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BGG랭킹
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WARGAMES : 3606
6.1Marlborough's Battles: Ramillies and Malplaquet (2009) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.89 / 5
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디자이너
Richard H. Berg, Ty Bomba
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아티스트
Nicolás Eskubi, Joe Youst
-
인원
게임 소개
Strategy & Tactics 잡지 #256(2009년 5월/6월)에 처음 출판되었다.
말버러&르스쿠르의 전투: 라밀리와 말플라크는 리처드 H. 버그가 고안한 중간 규모의 복잡한 전쟁 게임으로, 스페인 왕위 계승 전쟁에서 대규모 기병 전투인 라밀리와 후 보병 전투인 말플라케를 다룬다. 말버러 공작이 싸웠던 시기는 머스킷과 파이크 시대와 프리드리히 대왕과 함께 등장한 더 유동적인 전술 사이의 전환기였다. 중요한 과도기적 기법은 총으로 무장한 보병이 화력전뿐만 아니라 충격을 위해 무기를 사용할 수 있게 한 총검의 발명이었다. 스페인 왕위 계승 전쟁에서 벌어진 전투들은 이러한 혁신이 사용된 첫 번째 주요 전투였으며, 지휘관들은 그 가치를 깨닫는 법을 아직 배우지 못했다. 그러므로 그 시대의 전쟁은 대부분 여전히 공식화되었고, 경직되고 굳건했다.
지도 축척은 육각형당 225야드입니다. 각 2연장 보병 부대는 평균적으로 4개 대대로 구성되어 있으며 2,000명에서 3,000명의 병력이 빽빽하게 들어차 있다. 말플라크에서 사용되는 사각 보병 카운터는 각각 그 숫자의 약 절반을 차지한다. 기병 부대는 각각 5~6개 중대, 600명의 기마병을 거느리고 있다. 포병 부대는 각각 12개에서 18개의 포를 나타낸다. 뚜렷한 경기 턴이 없어 턴당 시간 척도는 없다. 게임은 단순히 시작하고 한 선수가 이길 때까지 계속된다. 시스템이 “계속 활성화” 메카닉을 사용하도록 하기 위해.
말버러&르스쿠르의 전투: 라밀리와 말플라크는 리처드 H. 버그가 고안한 중간 규모의 복잡한 전쟁 게임으로, 스페인 왕위 계승 전쟁에서 대규모 기병 전투인 라밀리와 후 보병 전투인 말플라케를 다룬다. 말버러 공작이 싸웠던 시기는 머스킷과 파이크 시대와 프리드리히 대왕과 함께 등장한 더 유동적인 전술 사이의 전환기였다. 중요한 과도기적 기법은 총으로 무장한 보병이 화력전뿐만 아니라 충격을 위해 무기를 사용할 수 있게 한 총검의 발명이었다. 스페인 왕위 계승 전쟁에서 벌어진 전투들은 이러한 혁신이 사용된 첫 번째 주요 전투였으며, 지휘관들은 그 가치를 깨닫는 법을 아직 배우지 못했다. 그러므로 그 시대의 전쟁은 대부분 여전히 공식화되었고, 경직되고 굳건했다.
지도 축척은 육각형당 225야드입니다. 각 2연장 보병 부대는 평균적으로 4개 대대로 구성되어 있으며 2,000명에서 3,000명의 병력이 빽빽하게 들어차 있다. 말플라크에서 사용되는 사각 보병 카운터는 각각 그 숫자의 약 절반을 차지한다. 기병 부대는 각각 5~6개 중대, 600명의 기마병을 거느리고 있다. 포병 부대는 각각 12개에서 18개의 포를 나타낸다. 뚜렷한 경기 턴이 없어 턴당 시간 척도는 없다. 게임은 단순히 시작하고 한 선수가 이길 때까지 계속된다. 시스템이 “계속 활성화” 메카닉을 사용하도록 하기 위해.
Originally published in Strategy & Tactics magazine #256 (May/Jun 2009).
Marlborough’s Battles: Ramillies and Malplaquet is a wargame of intermediate complexity, designed by Richard H. Berg, covering two of the Duke’s great victories in the War of the Spanish Succession: Ramillies, a massive cavalry clash, and Malplaquet, a hue infantry battle. The period in which Marlborough fought was a transition between the musket-and-pike era and the more fluid, if still massed, tactics that emerged with Frederick the Great. The key transitional mechanic was the invention of the socket bayonet, which allowed gun-armed infantry to use their weapon for shock as well as fire combat. The battles fought in the War of the Spanish Succession were the first major engagements in which that innovation was used, and the commanders hadn’t yet learned to appreciate its value. Warfare in that era was therefore mostly still formalized, rigid and stolid.
The map scale is 225 yards per hex. Each double-length infantry unit is composed of, on an average, four battalions and contains about 2,000 to 3,000 tightly packed men. The square infantry counters (for use in Malplaquet) each represent about half that number. Cavalry units each contain about five or six squadrons, about 600 mounted men. Artillery units each represent 12 to 18 guns. There is no per-turn time scale, as there are no distinct game turns. The game simply starts and then keeps going until one player wins. To accomplish that the system uses a “continuation activation” mechanic.
Marlborough’s Battles: Ramillies and Malplaquet is a wargame of intermediate complexity, designed by Richard H. Berg, covering two of the Duke’s great victories in the War of the Spanish Succession: Ramillies, a massive cavalry clash, and Malplaquet, a hue infantry battle. The period in which Marlborough fought was a transition between the musket-and-pike era and the more fluid, if still massed, tactics that emerged with Frederick the Great. The key transitional mechanic was the invention of the socket bayonet, which allowed gun-armed infantry to use their weapon for shock as well as fire combat. The battles fought in the War of the Spanish Succession were the first major engagements in which that innovation was used, and the commanders hadn’t yet learned to appreciate its value. Warfare in that era was therefore mostly still formalized, rigid and stolid.
The map scale is 225 yards per hex. Each double-length infantry unit is composed of, on an average, four battalions and contains about 2,000 to 3,000 tightly packed men. The square infantry counters (for use in Malplaquet) each represent about half that number. Cavalry units each contain about five or six squadrons, about 600 mounted men. Artillery units each represent 12 to 18 guns. There is no per-turn time scale, as there are no distinct game turns. The game simply starts and then keeps going until one player wins. To accomplish that the system uses a “continuation activation” mechanic.
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