-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
75-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Jason Carr, Jason Matthews
-
아티스트
-
인원
게임 소개
나는 오늘 여기서 인도와 중국의 인종에 대해 이야기했다. 우리는 인도가 그 경주에서 이기기를 원한다. 우리는 인도가 자유롭고 번영하는 아시아의 지도자가 되기를 바란다. 그러나 만약 우리의 관심이 순전히 이기적이고 반공산주의적이며 냉전의 일부로 보인다면, 인도 국민들에게 우리의 동기가 순전히 정치적인 것으로 보인다면, 우리는 공산주의자와 중립주의자들의 손에 놀아날 것이고, 해외에서 미국의 이미지를 잔인하게 왜곡시킬 것이다, 우리의 관대함에서 기대되는 심리적 영향을 상당 부분 취소할 수 있습니다.” -- 존 피츠제럴드 케네디 상원의원 1959
1959년입니다. 다음 10년은 냉전을 세계의 새롭고 더 먼 지역으로 몰아갈 일련의 사건들을 촉발할 것이다. 트와일라잇 파이팅: 남아시아 몬순은 트와일라잇 투쟁 시리즈의 최신 독립형 2인 게임이다. 이 게임은 중국의 티베트 반란에서부터 인민 공화국과 미국의 관계 정상화에 이르는 시대를 다루고 있다. 트와일라잇 파이팅보다 긴 포턴 게임이다: 홍해, 하지만 트와일라잇 투쟁의 전체 게임보다 훨씬 짧습니다.
트와일라잇 투쟁: 남아시아 몬순은 트와일라잇 투쟁의 경험이 풍부한 선수들에게 새롭고 미묘한 도전을 제공하기 위한 것이다. 남아시아, 인도양, 그리고 중국의 아시아 주변부에 있는 이 게임에 대표되는 국가들은 더 외지고 독립적인 생각을 가지고 있다. 대표되는 모든 나라들이 비동맹 운동에 동참했다. 세계의 다른 지역들과는 달리, 미국과 소련은 그 지역에 군사력을 투사하는 데 어려움이 있을 뿐이다. 간단히 말해서, 이 지역은 국가들이 그들의 독립을 주장하고 강대국들이 다른 곳에서 만들어낸 양극화된 세계에 저항할 용기가 있다고 느꼈던 냉전의 지역이다.
트와일라잇 투쟁 참가자들은 새롭게 독립한 국가들, 즉 비동맹 운동과 데프콘 트랙을 따라 고조된 긴장 관계와 씨름하도록 요청받을 것이다. 이 게임은 &ldquo라고 불리는 새로운 시스템을 포함한다;포용적 행동과 참가자들은 마오쩌둥 이후 중국의 미래를 계획해야 한다. 이러한 새로운 요소들을 마스터할 수 있는 플레이어의 능력이 트와일라잇 파이팅의 승리의 열쇠가 될 것입니다: 남아시아 몬순.
이 게임은 또한 트와일라잇 투쟁 시스템의 다른 부분에서 주목을 덜 받는 냉전 시대의 많은 거인들의 역사를 강조한다: 네루, 마오, 달리 라마, 저우언라이, 인디라 간디, 흐루쇼프 등은 모두 이 지구의 중추적인 지역에서 그들의 존재를 느끼게 한다.
마오 주석의 전화에 답할 수 있는 기회입니다;단호하고, 희생을 두려워하지 말고 승리를 얻기 위해 모든 어려움을 극복하라.”
이 게임은 이전 버전과 이전 버전의 호환성을 제공합니다. 남아시아 몬순의 카드는 트와일라잇 투쟁에서 사용할 수 있으며, 트와일라잇 투쟁의 카드는 남아시아 몬순에서 사용할 수 있습니다.
-디자이너의 설명
1959년입니다. 다음 10년은 냉전을 세계의 새롭고 더 먼 지역으로 몰아갈 일련의 사건들을 촉발할 것이다. 트와일라잇 파이팅: 남아시아 몬순은 트와일라잇 투쟁 시리즈의 최신 독립형 2인 게임이다. 이 게임은 중국의 티베트 반란에서부터 인민 공화국과 미국의 관계 정상화에 이르는 시대를 다루고 있다. 트와일라잇 파이팅보다 긴 포턴 게임이다: 홍해, 하지만 트와일라잇 투쟁의 전체 게임보다 훨씬 짧습니다.
트와일라잇 투쟁: 남아시아 몬순은 트와일라잇 투쟁의 경험이 풍부한 선수들에게 새롭고 미묘한 도전을 제공하기 위한 것이다. 남아시아, 인도양, 그리고 중국의 아시아 주변부에 있는 이 게임에 대표되는 국가들은 더 외지고 독립적인 생각을 가지고 있다. 대표되는 모든 나라들이 비동맹 운동에 동참했다. 세계의 다른 지역들과는 달리, 미국과 소련은 그 지역에 군사력을 투사하는 데 어려움이 있을 뿐이다. 간단히 말해서, 이 지역은 국가들이 그들의 독립을 주장하고 강대국들이 다른 곳에서 만들어낸 양극화된 세계에 저항할 용기가 있다고 느꼈던 냉전의 지역이다.
