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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
15-240 분
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연령
12+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.25 / 5
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디자이너
Mike Lemick
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아티스트
Mike Lemick, Mark Mahaffey
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인원
게임 소개
실크 스카프. 가죽 헬멧. 적의 항공기를 찾아 노 맨의 땅을 순항할 때 전선에서 들리는 바람 소리. 갑자기 하나를 보고 비행기를 태양 밖에서 급강하시키는 거야...
하늘의 독수리는 제1차 세계 대전의 마지막 1년 반 동안의 비행기 대 비행기 전쟁에서 2인 카드 기반의 게임이다. 플레이어들은 순찰, 사진 정찰, 심지어 풍선 폭파를 포함한 여러 종류의 임무 중 하나에서 1~6대의 비행기를 각각 지휘한다.
이 게임은 포커 삼면기, 소프위드 카멜, SPAD XIII, 포커 DVIII를 포함한 서부 전선에서 활동하는 모든 주요 유형의 항공기를 포함한다.
하늘의 독수리는 두 가지 방식 중 하나로 플레이될 수 있다: 개별적인 작전 또는 캠페인, 참가자들은 손실, 조종사 피로, 상급 본부의 요구 사항을 고려하여 5일간의 임무를 완수한다.
각 인게이지먼트는 8턴이며, 첫 번째 턴을 제외한 각 턴은 무작위 이벤트로 시작한다. 이것들은 교전에서 항공기를 추가하거나 빼거나 화염 또는 기타 영향을 일으킬 수 있다. 그런 다음 플레이어는 누가 주도권을 가지고 있는지 결정하고 비행 중인 스카우트(전투기)의 수와 비행 지도자의 등급에 따라 카드를 뽑는다. 그리고 나서 그들은 그들의 항공기를 작동시키기 위해 (선동력을 가진 플레이어로 시작하여) 번갈아 플레이 카드를 사용한다. 활성화는 다른 비행기 또는 지상 목표물에 대해 표적화되거나 표적화되지 않음(총기 걸림 제거 등)일 수 있습니다. 다른 항공기를 목표로 할 때 목표물은 대응하는 카드를 사용할 수 있습니다. 비행기의 등급과 카드에 따라 한 항공기가 다른 항공기보다 위치를 얻을 수 있어 공격이 가능하다. 공격은 카드를 뽑아 해당 카드의 전투 부분을 확인해 공격 성공 여부와 피해 정도를 확인하면 해결된다.
캠페인에서 하루는 한 명의 플레이어가 그날 어떤 특정한 임무가 발생하는지 보기 위해 카드를 그리는 것으로 시작된다. 그런 다음 플레이어는 항공기와 조종사를 할당함으로써 각 임무를 차례로 해결한다. 주어진 조종사는 플레이어가 원하는 만큼 하루에 몇 번씩 비행할 수 있지만, 각 비행은 피로를 유발하고 결국 그 조종사를 지치게 할 것이다.
미션은 교전(기본 규칙 사용) 또는 조우로 해결되며, 여기서 각 측의 항공기는 비플레이어 대항력을 만난다. 매일의 마지막에, 플레이어들은 조종사들의 피로를 줄이고, 손상된 항공기를 수리하고, 잃어버린 비행기나 조종사들을 대체하기 위해 노력한다.
이 게임은 빠르게 진행된다; 1대1 개싸움은 15분 정도밖에 걸리지 않을 수 있고, 심지어 캠페인도 긴 저녁에 끝날 수 있다. 구성 요소에는 플레이 매트, 140개의 사각형 항공기 카운터, 1765/8개의 사각형 마커, 110개의 카드 및 수많은 놀이 보조 장치와 레코드 시트가 포함됩니다.
하늘의 독수리는 제1차 세계 대전의 마지막 1년 반 동안의 비행기 대 비행기 전쟁에서 2인 카드 기반의 게임이다. 플레이어들은 순찰, 사진 정찰, 심지어 풍선 폭파를 포함한 여러 종류의 임무 중 하나에서 1~6대의 비행기를 각각 지휘한다.
이 게임은 포커 삼면기, 소프위드 카멜, SPAD XIII, 포커 DVIII를 포함한 서부 전선에서 활동하는 모든 주요 유형의 항공기를 포함한다.
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각 인게이지먼트는 8턴이며, 첫 번째 턴을 제외한 각 턴은 무작위 이벤트로 시작한다. 이것들은 교전에서 항공기를 추가하거나 빼거나 화염 또는 기타 영향을 일으킬 수 있다. 그런 다음 플레이어는 누가 주도권을 가지고 있는지 결정하고 비행 중인 스카우트(전투기)의 수와 비행 지도자의 등급에 따라 카드를 뽑는다. 그리고 나서 그들은 그들의 항공기를 작동시키기 위해 (선동력을 가진 플레이어로 시작하여) 번갈아 플레이 카드를 사용한다. 활성화는 다른 비행기 또는 지상 목표물에 대해 표적화되거나 표적화되지 않음(총기 걸림 제거 등)일 수 있습니다. 다른 항공기를 목표로 할 때 목표물은 대응하는 카드를 사용할 수 있습니다. 비행기의 등급과 카드에 따라 한 항공기가 다른 항공기보다 위치를 얻을 수 있어 공격이 가능하다. 공격은 카드를 뽑아 해당 카드의 전투 부분을 확인해 공격 성공 여부와 피해 정도를 확인하면 해결된다.
