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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.33 / 5
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디자이너
Jordan Weisman
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아티스트
Dana Andrews, Jordan Weisman
-
인원
게임 소개
동명의 영화 '라스트 스타파이터'를 원작으로 한다. Duel in Space는 그들의 플레이어들을 전투에 참여하는 상대 스타파이터 조종사의 역할을 하게 한다.
경기는 반복되는 순서에 따라 진행된다. 선수들은 먼저 비밀리에 헤딩을 계획하고 동시에 공개한다. 그런 다음 맞춤형 3단 디스크인 Navigation Wheels를 사용하여 움직임의 효과를 해결합니다. 공예품의 제목에 따라 바퀴의 층을 회전시킴으로써, 플레이어들은 그들의 무기 중 어떤 것이 상대방을 향해 발사할 수 있는지 알게 된다. 그런 다음, 그들은 카드에 손상을 기록하면서 무기 발사가 미치는 영향을 결정하기 위해 주사위를 굴리고 테이블을 참조한다.
상대편의 스타파이터에게 10점 피해를 입히면 게임이 종료된다. 주사위 굴리기로 상대방의 행동을 지시하는 단독 게임 변형을 사용할 수 있다.
경기는 반복되는 순서에 따라 진행된다. 선수들은 먼저 비밀리에 헤딩을 계획하고 동시에 공개한다. 그런 다음 맞춤형 3단 디스크인 Navigation Wheels를 사용하여 움직임의 효과를 해결합니다. 공예품의 제목에 따라 바퀴의 층을 회전시킴으로써, 플레이어들은 그들의 무기 중 어떤 것이 상대방을 향해 발사할 수 있는지 알게 된다. 그런 다음, 그들은 카드에 손상을 기록하면서 무기 발사가 미치는 영향을 결정하기 위해 주사위를 굴리고 테이블을 참조한다.
상대편의 스타파이터에게 10점 피해를 입히면 게임이 종료된다. 주사위 굴리기로 상대방의 행동을 지시하는 단독 게임 변형을 사용할 수 있다.
Based on the eponymous film, The Last Starfighter: Duel in Space puts its players in the roles of opposing starfighter pilots engaged in a battle.
The game is played out in a repeating sequence of play. Players first secretly plot the heading and reveal them simultaneously. They then use the Navigation Wheels, a custom 3-layer disc, to resolve the effects of their movement. By rotating the layers of the wheel in accordance with their crafts' headings, the players learn which of their weapons can fire at their opponents. They then roll dice and consult a table to determine the effects of their weapon fire, recording damage on their cards.
The game ends when a player has inflicted 10 points of damage on their opponent's starfighter. A solo game variant is available, dictating the opponent's actions by dice rolls.
The game is played out in a repeating sequence of play. Players first secretly plot the heading and reveal them simultaneously. They then use the Navigation Wheels, a custom 3-layer disc, to resolve the effects of their movement. By rotating the layers of the wheel in accordance with their crafts' headings, the players learn which of their weapons can fire at their opponents. They then roll dice and consult a table to determine the effects of their weapon fire, recording damage on their cards.
The game ends when a player has inflicted 10 points of damage on their opponent's starfighter. A solo game variant is available, dictating the opponent's actions by dice rolls.
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