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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Reiner Knizia
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아티스트
Vincent Dutrait
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인원
게임 소개
1박스에 2개의 확장!
악어가 가득한 늪, 밀려드는 강, 지역 부족, 위험한 용, 짙은 안개로 뒤덮인 지역 등 새로운 도전이 여러분을 기다리고 있습니다. 여러분은 또한 여러분이 모을 수 있는 신비한 사원들과 보물들을 만나게 될 것입니다!
두 확장 모두 자유롭게 결합할 수 있는 많은 모듈들로 구성되어 있습니다!
보물 모듈은 탐험가를 최대 2개의 공간으로 이동시키는 데 사용할 수 있는 새로운 보물 상자 토큰을 제공합니다. 하지만 보물상자 토큰 4개를 모으면 게임에서 승리합니다!
드래곤 모듈에는 카드\' 색상에 해당하는 각각 다른 색상의 드래곤 폰 4개가 포함되어 있습니다. 용들은 탐험의 길을 막고 그들의 근처를 통과하지 못하게 한다. 그러나 일단 드래곤과 색깔이 일치하는 카드를 플레이하면 생물을 한 칸 이동시켜 잠재적으로 자신의 길을 벗어나 상대를 차단할 수 있습니다!
미스터리 모듈은 짙은 안개가 낀 새롭고 작은 지형 타일을 소개합니다. 그것들은 신비한 안개의 영역을 추가하기 위해 일반적인 지형 타일 위에 놓인다. 플레이어가 미스터리 타일 옆에 멈추면 타일이 뒤집히고 아래의 레이아웃이 표시됩니다.
그러나 그것이 전부는 아니다. 지형 타일에서 다양한 새로운 위험이 기다리고 있습니다.
위험한 곳은 해골 기호가 있는 곳이다. 그것들은 많은 새로운 타일에서 발견됩니다. 이 공간을 통해 이동할 수 있지만, 이 공간에서 차례를 끝낼 수는 없습니다.
산 패스 타일에는 통과할 수 없는 산악 지형으로 둘러싸인 좁은 패스가 포함되어 있으므로 원하는 경우 자신만의 바로 가기나 병목 현상을 만들 수 있습니다(두개골 기호도 포함할 수 있음).
물 소용돌이가 있는 타일에는 카드 이동을 완료하면 탐색기를 한 칸 더 밀어주는 화살표가 있습니다.
늪 타일은 해당 타일에 있는 악어 기호의 수와 같은 강도의 카드를 재생해야 합니다. 그래서 악어 한 마리가 있는 타일에 들어가려면, 당신은 한 개의 동전으로 단 하나의 칼, 패들 또는 카드를 연주해야 한다. 신사는 게임의 규칙을 조금 바꾼다. 그들은 엘도라도로 가는 길을 따라 배치되어 있고, 플레이어들은 엘도라도로 가는 관문에 들어가 게임에서 이기기 전에 각각 멈추고 네 가지 유물을 모두 수집해야 한다. 결승선까지 가는 단순한 경주가 아니라, 도중에 4개의 검문소에서 멈춰야 합니다.
마지막으로, 무이스카 부족은 시장판 옆에 놓인 8장의 카드 한 벌이다. 두 장의 카드를 더미 위에서 뽑아 시장 옆에 진열해 카드 구매 옵션을 기존 6장에서 8장으로 늘렸다. 한 장의 카드를 손에 쥐면 평소와 같이 재생해 폐기하거나(최대 2장의 무이스카 카드) 옆에 두고 다음 차례를 위해 보관하면 된다. 덕분에 저장된 무이스카 카드를 가장 필요할 때 정확하게 사용할 수 있다.
위험이 가득한 새로운 모험을 시작할 때이다. 누가 먼저 엘도라도의 성문에 도착할 것인가?
악어가 가득한 늪, 밀려드는 강, 지역 부족, 위험한 용, 짙은 안개로 뒤덮인 지역 등 새로운 도전이 여러분을 기다리고 있습니다. 여러분은 또한 여러분이 모을 수 있는 신비한 사원들과 보물들을 만나게 될 것입니다!
