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BGG랭킹
BGG전체 : 7062
WARGAMES : 898
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
360-360 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.67 / 5
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디자이너
Mark McLaughlin
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아티스트
Charles Kibler, Rodger B. MacGowan, Mark Mahaffey, J. W. Schmidt, Mark Simonitch
-
인원
게임 소개
공해상의 반란군(Relival Raiders on the High Seases)은 남북전쟁의 대강과 바다에서 벌어지는 해전을 그린 비교적 짧고 간단한 게임이다. 3시간 이내에 쉽게 플레이할 수 있는 '공해상의 반란군'은 두 플레이어 간의 전략적 대결로, 하나는 무력으로 연합을 재통합하고 다른 하나는 산업적 힘과 북부 형제의 결의에 맞서 새로운 독립을 유지하기 위한 것이다. 이 게임은 갈등에 대한 상세한 시뮬레이션보다 더 강렬하게 참여하며, 상호작용이 매우 강하고 빠르게 진행되며, 플레이어들은 상대의 움직임에 지속적으로 반응하고 반응한다.
비록 리벨 레이더스 온 더 하이 씨즈는 카드 기반 게임은 아니지만, 카드는 각 게임이 매우 다르고 한 게임에서 성공한 전략이 다음 게임에서는 그다지 효과적이지 않다는 것을 보증한다. 게임은 또한 선택적인 규칙의 메뉴로 커스터마이징이 가능하여 각 측에 다양한 “what if” 옵션을 제공하여 플레이를 더욱 다양하게 할 수 있다.
구성 요소들
* 22 x 28 지도 1개
* 하나의 규칙서
* 원 플레이 북
* 원 플레이어 지원 카드
* 육면 주사위 8개
* 각각 55장의 카드 2개 덱(연합 1장, 연합 1장 1장
* 6 플라스틱은 리더를 상징한다
* 176 5/8” 선박 카운터
* 다양한 원형, 육각형, 직사각형 화물, 승리 지점, 리더, 제어 및 정보 카운터
* 빨간색의 불투명 플라스틱 토큰 30개(이동된 조각을 표시하기 위해)
비록 리벨 레이더스 온 더 하이 씨즈는 카드 기반 게임은 아니지만, 카드는 각 게임이 매우 다르고 한 게임에서 성공한 전략이 다음 게임에서는 그다지 효과적이지 않다는 것을 보증한다. 게임은 또한 선택적인 규칙의 메뉴로 커스터마이징이 가능하여 각 측에 다양한 “what if” 옵션을 제공하여 플레이를 더욱 다양하게 할 수 있다.
구성 요소들
* 22 x 28 지도 1개
* 하나의 규칙서
* 원 플레이 북
* 원 플레이어 지원 카드
* 육면 주사위 8개
* 각각 55장의 카드 2개 덱(연합 1장, 연합 1장 1장
* 6 플라스틱은 리더를 상징한다
* 176 5/8” 선박 카운터
* 다양한 원형, 육각형, 직사각형 화물, 승리 지점, 리더, 제어 및 정보 카운터
* 빨간색의 불투명 플라스틱 토큰 30개(이동된 조각을 표시하기 위해)
Rebel Raiders on the High Seas is a comparatively short and simple game of the naval conflict at sea and on the great rivers in the American Civil War. Easily playable in less than three hours, Rebel Raiders on the High Seas is a strategic contest between two players, one seeking to reunite the Union by force, the other to maintain its new independence in the face of the escalating industrial might and resolve of its northern brother. More of a representation than a detailed simulation of that conflict, the game is intensely engaging, highly interactive and moves along quickly, with players constantly responding and reacting to their opponent’s moves.
Although Rebel Raiders on the High Seas is not a card-driven game, the cards ensure that each game is very different, and that a strategy which worked in one game may not prove as efficacious in the next. The game is also customizable with a menu of elective rules to provide each side with a variety of “what if” options to further vary play.
Components
* One 22 x 28 map
* One Rule Book
* One Play Book
* One Players Aid Card
* Eight six-sided dice
* Two decks of 55 cards each (one Union, one Confederate)
* 6 Plastic Stands for Leaders
* 176 5/8” ship counters
* various round, hexagonal, rectangular cargo, victory point, leader, control and informational counters
* 30 small red opaque plastic tokens (to mark pieces which have moved)
Although Rebel Raiders on the High Seas is not a card-driven game, the cards ensure that each game is very different, and that a strategy which worked in one game may not prove as efficacious in the next. The game is also customizable with a menu of elective rules to provide each side with a variety of “what if” options to further vary play.
Components
* One 22 x 28 map
* One Rule Book
* One Play Book
* One Players Aid Card
* Eight six-sided dice
* Two decks of 55 cards each (one Union, one Confederate)
* 6 Plastic Stands for Leaders
* 176 5/8” ship counters
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