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BGG랭킹
BGG전체 : 2907
STRATEGY : 1328
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인원
2-7 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
480-480 분
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연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.93 / 5
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디자이너
Harry Rowland
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아티스트
Rob Armstrong, Bullseye Graphics, Chris Denton, Michael Fisher
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인원
게임 소개
7 에이지는 기원전 4000년부터 기원후 2000년까지의 세계사 게임이다. 플레이어들은 천년에 걸쳐 세계의 운명을 결정하는 왕조들을 대표한다.
당신은 하나 이상의 제국의 왕조의 수장으로서 당신의 제국을 역사 속에서 이끌어야 합니다 당신이 그들의 건강, 부, 위신을 높임으로써 역사적, 과학적, 종교적, 문화적 진보를 위한 영광의 포인트를 얻을 수 있습니다 위대한 언행을 통해 사건과 사회에 영향을 끼치려 하기 때문에 역사의 주역들이 모두 포함되어 있다.
플레이어는 동시에 여러 문명을 플레이할 수 있지만(카운터 세트가 플레이 가능한 문명의 수를 제한하지만), 첫 번째 문명 카드는 게임이 시작되는 시간을 결정하며, 실제로 플레이될 수 있는 추가 문명 및/또는 어떤 역사적 리더 문명을 제한한다.사용할 수 있습니다. 이것은 모든 선수들에게 첫 번째 수를 얻기 위한 비밀스러운 입찰을 중요하게 만든다.
이 게임은 카드가 재생되는 문맥에 따라 역사 문명, 액션 또는 문명의 진보를 나타내는 카드 플레이를 특징으로 한다. 각 카드는 또한 입찰과 거래에 사용되는 숫자 값을 가지고 있다. 이 게임은 플레이어가 각 턴마다 비밀리에 선택한 칩을 기반으로 플레이어당 제한된 수의 액션 옵션을 제공합니다. 예를 들어, 둘 이상의 문명을 플레이하는 경우 한 명만 전쟁을 선포할 수 있고, 한 명만 프로덕션 등을 수행할 수 있습니다. 각 플레이어가 자신의 문명 중 두 개에게 동일한 행동을 취하게 하기 위해 사용할 수 있는 "와일드"가 있지만, 와일드 키트를 사용하는 문명은 벌금을 낸다.
승점과 문명 수준은 온보드 스코어링 영역을 사용하여 표시됩니다. 게임 플레이는 두세 명 이상이면 상당히 길어질 수 있기 때문에 대부분의 게임은 미리 정해진 시간에 끝나거나 자신의 모든 문명을 합친 승점이 가장 많은 플레이어로 턴을 한다.
당신은 하나 이상의 제국의 왕조의 수장으로서 당신의 제국을 역사 속에서 이끌어야 합니다 당신이 그들의 건강, 부, 위신을 높임으로써 역사적, 과학적, 종교적, 문화적 진보를 위한 영광의 포인트를 얻을 수 있습니다 위대한 언행을 통해 사건과 사회에 영향을 끼치려 하기 때문에 역사의 주역들이 모두 포함되어 있다.
플레이어는 동시에 여러 문명을 플레이할 수 있지만(카운터 세트가 플레이 가능한 문명의 수를 제한하지만), 첫 번째 문명 카드는 게임이 시작되는 시간을 결정하며, 실제로 플레이될 수 있는 추가 문명 및/또는 어떤 역사적 리더 문명을 제한한다.사용할 수 있습니다. 이것은 모든 선수들에게 첫 번째 수를 얻기 위한 비밀스러운 입찰을 중요하게 만든다.
이 게임은 카드가 재생되는 문맥에 따라 역사 문명, 액션 또는 문명의 진보를 나타내는 카드 플레이를 특징으로 한다. 각 카드는 또한 입찰과 거래에 사용되는 숫자 값을 가지고 있다. 이 게임은 플레이어가 각 턴마다 비밀리에 선택한 칩을 기반으로 플레이어당 제한된 수의 액션 옵션을 제공합니다. 예를 들어, 둘 이상의 문명을 플레이하는 경우 한 명만 전쟁을 선포할 수 있고, 한 명만 프로덕션 등을 수행할 수 있습니다. 각 플레이어가 자신의 문명 중 두 개에게 동일한 행동을 취하게 하기 위해 사용할 수 있는 "와일드"가 있지만, 와일드 키트를 사용하는 문명은 벌금을 낸다.
승점과 문명 수준은 온보드 스코어링 영역을 사용하여 표시됩니다. 게임 플레이는 두세 명 이상이면 상당히 길어질 수 있기 때문에 대부분의 게임은 미리 정해진 시간에 끝나거나 자신의 모든 문명을 합친 승점이 가장 많은 플레이어로 턴을 한다.
7 Ages is a game of world history from 4000 BC/E to 2000 AD/CE. Players represent dynasties that decide the fate of the world across the millennia.
You, as a dynastic head of one or more empires must guide your empires through history gaining glory points for historical, scientific, religious and cultural advances as you increase their health, wealth and prestige. All the leading figures of history are included, as they attempt to influence events and their society through their great words and deeds.
Players can play multiple civilizations simultaneously (though the counter set limits the total number of civilizations that can be in play), but the first civilization card played determines the time frame in which the game starts, restricting which additional civilizations may actually be played and/or what historical leaders civilizations in play may use. This makes the secret bids to get the first move important to all players.
The game features playing cards that represent either a historical civilization, an action, or a civilization advance, depending on the context in which the card is played. Each card also has a numeric value, used for making bids and trading. The game also features a system of a limited number of action options per player based on chits secretly selected by players each turn -- for example, if you are playing more than one civilization, only one can declare war, only one can take production, etc. There is a "wild" chit each player can use to let two of his or her civilizations take the same action, but the civilization using the wild chit pays a penalty.
Victory points and civilization levels are plotted using an on-board scoring area. Game play can be quite long with more than two or three players, so most games end at a predetermined time or turn with the player with the most victory points from all his or her civilizations combined winning.
You, as a dynastic head of one or more empires must guide your empires through history gaining glory points for historical, scientific, religious and cultural advances as you increase their health, wealth and prestige. All the leading figures of history are included, as they attempt to influence events and their society through their great words and deeds.
Players can play multiple civilizations simultaneously (though the counter set limits the total number of civilizations that can be in play), but the first civilization card played determines the time frame in which the game starts, restricting which additional civilizations may actually be played and/or what historical leaders civilizations in play may use. This makes the secret bids to get the first move important to all players.
The game features playing cards that represent either a historical civilization, an action, or a civilization advance, depending on the context in which the card is played. Each card also has a numeric value, used for making bids and trading. The game also features a system of a limited number of action options per player based on chits secretly selected by players each turn -- for example, if you are playing more than one civilization, only one can declare war, only one can take production, etc. There is a "wild" chit each player can use to let two of his or her civilizations take the same action, but the civilization using the wild chit pays a penalty.
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