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5.7Sea Dogs Attack! The Defeat of the Spanish Armada (1588 AD) (2005) -
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인원
2-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Matt Fritz
-
아티스트
-
인원
게임 소개
필립 2세는 영국을 침공하여 엘리자베스 1세 여왕을 퇴위시키기로 결정했다. 그는 강력한 함대를 모아 파르마 공작이 이끄는 강력한 군대와 연합하기 위해 네덜란드로 보냈다.
무적함대가 영국 해협을 따라 항해할 때 영국 선박들에게 괴롭힘을 당했다. 무적함대가 칼레에 도착했을 때, 그들은 군대가 침략을 준비하는 동안 해안에서 닻을 내렸다. 영국군은 함대를 공격하기 위해 화선을 사용했다. 이 전술은 스페인군이 그들의 닻을 자르게 했고, 그들을 흩어지고 공격에 취약하게 만들었다. 영국 함선은 화약이 부족해질 때까지 무질서한 함대를 공격하여 상당한 피해를 입혔다. 무적함대는 식량이 부족하고, 비협조적인 바람을 맞자 스페인군은 침공 계획을 포기하고 영국 군도를 따라 북쪽으로 항해하여 스페인으로 돌아가기로 결정했다.”
미니어처 워게임은 두 팀의 학생들과 함께 사용할 수 있는 게임입니다(6-8학년) 이 게임은 미니어처 선박을 사용하여 7.5x5 피트 테이블에서 플레이할 수 있도록 설계되었다. 규칙과 함께 사용할 수 있도록 종이 미니어처가 무료로 제공됩니다.
게임에서는 캐넌 파이어(앞면 및 옆면), 파울링, 그래플링, 탑승, 표류, 바람 효과 등을 다룬다.
게임 테이블 가장자리에는 색실을 테이프로 붙여 배가 어떤 색을 마주하고 있는지 바람의 효과를 시각적으로 빠르게 안내한다. “녹색 실은 동쪽 및 남쪽 테이블 가장자리를 표시했습니다(뒤로 부는 바람, 최대 속도). 노란색 실은 서쪽 가장자리에, 북쪽 가장자리의 2/3은 북쪽 가장자리(근접 사분면, 절반 속도)에 맞닿아 있었다. 붉은 실은 북서쪽 모퉁이에서 남쪽으로 2.5' 떨어진 곳에 있었다.”
무적함대가 영국 해협을 따라 항해할 때 영국 선박들에게 괴롭힘을 당했다. 무적함대가 칼레에 도착했을 때, 그들은 군대가 침략을 준비하는 동안 해안에서 닻을 내렸다. 영국군은 함대를 공격하기 위해 화선을 사용했다. 이 전술은 스페인군이 그들의 닻을 자르게 했고, 그들을 흩어지고 공격에 취약하게 만들었다. 영국 함선은 화약이 부족해질 때까지 무질서한 함대를 공격하여 상당한 피해를 입혔다. 무적함대는 식량이 부족하고, 비협조적인 바람을 맞자 스페인군은 침공 계획을 포기하고 영국 군도를 따라 북쪽으로 항해하여 스페인으로 돌아가기로 결정했다.”
미니어처 워게임은 두 팀의 학생들과 함께 사용할 수 있는 게임입니다(6-8학년) 이 게임은 미니어처 선박을 사용하여 7.5x5 피트 테이블에서 플레이할 수 있도록 설계되었다. 규칙과 함께 사용할 수 있도록 종이 미니어처가 무료로 제공됩니다.
게임에서는 캐넌 파이어(앞면 및 옆면), 파울링, 그래플링, 탑승, 표류, 바람 효과 등을 다룬다.
게임 테이블 가장자리에는 색실을 테이프로 붙여 배가 어떤 색을 마주하고 있는지 바람의 효과를 시각적으로 빠르게 안내한다. “녹색 실은 동쪽 및 남쪽 테이블 가장자리를 표시했습니다(뒤로 부는 바람, 최대 속도). 노란색 실은 서쪽 가장자리에, 북쪽 가장자리의 2/3은 북쪽 가장자리(근접 사분면, 절반 속도)에 맞닿아 있었다. 붉은 실은 북서쪽 모퉁이에서 남쪽으로 2.5' 떨어진 곳에 있었다.”
“King Philip II decided to invade England and depose Queen Elizabeth I. He assembled a powerful armada of ships and sent them to the Netherlands to link up with a powerful army led by the Duke of Parma."
"As the Armada sailed up the English Channel they were harassed by English ships. When the Armada arrived at Calais they anchored off the coast while the army got ready for the invasion. The English used fire ships to attack the Armada. The tactic forced the Spanish to cut their anchors and left them scattered and vulnerable to attack. The English ships pounded the disorganized fleet until they ran low on powder and shot, causing considerable damage. With the Armada low on provisions and blown by an uncooperative wind the Spanish decided to abandon the invasion plan and sail north around the British Isles and back to Spain.”
A miniatures wargame intended for classroom use with two teams of students (grades 6-8). The game is designed to be played on a 7.5x5 foot table using miniature ships. Free print-and-play paper miniatures are provided for use with the rules.
Concepts covered in the game include cannon fire (front and broadside), fouling, grappling, boarding, drifting, and wind effects.
Colored yarn is taped around the edges of the game table to give a quick visual guide to the effect of the wind based on which color a ship is facing. “Green yarn marked the East and South table edges (wind at your back, full speed). Yellow yarn bordered the West edge, and 2/3 of the North edge (close quartered, half speed). Red yarn ran 2.5' south from the northwest corner (can't move directly into the wind).”
"As the Armada sailed up the English Channel they were harassed by English ships. When the Armada arrived at Calais they anchored off the coast while the army got ready for the invasion. The English used fire ships to attack the Armada. The tactic forced the Spanish to cut their anchors and left them scattered and vulnerable to attack. The English ships pounded the disorganized fleet until they ran low on powder and shot, causing considerable damage. With the Armada low on provisions and blown by an uncooperative wind the Spanish decided to abandon the invasion plan and sail north around the British Isles and back to Spain.”
A miniatures wargame intended for classroom use with two teams of students (grades 6-8). The game is designed to be played on a 7.5x5 foot table using miniature ships. Free print-and-play paper miniatures are provided for use with the rules.
Concepts covered in the game include cannon fire (front and broadside), fouling, grappling, boarding, drifting, and wind effects.
Colored yarn is taped around the edges of the game table to give a quick visual guide to the effect of the wind based on which color a ship is facing. “Green yarn marked the East and South table edges (wind at your back, full speed). Yellow yarn bordered the West edge, and 2/3 of the North edge (close quartered, half speed). Red yarn ran 2.5' south from the northwest corner (can't move directly into the wind).”
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