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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
4-16 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Peter Pellegrino
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아티스트
-
인원
게임 소개
비스마르크 강 침몰!은 1941년 5월 덴마크 해협 전투에 바탕을 두고 있다.
이 게임은 팀이나 '깃발 스태프'가 각 함선의 행동을 결정하도록 설계되어 있습니다. 플래그 스태프는 선수 수 제한 없이 구성될 수 있으며, 스태프 당 8명에서 10명까지 추천할 수 있다. 직원은 한 척의 함선 사령관 역할을 하는 해군 제독 한 명과 두 번째 함선을 지휘하는 기장 한 명이 있어야 한다. 나머지 인력은 3개의 부서로 나뉜다: 함정 이동을 담당하는 항해부(NAV DEPT), 전투 피해 복구 및 연막 생성 업무를 담당하는 공학부(ENG DEPT), 그리고 포, 어뢰, 공중 작전을 담당하는 작전부(OPS DEPT). 각 부서는 보유하고 있는 '액션 카드'를 사용하여 업무를 수행합니다. 이러한 카드는 아래에 설명되어 있습니다.”
각 턴 또는 핸드에서 최대 2개 부서만이 각 배의 손을 형성하는 4개의 작업 카드에 기여할 수 있습니다. 이 네 개의 카드는 배가 엎드린 채로 있는 옆에 놓여 있습니다. 함장 한 명이 한 바퀴 돌 때마다 손에서 카드를 건네고 행동은 해결된다. 지휘관은 이벤트 코스에 따라 남은 카드의 순서를 플레이로 변경하거나 비상 기동 명령을 내릴 수 있지만, 신호 전송 카드를 사용하지 않는 한 다른 스태프와 상의할 수 없다.”
전투 수행 속도를 시뮬레이션하기 위해 제독과 참모들은 모든 카드를 선택하고 주문할 시간이 3분밖에 없습니다. 함선의 지휘관이 3분이 지나도 준비가 안 되어 있으면 준비된 지휘관부터 플레이가 시작된다.”
이 게임은 큰 테이블 상판이나 바닥에서 다양한 크기의 종이 또는 모형 선박으로 플레이할 수 있습니다. 스케일은 놀기에 편리한 단위로 설정할 수 있다; 모든 이동 및 적중 확률 차트는 일반적인 '단위 거리'를 기반으로 한다. 1개의 유닛은 1인치, 1피트, 1야드 또는 경기장의 치수에 맞는 다른 길이 단위와 같을 수 있다. 테이블 상판 플레이의 경우 장치당 6인치가 권장됩니다. 플로어 플레이는 유닛당 1피트를 사용할 수 있습니다.”
이 게임은 팀이나 '깃발 스태프'가 각 함선의 행동을 결정하도록 설계되어 있습니다. 플래그 스태프는 선수 수 제한 없이 구성될 수 있으며, 스태프 당 8명에서 10명까지 추천할 수 있다. 직원은 한 척의 함선 사령관 역할을 하는 해군 제독 한 명과 두 번째 함선을 지휘하는 기장 한 명이 있어야 한다. 나머지 인력은 3개의 부서로 나뉜다: 함정 이동을 담당하는 항해부(NAV DEPT), 전투 피해 복구 및 연막 생성 업무를 담당하는 공학부(ENG DEPT), 그리고 포, 어뢰, 공중 작전을 담당하는 작전부(OPS DEPT). 각 부서는 보유하고 있는 '액션 카드'를 사용하여 업무를 수행합니다. 이러한 카드는 아래에 설명되어 있습니다.”
각 턴 또는 핸드에서 최대 2개 부서만이 각 배의 손을 형성하는 4개의 작업 카드에 기여할 수 있습니다. 이 네 개의 카드는 배가 엎드린 채로 있는 옆에 놓여 있습니다. 함장 한 명이 한 바퀴 돌 때마다 손에서 카드를 건네고 행동은 해결된다. 지휘관은 이벤트 코스에 따라 남은 카드의 순서를 플레이로 변경하거나 비상 기동 명령을 내릴 수 있지만, 신호 전송 카드를 사용하지 않는 한 다른 스태프와 상의할 수 없다.”