캠페인에서 하루는 한 명의 플레이어가 그날 어떤 특정한 임무가 발생하는지 보기 위해 카드를 그리는 것으로 시작된다. 그런 다음 플레이어는 항공기와 조종사를 할당함으로써 각 임무를 차례로 해결한다. 주어진 조종사는 플레이어가 원하는 만큼 하루에 몇 번씩 비행할 수 있지만, 각 비행은 피로를 유발하고 결국 그 조종사를 지치게 할 것이다.
미션은 교전(기본 규칙 사용) 또는 조우로 해결되며, 여기서 각 측의 항공기는 비플레이어 대항력을 만난다. 매일의 마지막에, 플레이어들은 조종사들의 피로를 줄이고, 손상된 항공기를 수리하고, 잃어버린 비행기나 조종사들을 대체하기 위해 노력한다.
이 게임은 빠르게 진행된다; 1대1 개싸움은 15분 정도밖에 걸리지 않을 수 있고, 심지어 캠페인도 긴 저녁에 끝날 수 있다. 구성 요소에는 플레이 매트, 140개의 사각형 항공기 카운터, 1765/8개의 사각형 마커, 110개의 카드 및 수많은 놀이 보조 장치와 레코드 시트가 포함됩니다.
Silk scarves. Leather helmets. The sound of the wind in the wires as you cruise over No Man\'s Land searching for enemy aircraft. Suddenly you see one, and put your plane into a dive from out of the sun...
Eagles in the Sky is a 2-player card-based game on plane to plane warfare during the last year and a half of the First World War. Players each command a "flight" of 1 to 6 aircraft during any of several types of missions, including patrols, photo recon and even balloon busting.
The game includes all of the major types of aircraft active on the Western Front in that period, including the Fokker triplane, Sopwith Camel, SPAD XIII and Fokker DVII.
Eagles in the Sky may be played in one of two ways: individual engagements or campaigns, in which the players control "squadrons" and complete 5 days of missions, taking into account losses, pilot fatigue and the requirements of higher headquarters.
Each engagement is 8 turns long, and each turn except for the first begins with a random event. These can add or subtract aircraft from the engagement, cause flak fire or other effects. The players then determine who has the initiative and draw a hand of cards based on the number of scouts (fighters) in their flight and the ratings of the flight leader. They then (beginning with the player with initiative) alternate playing cards to activate their aircraft. Activations can be Targeted against another plane or ground target or Untargeted (things like clearing gun jams). When targeting another aircraft the target can play a card in response. Depending on the planes\' ratings and the cards played one aircraft may gain Position over another, which allows it to attack. Attacks are resolved by drawing a card and checking the combat portion of that card to see if the attack succeeds and how much damage it does.
In a campaign each day begins with one player drawing cards to see which particular missions will occur that day. Players then resolve each mission in turn, starting by assigning aircraft and pilots to it. A given pilot can fly as many times per day as the player wishes, but each flight incurs fatigue, which will eventually exhaust that pilot.
Missions are resolved as engagements (using the base rules) or encounters, where each side\'s aircraft meet a non-player opposing force. At the end of each day, players reduce fatigue of their pilots, repair damaged aircraft and attempt to get replacements for any planes or pilots that have been lost.
The game plays quickly; a one on one dogfight can take as little as 15 minutes, and even a campaign can be completed in a long evening. Components include a play mat, 140 1" square aircraft counters, 176 5/8” square markers, 110 cards and numerous play aids and record sheets.
Eagles in the Sky is a 2-player card-based game on plane to plane warfare during the last year and a half of the First World War. Players each command a "flight" of 1 to 6 aircraft during any of several types of missions, including patrols, photo recon and even balloon busting.
The game includes all of the major types of aircraft active on the Western Front in that period, including the Fokker triplane, Sopwith Camel, SPAD XIII and Fokker DVII.
Eagles in the Sky may be played in one of two ways: individual engagements or campaigns, in which the players control "squadrons" and complete 5 days of missions, taking into account losses, pilot fatigue and the requirements of higher headquarters.
Each engagement is 8 turns long, and each turn except for the first begins with a random event. These can add or subtract aircraft from the engagement, cause flak fire or other effects. The players then determine who has the initiative and draw a hand of cards based on the number of scouts (fighters) in their flight and the ratings of the flight leader. They then (beginning with the player with initiative) alternate playing cards to activate their aircraft. Activations can be Targeted against another plane or ground target or Untargeted (things like clearing gun jams). When targeting another aircraft the target can play a card in response. Depending on the planes\' ratings and the cards played one aircraft may gain Position over another, which allows it to attack. Attacks are resolved by drawing a card and checking the combat portion of that card to see if the attack succeeds and how much damage it does.
In a campaign each day begins with one player drawing cards to see which particular missions will occur that day. Players then resolve each mission in turn, starting by assigning aircraft and pilots to it. A given pilot can fly as many times per day as the player wishes, but each flight incurs fatigue, which will eventually exhaust that pilot.
Missions are resolved as engagements (using the base rules) or encounters, where each side\'s aircraft meet a non-player opposing force. At the end of each day, players reduce fatigue of their pilots, repair damaged aircraft and attempt to get replacements for any planes or pilots that have been lost.
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