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BGG랭킹
BGG전체 : 17558
WARGAMES : 3275
6.9Battle for China, 1937-1941 (Second Edition) (2009) -
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인원
2-3 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.83 / 5
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디자이너
Ty Bomba, Terence Co, Earl Dixon, Brian Train
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아티스트
Larry Hoffman, Joe Youst
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인원
게임 소개
배틀 포 차이나(Battle for China)는 브라이언 트레인(Brian Train)이 기획한 중급 복잡도 워게임이다.1937년 7월 최초의 일본 침략부터 1941년 말까지의 항일전쟁을 구체적으로 다루고 있다. 이 게임은 두 명의 플레이어를 대상으로 하는데, 하나는 일본으로부터 중국을 방어하는 군사력을 지휘하고 다른 하나는 일본 제국군을 지휘한다. 이 게임은 중국 공산군을 제3의 플레이어가 데려가는 방식으로도 할 수 있다.
지역 지도는 인치까지 대략 75마일에 그려졌다. 기동 단위는 여단, 사단, 군단, 군대이다. 특수 부대(공중, 갑옷, 포병)는 이러한 대형의 집중을 나타내는 추상 마커로 표현된다. 280개의 작은 크기의 상징적인 유닛이 있습니다. 18경기 순번은 시즌제이다. 이 시스템은 아리바 에스파나에서 발견된 것을 진화시킨 것으로, 세계 9번째 전쟁에서 등장하게 될 것이다. 경험이 많은 두 명의 선수가 한 게임을 약 4시간에서 5시간 안에 끝낼 수 있습니다.
규칙은 다음과 같다: 국민당 파벌주의, 반 게릴라 작전, 일본 괴뢰 세력, 실정, 외국인 지원과 개입, 농민 반란, 만행, 탈영, 기근, 질병, 지도 밖의 소련과의 국경 충돌, 연합 전선, 버마 도로, 인도-중국 철도, 미국의 대여, 태평양 전쟁, 홍수.흉악한 공격, 요새화, 간부들, 주도권 전환 등.
S&T 259호
지역 지도는 인치까지 대략 75마일에 그려졌다. 기동 단위는 여단, 사단, 군단, 군대이다. 특수 부대(공중, 갑옷, 포병)는 이러한 대형의 집중을 나타내는 추상 마커로 표현된다. 280개의 작은 크기의 상징적인 유닛이 있습니다. 18경기 순번은 시즌제이다. 이 시스템은 아리바 에스파나에서 발견된 것을 진화시킨 것으로, 세계 9번째 전쟁에서 등장하게 될 것이다. 경험이 많은 두 명의 선수가 한 게임을 약 4시간에서 5시간 안에 끝낼 수 있습니다.
규칙은 다음과 같다: 국민당 파벌주의, 반 게릴라 작전, 일본 괴뢰 세력, 실정, 외국인 지원과 개입, 농민 반란, 만행, 탈영, 기근, 질병, 지도 밖의 소련과의 국경 충돌, 연합 전선, 버마 도로, 인도-중국 철도, 미국의 대여, 태평양 전쟁, 홍수.흉악한 공격, 요새화, 간부들, 주도권 전환 등.
S&T 259호
Battle for China is an intermediate-complexity wargame, designed by Brian Train, of what that people call their "War of Resistance Against Japan," specifically covering the struggle from the initial Japanese invasion in July 1937 to the end of 1941. The game is for two players, one directing the military forces acting to defend China against the Japanese, and the other commanding the forces of imperial Japan. The game can also be played with a third player taking the Chinese Communist forces.
The area map is drawn at approximately 75 miles to the inch. Units of maneuver are brigades, divisions, corps and armies. Specialist units (air, armor and artillery) are represented by abstract markers representing concentrations of those formations. There are 280 small-size iconic units. The 18 game turns are seasonal. The system is an evolution of the one found in Arriba Espana, which will have appeared in World at War number nine. Two experienced players can complete a game in about four to five hours.
Rules cover: KMT factionalism, anti-guerrilla operations, Japanese puppet forces, truces, foreign support and intervention, peasant revolts, atrocities, desertions and defections, famine, disease, off-map border clashes with the Soviets, united fronts, the Burma Road, the Indo-China railway, US lend-lease, the broader war in the Pacific, floods, amphibious assaults, fortification, cadres, shifting initiative, and more.
S&T issue 259
The area map is drawn at approximately 75 miles to the inch. Units of maneuver are brigades, divisions, corps and armies. Specialist units (air, armor and artillery) are represented by abstract markers representing concentrations of those formations. There are 280 small-size iconic units. The 18 game turns are seasonal. The system is an evolution of the one found in Arriba Espana, which will have appeared in World at War number nine. Two experienced players can complete a game in about four to five hours.
Rules cover: KMT factionalism, anti-guerrilla operations, Japanese puppet forces, truces, foreign support and intervention, peasant revolts, atrocities, desertions and defections, famine, disease, off-map border clashes with the Soviets, united fronts, the Burma Road, the Indo-China railway, US lend-lease, the broader war in the Pacific, floods, amphibious assaults, fortification, cadres, shifting initiative, and more.
S&T issue 259
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