전투 수행 속도를 시뮬레이션하기 위해 제독과 참모들은 모든 카드를 선택하고 주문할 시간이 3분밖에 없습니다. 함선의 지휘관이 3분이 지나도 준비가 안 되어 있으면 준비된 지휘관부터 플레이가 시작된다.”
이 게임은 큰 테이블 상판이나 바닥에서 다양한 크기의 종이 또는 모형 선박으로 플레이할 수 있습니다. 스케일은 놀기에 편리한 단위로 설정할 수 있다; 모든 이동 및 적중 확률 차트는 일반적인 '단위 거리'를 기반으로 한다. 1개의 유닛은 1인치, 1피트, 1야드 또는 경기장의 치수에 맞는 다른 길이 단위와 같을 수 있다. 테이블 상판 플레이의 경우 장치당 6인치가 권장됩니다. 플로어 플레이는 유닛당 1피트를 사용할 수 있습니다.”
Sink the Bismarck! is based upon the Battle of the Denmark Straits, May 1941."
"The game is designed to be played by a team or 'Flag Staff' determining the actions of each ship in their force. The Flag Staff can consist of any number of players; though recommend not more than 8 - 10 per staff. The staff must have one Admiral in charge of the staff and acting as commander of one ship, and a Flag Captain, commanding the second ship. The remainder of the staff is divided among three departments; the Navigation Department (NAV DEPT) responsible for ship movements, the Engineering Department (ENG DEPT) responsible for battle damage repairs and generating smoke screens, and the Operations Department (OPS DEPT) responsible for guns, torpedoes, and air operations. Each department executes its duties through the use of 'action cards' which they hold. These cards are described below.”
“During each turn, or hand, only up to two departments may contribute to the four action cards forming the hand for each ship. These four cards are placed next to the ships face down. Each round a ship commander turns over a card from the hand and the actions resolved. The commanders may, based on the course of events, change the order of the remaining cards to the played, or declare emergency maneuvers, however they cannot consult any other member of the staff unless using the Send Signals Card.”
“To simulate the pace of combat operations, admirals and their staffs have only three minutes to select and order all their cards. If any ship's commander is not ready at the end of the three minutes, play begins with the ready commanders.”
“The game can be played with either paper or model ships of various sizes on a large table top or floor. Scale can be set to whatever units are convenient for play; all movement and hit probability charts are based on generic 'unit distances.' One unit can equal 1 inch, 1 foot, 1 yard or any other unit of length which suits the dimensions of the playing area. For table top play, 6 inches per unit is recommended. For floor play, 1 foot per unit can be used.”
"The game is designed to be played by a team or 'Flag Staff' determining the actions of each ship in their force. The Flag Staff can consist of any number of players; though recommend not more than 8 - 10 per staff. The staff must have one Admiral in charge of the staff and acting as commander of one ship, and a Flag Captain, commanding the second ship. The remainder of the staff is divided among three departments; the Navigation Department (NAV DEPT) responsible for ship movements, the Engineering Department (ENG DEPT) responsible for battle damage repairs and generating smoke screens, and the Operations Department (OPS DEPT) responsible for guns, torpedoes, and air operations. Each department executes its duties through the use of 'action cards' which they hold. These cards are described below.”
“During each turn, or hand, only up to two departments may contribute to the four action cards forming the hand for each ship. These four cards are placed next to the ships face down. Each round a ship commander turns over a card from the hand and the actions resolved. The commanders may, based on the course of events, change the order of the remaining cards to the played, or declare emergency maneuvers, however they cannot consult any other member of the staff unless using the Send Signals Card.”
“To simulate the pace of combat operations, admirals and their staffs have only three minutes to select and order all their cards. If any ship's commander is not ready at the end of the three minutes, play begins with the ready commanders.”
“The game can be played with either paper or model ships of various sizes on a large table top or floor. Scale can be set to whatever units are convenient for play; all movement and hit probability charts are based on generic 'unit distances.' One unit can equal 1 inch, 1 foot, 1 yard or any other unit of length which suits the dimensions of the playing area. For table top play, 6 inches per unit is recommended. For floor play, 1 foot per unit can be used.”
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