와 알렉산드리아 사이에 1,400마일에 이르는 서쪽 사막은 독일군 장성에 의해 "전략가의 천국이자 군수원의 지옥"이라고 묘사되었다.1941년 3월 롬멜의 아프리카 코르프스가 트리폴리에 도착했을 때와 1943년 5월, 추축국의 마지막 군대가 튀니지에 항복했을 때 사막 전쟁을 통해 그 장군의 인상을 확인할 수 있었다.

사막 전쟁(Desert War)은 제2차 세계 대전 동안 북아프리카의 전술 지형에서 일어난 기계화된 투쟁을 재현하기 위해 고안된 전술 시뮬레이션이다. 22" x 34" 2색 지도 시트는 평평한 모래가 바위 덮인 부분이나 약간의 고도 차이로 인해 드문드문 끊기는 복합 사막 전장을 묘사하고 있다. 각각의 지도 시트 16진수는 100미터 거리를 나타내고 각각의 게임 턴은 실제 시간의 3분 30초를 나타낸다. 400개의 다이컷 부대는 서로 다른 사막 전쟁 상황과 시나리오에 대항하는 연합군, 독일군, 이탈리아군을 대표한다. 대전차 및 포병 포대와 전차 소대의 지원을 받는 상대 보병 중대는 데센 전쟁의 전술적 게임 규모 내에서 서로 교전한다.

사막 전쟁은 전술가의 시뮬레이션 도구입니다. 기갑블리츠와 전투사령부에서 이 시리즈를 따라오신 분들은 다음과 같습니다. 레드 스타/화이트 스타를 통한 전술 기갑전: 1970년대 유럽의 전술 투쟁은 사막 전쟁이 당신이 놓치고 싶지 않은 게임의 발전이라는 것을 알고 있다.

게임 규모:
게임 턴: 3.5분
16진수: 109야드/100m
단위: 소대와 중대 연결

게임 인벤토리:
22 x 34" 2색 지도 1개
단일 면 인쇄 카운터 시트(400 1/2" 카운터)
10페이지 접힌 규칙집 하나
하나의 동시 이동 플롯 패드
두 시나리오 및 테이블 플레이어 보조 시트
6면 주사위 하나

카드놀이 기능: 낮음
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 2-4시간
Desert War: Tactical Warfare in North Africa, 1940-43, is an historical simulation of the tactical Combat in North Africa from 1941 to 1943. The scenarios show several common situations involving German, British and Italian Units. The combination of situations with varying forces allow an almost innumerable amount of different scenarios to be played.

Desert War is basically a two-Player game. It is played in sequenced turns, during which the Players use a new & unique simultaneous plotting and moving system to move their units on the map, have combat and attempt to achieve certain objectives. The game is played in Scenarios which are various mixtures of forces and objectives.

The Western Desert, stretching 1,400 miles between Tripoli and Alexandria, was described by one German general as "a tactician's paradise and a quartermaster's hell." Between March 1941, when Rommel's Afrika Korps arrived in Tripoli, and May 1943, when the last Axis troops surrendered in Tunisia, the conduct of the Desert War furnished the proof for that general's impression.

Desert War is a tactical simulation designed to recreate the mechanized struggles which took place in the "perfect" tactical terrain of North Africa during World War II. The 22" x 34" two-color mapsheet depicts a composite desert battlefield on which the flat sands are sparsely interrupted by patches of rocky cover or slight differences of elevation. Each mapsheet hex represents a hundred meters of distance and each Game-Turn represents three and a half minutes of actual time. Four hundred die-cut units represent the Allied, German and Italian combat units that contest the differing Desert War situations and scenarios. Opposing infantry companies, supported by tank platoons and anti-tank and artillery batteries engage each other within the tactical game scale of Desen War.

Desert War is a tactician's simulation tool. Those of you who have been following this series from PanzerBlitz and Combat Command: Tactical Armored Warfare through Red Star/White Star: Tactical Combat in Europe in the 1970's, know that Desert War is a development of game you won't want to miss.

Game Scale:
Game Turn: 3.5 minutes
Hex: 109 yards / 100 meters
Units: Platoon to Company

Game Inventory:
One 22 x 34" two-color map
One single-side printed countersheet (400 1/2" counters)
One 10-page folded rulebook
One Simultaneous Movement Plot pad
Two Scenario & Tables players aid sheet
One 6-sided die

Solitaire Playability: Low
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
Playing Time: 2-4 hours

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