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6Millennium Wars Advanced: The Lebanon Scenarios (2016) -
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Michael Anderson (I), Jon Compton, Joseph Miranda
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아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임은 어드밴스트 밀레니엄 워 시스템을 기반으로 하며 비대칭 상황, 비국가 행위자, 정치적 제약을 통합한다. 게임 규모는 육각당 10km이며, 부대는 여단 또는 사단, 또는 간부/집단이다.
어드밴스트 밀레니엄 워 시스템은 전통적인 워게임 디자인에 비해 상당히 독특하다. 양적인 "요소"를 움직임이나 전투 등에 활용하기 보다는 게임은 전적으로 미션에 기반을 두고 있으며, 각 유닛은 유닛 카운터의 아이콘으로 주어진 임무를 수행할 수 있다. 미션은 특정 목표에 대한 작전으로 결합되며, 여기에는 다른 부대, 지도상의 인구 센터 또는 정치적 수도가 포함될 수 있습니다. 이러한 작전의 수신 대상자는 공격 작전으로 인한 손실을 감안하여 특정 사상자 체인을 실행해야 한다. 이 게임은 또한 독특한 " 인용구를 활용한다.주어진 파벌의 단위가 한 차례 미션을 수행할 수 있는 단계의 수를 결정하는 계층&인용 시스템.
풀게임(아직 출시되지 않은)은 아랍/이스라엘 투쟁의 과거, 현재, 미래를 탐구한다. 56페이지 분량의 게임 역사 소책자가 포함되어 있습니다.
전체 게임에 포함되는 시나리오:
1. '48년 전쟁 1단계
2. '48년 전쟁 2단계
3. 67년 전쟁
4. 67년 전쟁 지하드 (만약에)
5. 73 전쟁
6. 82 레바논 전쟁
7. ’06 레바논 남부에서의 군사적 해결책
8. 12년 가상의
카운터팩트 매거진 게임은 시나리오 6과 7만 포함합니다.
어드밴스트 밀레니엄 워 시스템은 전통적인 워게임 디자인에 비해 상당히 독특하다. 양적인 "요소"를 움직임이나 전투 등에 활용하기 보다는 게임은 전적으로 미션에 기반을 두고 있으며, 각 유닛은 유닛 카운터의 아이콘으로 주어진 임무를 수행할 수 있다. 미션은 특정 목표에 대한 작전으로 결합되며, 여기에는 다른 부대, 지도상의 인구 센터 또는 정치적 수도가 포함될 수 있습니다. 이러한 작전의 수신 대상자는 공격 작전으로 인한 손실을 감안하여 특정 사상자 체인을 실행해야 한다. 이 게임은 또한 독특한 " 인용구를 활용한다.주어진 파벌의 단위가 한 차례 미션을 수행할 수 있는 단계의 수를 결정하는 계층&인용 시스템.
풀게임(아직 출시되지 않은)은 아랍/이스라엘 투쟁의 과거, 현재, 미래를 탐구한다. 56페이지 분량의 게임 역사 소책자가 포함되어 있습니다.
전체 게임에 포함되는 시나리오:
1. '48년 전쟁 1단계
2. '48년 전쟁 2단계
3. 67년 전쟁
4. 67년 전쟁 지하드 (만약에)
5. 73 전쟁
6. 82 레바논 전쟁
7. ’06 레바논 남부에서의 군사적 해결책
8. 12년 가상의
카운터팩트 매거진 게임은 시나리오 6과 7만 포함합니다.
The game is based on the Advanced Millennium Wars system, incorporating asymmetric situations, non-state actors, and political constraints. The game scale is 10km per hex, units are brigades or divisions, or cadres/groups.
The Advanced Millennium Wars system is quite unique relative to traditional wargame designs. Rather than utilize quantitative "factors" for such things as movement and combat, the game is entirely missions based, with each unit being capable of performing a given set of missions as indicated by icons on the backs of the unit counters. Missions are combined into Operations against specific targets, which can include other units in play, populations centers on the map, or political capital. Targets on the receiving end of such operations must execute specific casualty chains to account for losses caused by offensive operations. The game also utilizes a unique "Tier" system that determines the number of phases the units of any given faction may conduct missions per turn.
The full game (not yet released) explores the past, present, and future of the Arab/Israeli struggle. Includes a 56 page booklet focused on the history behind (and yet to come of) the game.
Scenarios included in the full game:
1. '48 War Phase 1
2. '48 War Phase 2
3. '67 War
4. '67 War Jihad (What if)
5. ‘73 War
6. ’82 Lebanon War
7. ’06 Military Solution in Southern Lebanon
8. '12 Hypothetical
The Counterfact magazine game includes only scenarios 6 and 7.
The Advanced Millennium Wars system is quite unique relative to traditional wargame designs. Rather than utilize quantitative "factors" for such things as movement and combat, the game is entirely missions based, with each unit being capable of performing a given set of missions as indicated by icons on the backs of the unit counters. Missions are combined into Operations against specific targets, which can include other units in play, populations centers on the map, or political capital. Targets on the receiving end of such operations must execute specific casualty chains to account for losses caused by offensive operations. The game also utilizes a unique "Tier" system that determines the number of phases the units of any given faction may conduct missions per turn.
The full game (not yet released) explores the past, present, and future of the Arab/Israeli struggle. Includes a 56 page booklet focused on the history behind (and yet to come of) the game.
Scenarios included in the full game:
1. '48 War Phase 1
2. '48 War Phase 2
3. '67 War
4. '67 War Jihad (What if)
5. ‘73 War
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