-
BGG랭킹
BGG전체 : 3746
STRATEGY : 1529
-
-
인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
60-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.90 / 5
-
디자이너
Benjamin Schwer
-
아티스트
Dennis Lohausen
-
인원
게임 소개
일단 당신의 조상들이 마법의 근원을 찾거나 창조했다면, 당신이 아는 한 마법의 근원에 대한 정확한 지식은 오랫동안 상실되어 왔습니다. 이곳을 보호하고 가능한 한 비밀을 지키려는 작은 공동체가 그 근원을 중심으로 발전했다.
불행히도, 반은 육체적, 반은 에테르적인, 반은 신비적인 어떤 마법의 존재들이 이제 이 근원을 추적했다. 당신이 "Djinn"이라고 부르는 이 의심스러운 성격의 존재들은 출처에 대한 당신의 접근을 논쟁하기 위해 도시의 여러 곳에 나타났습니다. 당신들은 마법 길드의 젊은 회원들이며, 당신들의 능력을 증명하기 위해서는 드진을 포획하여 그들에게 해를 끼치지 않도록 해야 합니다. 당신이 특별한 딘 병에 그것들을 잡아야만 영구적으로 그것들을 통제할 수 있습니다. 이 병들을 봉인하기 위해서, 여러분은 또한 마법의 원천 근처의 나무 껍질로 만들어진 코르크가 필요합니다.
너희들 중 누가 너희 작은 마을을 지키는 데 가장 잘 성공하면 마법 길드의 내부 조직에 받아들여질 것이고 곧 더 많은 비밀을 알게 될 것이다...
Djinn에서, 당신은 13개의 위치를 보여주는 지도를 교대로 가로질러 이동합니다. 이러한 위치는 필요한 리소스를 얻고 6개 위치에 있는 Djinn을 잡을 수 있는 작업에 연결됩니다. 그 장소들에서 여러분은 병과 코르크 마개를 받고, 마법의 힘을 모으고, 마법의 물건을 사고, 여러분과 동행할 마법사를 고용하고, 비밀 통로를 발견하고, 더 많은 것들을 할 수 있습니다.
각 라운드에서 2~3곳 중 1곳에만 도달할 수 있기 때문에 Djinn을 잡기 위해 필요한 모든 자원을 제때 확보할 수 있도록 신중하게 계획해야 합니다. 게임은 6명이 모두 인용할 때 끝납니다;Djinn" 보스가 캡처되어 지도에서 제거되면 캡처된 모든 Djinn에 대해 점수를 획득합니다.
-개발자 설명
불행히도, 반은 육체적, 반은 에테르적인, 반은 신비적인 어떤 마법의 존재들이 이제 이 근원을 추적했다. 당신이 "Djinn"이라고 부르는 이 의심스러운 성격의 존재들은 출처에 대한 당신의 접근을 논쟁하기 위해 도시의 여러 곳에 나타났습니다. 당신들은 마법 길드의 젊은 회원들이며, 당신들의 능력을 증명하기 위해서는 드진을 포획하여 그들에게 해를 끼치지 않도록 해야 합니다. 당신이 특별한 딘 병에 그것들을 잡아야만 영구적으로 그것들을 통제할 수 있습니다. 이 병들을 봉인하기 위해서, 여러분은 또한 마법의 원천 근처의 나무 껍질로 만들어진 코르크가 필요합니다.
너희들 중 누가 너희 작은 마을을 지키는 데 가장 잘 성공하면 마법 길드의 내부 조직에 받아들여질 것이고 곧 더 많은 비밀을 알게 될 것이다...
Djinn에서, 당신은 13개의 위치를 보여주는 지도를 교대로 가로질러 이동합니다. 이러한 위치는 필요한 리소스를 얻고 6개 위치에 있는 Djinn을 잡을 수 있는 작업에 연결됩니다. 그 장소들에서 여러분은 병과 코르크 마개를 받고, 마법의 힘을 모으고, 마법의 물건을 사고, 여러분과 동행할 마법사를 고용하고, 비밀 통로를 발견하고, 더 많은 것들을 할 수 있습니다.
각 라운드에서 2~3곳 중 1곳에만 도달할 수 있기 때문에 Djinn을 잡기 위해 필요한 모든 자원을 제때 확보할 수 있도록 신중하게 계획해야 합니다. 게임은 6명이 모두 인용할 때 끝납니다;Djinn" 보스가 캡처되어 지도에서 제거되면 캡처된 모든 Djinn에 대해 점수를 획득합니다.
-개발자 설명
Once your ancestors found or created a source of magic - the exact knowledge of its origin, as far as you know, has long been lost. A small community has developed around the source, which seeks to protect this place and keep it as secret as possible.
Unfortunately, some magical beings — half corporeal, half ethereal — have now tracked down this source. These beings of dubious character, which you call "Djinn", have appeared in various places of the city to dispute your access to the source. You are young members of the Magic Guild, and to prove your abilities, you are tasked with capturing the Djinn so that they can do no harm. You can control them permanently only if you catch them in special Djinn bottles. To seal these bottles, you also need corks made from the bark of a tree near the magic source.
Whichever of you succeeds best in protecting your small town will be accepted into the inner circle of the Magic Guild and will soon be allowed to learn even more secrets...
In Djinn, you take turns moving across a map that shows thirteen locations. These locations are linked to actions where you can get the resources you need and catch the Djinn that are in six locations. In those locations you can do things like receive bottles and corks, collect magical power, buy magical items, hire mages to accompany you, discover secret passages, and more.
In each round, you can reach only one of two or three of the locations, so you must plan carefully to have all the resources you need in time to catch the Djinn. The game ends when all six "Boss Djinn" have been captured and removed from the map, then you score points for all captured Djinn.
-description from developer
Unfortunately, some magical beings — half corporeal, half ethereal — have now tracked down this source. These beings of dubious character, which you call "Djinn", have appeared in various places of the city to dispute your access to the source. You are young members of the Magic Guild, and to prove your abilities, you are tasked with capturing the Djinn so that they can do no harm. You can control them permanently only if you catch them in special Djinn bottles. To seal these bottles, you also need corks made from the bark of a tree near the magic source.
Whichever of you succeeds best in protecting your small town will be accepted into the inner circle of the Magic Guild and will soon be allowed to learn even more secrets...
In Djinn, you take turns moving across a map that shows thirteen locations. These locations are linked to actions where you can get the resources you need and catch the Djinn that are in six locations. In those locations you can do things like receive bottles and corks, collect magical power, buy magical items, hire mages to accompany you, discover secret passages, and more.
In each round, you can reach only one of two or three of the locations, so you must plan carefully to have all the resources you need in time to catch the Djinn. The game ends when all six "Boss Djinn" have been captured and removed from the map, then you score points for all captured Djinn.
-description from developer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
468
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
334
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18