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Red Winter: The Soviet Attack at Tolvajärvi, Finland – 8-12 December 1939 (2012)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-2 명
  • 게임시간

    20-720 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    2.93 / 5

게임 소개

붉은 겨울: 1939년 12월 8일부터 12일까지 핀란드 톨바즈ärvi에서 소련군의 공격

지금은 1939년 겨울이고 소련은 핀란드에 전쟁을 선포했다. 폭격기들이 핀란드의 수도 헬싱키에 폭우를 퍼붓고 있다. 이어지는 다윗과 골리앗의 싸움에서 러시아군은 국경을 넘어 몰려들어 승리를 거두며 핀란드군을 밀어낸다. 핀란드 독립의 미래는 암울해 보인다.

러시아의 돌파구가 만네르헤임 라인의 강점을 위협할 수 있는 중부 지역만큼 위험한 곳은 없다. 새로 파견된 핀란드 대령 파보 탈벨라는 지형을 조사하고 방어선을 만들 장소를 선택한다: 톨바즈ärvi라고 불리는 호수. 지치고 사기가 저하된 핀란드 스키 부대가 러시아 스키 선수들과 다시 충돌하기 전까지 질서를 회복하는데 몇 시간밖에 걸리지 않았다. 앞으로 5일 동안 세계는 핀란드인들이 순전히 영웅적인 결단으로 러시아의 진격을 저지하는 것을 경외심을 가지고 지켜보고 있다. 그리고 기적적으로 핀인들은 성공적인 반격을 감행한다...

레드 윈터는 톨바즈ärvi에서 드물게 벌어지는 전투를 시뮬레이션한 2인용 역사 게임이다: 중대 규모의 전투부대와 90분간의 게임 턴이다. 플레이어는 핀란드 스키 보병, 러시아 중기관총 회사, 박격포, 탱크, 대전차포, 기타 전투부대의 행동을 통제하는 러시아와 핀란드 지휘관의 역할을 맡는다. 숲과 늪, 얼어붙은 호수가 어우러진 황량하고 눈 덮인 풍경을 가로질러 영토와 생존을 위한 처절한 싸움이 펼쳐질 참이다.

이 게임은 원거리 공격, 유닛 복구, 핀란드 야간 습격, 영하의 날씨로 인한 소모성 손실 등을 위해 새롭고 잘 통합된 시스템과 함께 시도되고 진정한 워게임 메카닉을 사용한다. 디자인은 낮은 카운터 밀도, 간결한 규칙, 매끈하고 단순한 기계로 각 플레이어가 약 5분 안에 차례를 마칠 수 있는 럭셔리함을 제공한다. 40턴 풀캠페인 경기가 오후에만 가능하다는 의미다. 대형 5/8인치 카운터와 특대형 육각은 게임성을 더욱 높여줍니다. 그리고 예시된 예들은 액션에 바로 뛰어들기 쉽게 만들어 줍니다.

타임 스케일: 90분 게임 턴
MAP 스케일: 16진수당 425야드
단위 규모: 대부분 회사, 일부 섹션 및 소대
플레이어: 1-2
복잡성: 보통
게임 시간: 시나리오에 따라 20분 ~ 12시간
Red Winter: The Soviet Attack at Tolvajärvi, Finland, December 8-12, 1939

It is the winter of 1939 and the Soviet Union has just declared war on Finland. Bombers unleash a downpour of destruction on the Finnish capital of Helsinki. In the David and Goliath struggle that follows, the Russians swarm across the border and push back the Finns in victory after victory. The future appears grim for Finnish independence.

Nowhere is the danger greater than in the central sector, where a Russian breakthrough would threaten the strongpoints of the Mannerheim Line. Newly assigned to the sector, the Finnish Colonel Paavo Talvela surveys the terrain and chooses the place to make a stand: a lake called Tolvajärvi. The weary and demoralized Finnish ski troops have mere hours to recover a semblance of order before the Russian juggernaut smashes into them yet again. Over the next five days, the world watches in awe as the Finns manage to halt the Russian advance through sheer heroic determination. Then, miraculously, the Finns launch a successful counterattack...

Red Winter is a two player historical game which simulates the unusual battle at Tolvajärvi at a rarely gamed scale: company sized combat units and 90 minute game turns. Players assume the roles of the Russian and Finnish commanders, controlling the actions of Finnish ski infantry, Russian heavy machine gun companies, mortars, tanks, anti-tank guns, and other combat units. A desperate battle for territory and survival is about to be waged across a bleak and snowy landscape of forests, swamps, and frozen lakes.

The game utilizes many tried-and-true "classic" wargame mechanics in combination with novel and well-integrated systems for ranged attacks, unit recovery, Finnish night raids, attrition losses from sub-zero weather conditions, and more. The design focuses foremost on playability, with low counter density, concise rules, and sleek, simple mechanics that combine to allow each player the luxury of completing his turn in about five minutes. This means the full 40 turn campaign game is playable in a single afternoon. The large 5/8 inch counters and oversized hexes further increase playability. And the illustrated examples make it easy to jump right into the action.

TIME SCALE: 90 Minute Game Turns
MAP SCALE: 425 yards per hex
UNIT SCALE: mostly companies; some sections and platoons
PLAYERS: 1-2
COMPLEXITY: Moderate
Playing Time: 20 minutes to 12 hours, depending on scenario

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