두 확장 모두 자유롭게 결합할 수 있는 많은 모듈들로 구성되어 있습니다!
보물 모듈은 탐험가를 최대 2개의 공간으로 이동시키는 데 사용할 수 있는 새로운 보물 상자 토큰을 제공합니다. 하지만 보물상자 토큰 4개를 모으면 게임에서 승리합니다!
드래곤 모듈에는 카드\' 색상에 해당하는 각각 다른 색상의 드래곤 폰 4개가 포함되어 있습니다. 용들은 탐험의 길을 막고 그들의 근처를 통과하지 못하게 한다. 그러나 일단 드래곤과 색깔이 일치하는 카드를 플레이하면 생물을 한 칸 이동시켜 잠재적으로 자신의 길을 벗어나 상대를 차단할 수 있습니다!
미스터리 모듈은 짙은 안개가 낀 새롭고 작은 지형 타일을 소개합니다. 그것들은 신비한 안개의 영역을 추가하기 위해 일반적인 지형 타일 위에 놓인다. 플레이어가 미스터리 타일 옆에 멈추면 타일이 뒤집히고 아래의 레이아웃이 표시됩니다.
그러나 그것이 전부는 아니다. 지형 타일에서 다양한 새로운 위험이 기다리고 있습니다.
위험한 곳은 해골 기호가 있는 곳이다. 그것들은 많은 새로운 타일에서 발견됩니다. 이 공간을 통해 이동할 수 있지만, 이 공간에서 차례를 끝낼 수는 없습니다.
산 패스 타일에는 통과할 수 없는 산악 지형으로 둘러싸인 좁은 패스가 포함되어 있으므로 원하는 경우 자신만의 바로 가기나 병목 현상을 만들 수 있습니다(두개골 기호도 포함할 수 있음).
물 소용돌이가 있는 타일에는 카드 이동을 완료하면 탐색기를 한 칸 더 밀어주는 화살표가 있습니다.
늪 타일은 해당 타일에 있는 악어 기호의 수와 같은 강도의 카드를 재생해야 합니다. 그래서 악어 한 마리가 있는 타일에 들어가려면, 당신은 한 개의 동전으로 단 하나의 칼, 패들 또는 카드를 연주해야 한다. 신사는 게임의 규칙을 조금 바꾼다. 그들은 엘도라도로 가는 길을 따라 배치되어 있고, 플레이어들은 엘도라도로 가는 관문에 들어가 게임에서 이기기 전에 각각 멈추고 네 가지 유물을 모두 수집해야 한다. 결승선까지 가는 단순한 경주가 아니라, 도중에 4개의 검문소에서 멈춰야 합니다.
마지막으로, 무이스카 부족은 시장판 옆에 놓인 8장의 카드 한 벌이다. 두 장의 카드를 더미 위에서 뽑아 시장 옆에 진열해 카드 구매 옵션을 기존 6장에서 8장으로 늘렸다. 한 장의 카드를 손에 쥐면 평소와 같이 재생해 폐기하거나(최대 2장의 무이스카 카드) 옆에 두고 다음 차례를 위해 보관하면 된다. 덕분에 저장된 무이스카 카드를 가장 필요할 때 정확하게 사용할 수 있다.
위험이 가득한 새로운 모험을 시작할 때이다. 누가 먼저 엘도라도의 성문에 도착할 것인가?
2 expansions in 1 box!
New challenges await you during your journey: swamps full of crocodiles, rushing rivers, a local tribe, dangerous dragons and areas covered with thick fog. You will also encounter mysterious temples and treasures that you can collect!
Both extensions consist of many modules that you can freely combine with each other!
The Treasures module provides new treasure chest tokens that may be spent to move your explorer up to 2 spaces. However, if you collect 4 treasure chest tokens, you win the game!
