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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-120 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
James Simon Bradley
-
아티스트
-
인원
게임 소개
올해는 2230년이다. 위대한 시비타스로 알려진 거대한 도시 국가들이 국가들을 대체했다. 당신은 당신 자신의 사이버펑크 도시를 통제하고 당신이 원하는 대로 통치하기로 선택한다. 지구의 사람들이 여러분의 유토피아로 몰려들도록 유인하거나, 조종하고, 훔치고, 정복하고, 승리로 가는 길을 짓밟으세요.
CIVITAS 2230은 전술, 정치 사기, 도전 시나리오, 토탈 스토리 몰입을 좋아하는 게임 그룹을 위한 전략 게임이다. 테이블에 앉아 있는 시간에 맞춰 조정할 수 있는 게임을 하면서 배우는 것은 물론 협력적인 선택을 하는 것과 비교할 수 있습니다. 아니면 솔로 모드.
게임은 경직된 게임 라운드 구조로 제어된다. 플레이어들은 시작하는 직사각형 모양의 프레지덴셜 매트에서 플레이를 하고 그들이 만들 여유가 있는 헥스를 배치함으로써 그들의 도시를 건설한다. 헥스는 더 많은 헥스가 그려지고 나중에 배치될 수 있도록 추가적인 보너스 리소스(Reputation, Ether, Ion, Material Cubes 또는 Policy Points)를 제공하여 플레이어의 도시 크기와 힘을 증가시킨다.
작업자들은 특정 헥스를 활성화하기 위해 배치되며, CNXpats로 알려진 고유한 캐릭터들은 이를 활성화하는 플레이어에게 유리한 플레이를 조작할 수 있는 더 많은 특별한 보너스와 특별한 능력을 제공한다. 게임 라운드의 나머지 부분은 추가 헥스 추첨, 정책 입찰, 플레이어의 총 인구에 대한 추가 보너스 획득과 같은 다른 요소들이다.
플레이어들은 시나리오에 따라 25개 또는 50개의 전체 평판에 도달함으로써 게임에서 승리한다.
—디자이너의 설명
CIVITAS 2230은 전술, 정치 사기, 도전 시나리오, 토탈 스토리 몰입을 좋아하는 게임 그룹을 위한 전략 게임이다. 테이블에 앉아 있는 시간에 맞춰 조정할 수 있는 게임을 하면서 배우는 것은 물론 협력적인 선택을 하는 것과 비교할 수 있습니다. 아니면 솔로 모드.
게임은 경직된 게임 라운드 구조로 제어된다. 플레이어들은 시작하는 직사각형 모양의 프레지덴셜 매트에서 플레이를 하고 그들이 만들 여유가 있는 헥스를 배치함으로써 그들의 도시를 건설한다. 헥스는 더 많은 헥스가 그려지고 나중에 배치될 수 있도록 추가적인 보너스 리소스(Reputation, Ether, Ion, Material Cubes 또는 Policy Points)를 제공하여 플레이어의 도시 크기와 힘을 증가시킨다.
작업자들은 특정 헥스를 활성화하기 위해 배치되며, CNXpats로 알려진 고유한 캐릭터들은 이를 활성화하는 플레이어에게 유리한 플레이를 조작할 수 있는 더 많은 특별한 보너스와 특별한 능력을 제공한다. 게임 라운드의 나머지 부분은 추가 헥스 추첨, 정책 입찰, 플레이어의 총 인구에 대한 추가 보너스 획득과 같은 다른 요소들이다.
플레이어들은 시나리오에 따라 25개 또는 50개의 전체 평판에 도달함으로써 게임에서 승리한다.
—디자이너의 설명
The year is 2230. Giant City-States known as the Great Civitas have replaced nations. You control your own cyberpunk city and choose to rule it as you wish. Entice the planet\'s people to flock to your utopia or manipulate, steal, conquer, crush your way to victory.
CIVITAS 2230 is a strategic game for gaming groups that love tactics, political swindling, challenging scenarios and total story immersion. A "learn as you play" game that can be tailored to fit the time you have at the table, as well as your choice of cooperative, versus. or solo modes.
The game is controlled by a rigid Game Round structure. Players play out from their starting rectangular Presidential Mats and build their city by placing the Hexes they can afford to build. Hexes provide further bonus resources (Reputation, Ether, Ion, Material Cubes, or Policy Points) to allow for more Hexes to be drawn and placed in later turns, thus increasing the size and power of the player\'s city.
Workers are placed to activate certain Hexes, and unique characters, known as CNXpats, provide more extraordinary bonuses and special abilities to manipulate play in favour of the player who activates them. Other elements like drawing further Hexes, bidding for policies and earning additional bonuses for a player\'s total population, make up the rest of The Game Round.
Players win the game by reaching either 25 or 50 overall Reputation depending on the scenario.
—description from the designer
CIVITAS 2230 is a strategic game for gaming groups that love tactics, political swindling, challenging scenarios and total story immersion. A "learn as you play" game that can be tailored to fit the time you have at the table, as well as your choice of cooperative, versus. or solo modes.
The game is controlled by a rigid Game Round structure. Players play out from their starting rectangular Presidential Mats and build their city by placing the Hexes they can afford to build. Hexes provide further bonus resources (Reputation, Ether, Ion, Material Cubes, or Policy Points) to allow for more Hexes to be drawn and placed in later turns, thus increasing the size and power of the player\'s city.
Workers are placed to activate certain Hexes, and unique characters, known as CNXpats, provide more extraordinary bonuses and special abilities to manipulate play in favour of the player who activates them. Other elements like drawing further Hexes, bidding for policies and earning additional bonuses for a player\'s total population, make up the rest of The Game Round.
Players win the game by reaching either 25 or 50 overall Reputation depending on the scenario.
—description from the designer
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