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BGG랭킹
BGG전체 : 2509
STRATEGY : 1198
FAMILYGAMES : 778 -
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
9+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.69 / 5
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디자이너
Corné van Moorsel
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아티스트
Christof Tisch
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인원
게임 소개
파워보트는 3면 주사위와 물 위의 움직임을 시뮬레이션하는 혁신적인 롤링 메카닉을 이용해 2~6명의 플레이어가 파워보트 레이싱을 하는 스포츠를 시뮬레이션한다.
선수들은 양면 모듈식 보드를 이용해 3경기 연속 최다득점을 노리지만 보트 파손도 피해야 한다.
보드가 설치되면 경기 중에 보트가 통과해야 하는 지점을 표시할 수 있다. 플레이어는 이전 턴에서 주사위를 유지하고, 원하는 경우 주사위를 더하거나 빼서 현재 턴에서 가속하거나 감속할 수 있다. 이전 턴에 사용된 주사위 중 일부 또는 모든 주사위는 현재 값을 그대로 두거나 다시 굴릴 수 있습니다. 롤링이 완료되면 플레이어는 직선 또는 왼쪽 또는 오른쪽으로 육각 한쪽(60도)의 이동 방향을 선택하고, 완전한 거리를 이동할 수 없을 경우 보트에 데미지를 입힙니다. 너무 많이 손상되면 파워보트가 침몰하고 다음 경주에서 벌칙이 부과됩니다. 부표는 매 경기마다 위치가 바뀌며, 세 번의 경기 후, 선수들은 승자를 가리기 위해 자신의 포인트를 합산한다. 두 선수의 득점 변형이 규칙에 포함되어 있다.
선수들은 양면 모듈식 보드를 이용해 3경기 연속 최다득점을 노리지만 보트 파손도 피해야 한다.
보드가 설치되면 경기 중에 보트가 통과해야 하는 지점을 표시할 수 있다. 플레이어는 이전 턴에서 주사위를 유지하고, 원하는 경우 주사위를 더하거나 빼서 현재 턴에서 가속하거나 감속할 수 있다. 이전 턴에 사용된 주사위 중 일부 또는 모든 주사위는 현재 값을 그대로 두거나 다시 굴릴 수 있습니다. 롤링이 완료되면 플레이어는 직선 또는 왼쪽 또는 오른쪽으로 육각 한쪽(60도)의 이동 방향을 선택하고, 완전한 거리를 이동할 수 없을 경우 보트에 데미지를 입힙니다. 너무 많이 손상되면 파워보트가 침몰하고 다음 경주에서 벌칙이 부과됩니다. 부표는 매 경기마다 위치가 바뀌며, 세 번의 경기 후, 선수들은 승자를 가리기 위해 자신의 포인트를 합산한다. 두 선수의 득점 변형이 규칙에 포함되어 있다.
Powerboats simulates the sport of powerboat racing for 2 to 6 players using three-sided dice and an innovative rolling mechanic to simulate movement on the water.
Players aim to score the most points over a series of three races using a double-sided modular board for easier or more difficult challenges, but they must also avoid damaging their boats too much.
Once the board is set up buoys are placed to show the points the boats must pass during the race. A player keeps the dice from their previous turn and may, if desired, add or subtract a die from these to accelerate or slow on their current turn. Any or all dice used in the previous turn may be left at their current values or rerolled. Once the roll is complete the player chooses a direction of travel, either straight or one hex side (60 degrees) to the left or right, and if the complete distance cannot be travelled the boat incurs damage. Too much damage will sink your powerboat and penalise you for the next race. The buoys change positions for each successive race and, after three races, players add up their points to determine the winner. A scoring variant for two players is included in the rules.
Players aim to score the most points over a series of three races using a double-sided modular board for easier or more difficult challenges, but they must also avoid damaging their boats too much.
Once the board is set up buoys are placed to show the points the boats must pass during the race. A player keeps the dice from their previous turn and may, if desired, add or subtract a die from these to accelerate or slow on their current turn. Any or all dice used in the previous turn may be left at their current values or rerolled. Once the roll is complete the player chooses a direction of travel, either straight or one hex side (60 degrees) to the left or right, and if the complete distance cannot be travelled the boat incurs damage. Too much damage will sink your powerboat and penalise you for the next race. The buoys change positions for each successive race and, after three races, players add up their points to determine the winner. A scoring variant for two players is included in the rules.
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