The Dragons module contains 4 dragon pawns each in different colors corresponding to the cards\' colors. Dragons block the route of the expedition and do not allow passage in their vicinity. However, once you play a card whose color matches the dragon, you may move the creature one space, potentially moving it out of your way and blocking your opponents!
The Mysteries module introduces new, smaller terrain tiles with dark mists. They are placed onto normal terrain tiles to add areas of mysterious fog. Once a player stops next to a mystery tile, it\'s flipped over and the layout underneath becomes visible.
But it is not everything. Various new dangers await you on the terrain tiles.
Dangerous places are places with a skull symbol. They are found on many new tiles. You may move through these spaces, but you may not end your turn on them.
Mountains pass tiles include a narrow pass surrounded by impassable mountain terrain, allowing you to create their own shortcuts or bottlenecks if you wish (they also can contain a skull symbol).
The tiles with Water Vortex feature arrows that push your explorer one space further if you complete a card’s movement on them.
Swamp tiles require you to play any card with a strength equal to the number of crocodile symbols on those tiles. So to enter a tile with one crocodile, you must play a single machete, paddle, or card with one coin.
Shrines change the rules of the game a bit. They are placed out along the route to El Dorado, and players must stop at each one and collect all four artifacts before you can enter the gate to El Dorado and win the game. Rather than be a simple race to the finish line, this forces you to stop at four checkpoints along the way.
Finally, the Muisca tribe is a deck of 8 cards that is placed next to the market board. Two cards are drawn from the top of the pile and displayed next to the market, increasing the card purchase options from 6 to 8. When you draw one card into your hand, you can play it and discard it as usual, or set it aside (max. 2 Muisca cards) and keep it for next turn. Thanks to this, you can use the saved Muisca card exactly when you need it most.
It\'s high time to start a new adventure full of dangers. Who will reach the gates of El Dorado first?
New challenges await you during your journey: swamps full of crocodiles, rushing rivers, a local tribe, dangerous dragons and areas covered with thick fog. You will also encounter mysterious temples and treasures that you can collect!
Both extensions consist of many modules that you can freely combine with each other!
The Treasures module provides new treasure chest tokens that may be spent to move your explorer up to 2 spaces. However, if you collect 4 treasure chest tokens, you win the game!
The Dragons module contains 4 dragon pawns each in different colors corresponding to the cards\' colors. Dragons block the route of the expedition and do not allow passage in their vicinity. However, once you play a card whose color matches the dragon, you may move the creature one space, potentially moving it out of your way and blocking your opponents!
The Mysteries module introduces new, smaller terrain tiles with dark mists. They are placed onto normal terrain tiles to add areas of mysterious fog. Once a player stops next to a mystery tile, it\'s flipped over and the layout underneath becomes visible.
But it is not everything. Various new dangers await you on the terrain tiles.
Dangerous places are places with a skull symbol. They are found on many new tiles. You may move through these spaces, but you may not end your turn on them.
Mountains pass tiles include a narrow pass surrounded by impassable mountain terrain, allowing you to create their own shortcuts or bottlenecks if you wish (they also can contain a skull symbol).
The tiles with Water Vortex feature arrows that push your explorer one space further if you complete a card’s movement on them.
Swamp tiles require you to play any card with a strength equal to the number of crocodile symbols on those tiles. So to enter a tile with one crocodile, you must play a single machete, paddle, or card with one coin.
Shrines change the rules of the game a bit. They are placed out along the route to El Dorado, and players must stop at each one and collect all four artifacts before you can enter the gate to El Dorado and win the game. Rather than be a simple race to the finish line, this forces you to stop at four checkpoints along the way.
Finally, the Muisca tribe is a deck of 8 cards that is placed next to the market board. Two cards are drawn from the top of the pile and displayed next to the market, increasing the card purchase options from 6 to 8. When you draw one card into your hand, you can play it and discard it as usual, or set it aside (max. 2 Muisca cards) and keep it for next turn. Thanks to this, you can use the saved Muisca card exactly when you need it most.
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