트와일라잇 투쟁 참가자들은 새롭게 독립한 국가들, 즉 비동맹 운동과 데프콘 트랙을 따라 고조된 긴장 관계와 씨름하도록 요청받을 것이다. 이 게임은 &ldquo라고 불리는 새로운 시스템을 포함한다;포용적 행동과 참가자들은 마오쩌둥 이후 중국의 미래를 계획해야 한다. 이러한 새로운 요소들을 마스터할 수 있는 플레이어의 능력이 트와일라잇 파이팅의 승리의 열쇠가 될 것입니다: 남아시아 몬순.
이 게임은 또한 트와일라잇 투쟁 시스템의 다른 부분에서 주목을 덜 받는 냉전 시대의 많은 거인들의 역사를 강조한다: 네루, 마오, 달리 라마, 저우언라이, 인디라 간디, 흐루쇼프 등은 모두 이 지구의 중추적인 지역에서 그들의 존재를 느끼게 한다.
마오 주석의 전화에 답할 수 있는 기회입니다;단호하고, 희생을 두려워하지 말고 승리를 얻기 위해 모든 어려움을 극복하라.”
이 게임은 이전 버전과 이전 버전의 호환성을 제공합니다. 남아시아 몬순의 카드는 트와일라잇 투쟁에서 사용할 수 있으며, 트와일라잇 투쟁의 카드는 남아시아 몬순에서 사용할 수 있습니다.
-디자이너의 설명
“I have spoken here today about India\'s race with Red China. We want India to win that race. We want India to be a free and thriving leader of a free and thriving Asia. But if our interest appears to be purely selfish, anti-Communist and part of the Cold War – if it appears to the Indian people that our motives are purely political – then we shall play into the hands of Communist and neutralist propagandists, cruelly distort America\'s image abroad, and undo much of the psychological effect that we expect from our generosity.” -- Senator John Fitzgerald Kennedy 1959
The year is 1959. The next decade will unleash a cascading series of events that will catapult the Cold War into a new, farther-flung region of the world. Twilight Struggle: South Asian Monsoon is the latest stand-alone two player game in the Twilight Struggle series. This game covers the era from the Tibetan Insurrection in China to the normalization of relations between the People’s Republic and the United States. It is a four turn game, longer than Twilight Struggle: Red Sea, but much shorter than a full game of Twilight Struggle.
Twilight Struggle: South Asian Monsoon is intended to provide experienced players of Twilight Struggle with a new, more nuanced challenge. The nations represented in this game – in South Asia, the Indian Ocean and along China’s Asian periphery - are more remote and independent minded. All of the countries represented joined the Non-Aligned Movement. Unlike other parts of the globe, the United States and the Soviet Union can only project military force into the region with difficulty. In short, this is the region of the Cold War where nations felt emboldened to assert their independence and resist the bi-polar world that the superpowers had created elsewhere.
Twilight Struggle players will be asked to contend with newly independent countries, the relationship between the Non-Aligned Movement and increased tensions along the DEFCON track. The game incorporates a new system called “Engagement Actions” and players must plan with the future of China after Mao. The ability of players to master these new factors will be the key to victory in Twilight Struggle: South Asian Monsoon.
The game also highlights the history of many giants of the Cold War era that receive less attention in other parts of the Twilight Struggle system: Nehru, Mao, the Dali Lama, Zhou Enlai, Indira Gandhi, Khrushchev and more all make their presence felt in this pivotal region of the globe.
This is your chance to answer Chairman Mao’s call and “Be resolute, fear no sacrifice and surmount every difficulty to win victory.”
The game will feature backward and forward compatibility. Cards from South Asian Monsoon will be usable in Twilight Struggle, and cards from Twilight Struggle will be usable in South Asian Monsoon.
-description from designer
The year is 1959. The next decade will unleash a cascading series of events that will catapult the Cold War into a new, farther-flung region of the world. Twilight Struggle: South Asian Monsoon is the latest stand-alone two player game in the Twilight Struggle series. This game covers the era from the Tibetan Insurrection in China to the normalization of relations between the People’s Republic and the United States. It is a four turn game, longer than Twilight Struggle: Red Sea, but much shorter than a full game of Twilight Struggle.
Twilight Struggle: South Asian Monsoon is intended to provide experienced players of Twilight Struggle with a new, more nuanced challenge. The nations represented in this game – in South Asia, the Indian Ocean and along China’s Asian periphery - are more remote and independent minded. All of the countries represented joined the Non-Aligned Movement. Unlike other parts of the globe, the United States and the Soviet Union can only project military force into the region with difficulty. In short, this is the region of the Cold War where nations felt emboldened to assert their independence and resist the bi-polar world that the superpowers had created elsewhere.
Twilight Struggle players will be asked to contend with newly independent countries, the relationship between the Non-Aligned Movement and increased tensions along the DEFCON track. The game incorporates a new system called “Engagement Actions” and players must plan with the future of China after Mao. The ability of players to master these new factors will be the key to victory in Twilight Struggle: South Asian Monsoon.
The game also highlights the history of many giants of the Cold War era that receive less attention in other parts of the Twilight Struggle system: Nehru, Mao, the Dali Lama, Zhou Enlai, Indira Gandhi, Khrushchev and more all make their presence felt in this pivotal region of the globe.
This is your chance to answer Chairman Mao’s call and “Be resolute, fear no sacrifice and surmount every difficulty to win victory.”
The game will feature backward and forward compatibility. Cards from South Asian Monsoon will be usable in Twilight Struggle, and cards from Twilight Struggle will be usable in South Asian Monsoon.
-description from designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
411
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
422
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
357
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
321
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
593
-
2024-11-13
-
Lv.18