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  • 게임 난이도

    3.00 / 5

게임 소개

1941-42년 핀란드 전선(Finnish Front, TFF)은 1941-42년 핀란드 전선에서 발매된 다섯 번째 게임이다.그들은 부츠를 신고 죽었다 (S&시리즈 (S&)T#236 & S&T#242)를 참조하십시오.

TFF’s “Boots” 시스템은 핀란드인들이 &ldquo라고 부르는 것의 첫 번째 단계인 희망 없는 캠페인으로 보일 수도 있는 것을 모방한다.계속 전쟁.1941년부터 1942년까지 추축국(핀란드와 독일)군과 소련군 사이에 벌어진 전투이다. 그 전쟁 동안 핀란드는 1939-40년 겨울 전쟁에서 소련에게 빼앗긴 영토를 탈환했다. 그러나 그들은 무르만스크를 점령하는 데 실패했고, 이는 소련으로 가는 연합군의 대여차관 수송에 심각한 방해가 되었다.

TFF는 순차 “게임 턴”로 진행되며, 각 턴은 대화형 “phase”와 “sub-phase로 구성된다.각 운영 단계에서 플레이어는 명령 풀에서 마커를 번갈아 선택하며, 이러한 선택으로 이동과 전투를 위해 어떤 하위 명령이 “activated”가 될 것인지를 나타냅니다. High Command 마커를 사용하면 High Command Table에서 주문을 확인할 수 있습니다. 선택한 하위 명령을 제어하는 플레이어는 게임 턴에 사용할 수 있는 지원군이 있으면 해당 하위 명령의 유닛과 함께 이동하여 전투를 수행합니다.

TFF의 군대는 “sub-commands,&rdquo로 나뉘며, 각각의 군대는 전체 군대 내에서 반자치적인 병력으로 작동한다. 하위 명령은 단위 카운터의 약어와 색상 줄무늬로 정의됩니다. 특정 마커를 당기면 플레이어가 하나 이상의 하위 명령으로 동시에 작업을 수행할 수 있다.

2009년 월드 앳 워 잡지 #5에서 발행되었습니다.

게임 규모:
게임 턴: 1개월
16진수: 37km/23마일
부대: 대대 대대로

게임 인벤토리:
22 x 34" 풀 컬러 지도 시트 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(228 5/8" 카운터)
24페이지 분량의 주코프&르크스쿠폰

카드놀이 기능: 중간
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
재생 시간: 2-6
The Finnish Front, 1941-42 (TFF), is the fifth game to be published in the “They Died With Their Boots On” series (S&T#236 & S&T#242).

TFF’s “Boots” system simulates what might otherwise appear to be hopeless campaigns, in this case the first stage of what the Finns call the “Continuation War.” It was fought between Axis (Finnish and German) forces and the Soviets during 1941-42, much of it north of the Arctic Circle. During that war the Finns recaptured the territory they’d lost to the Soviets in the Winter War of 1939-40. They failed to take Murmansk, however, which would have seriously hindered Allied Lend-Lease shipments to the Soviet Union.

TFF is played in sequential “game turns,” each of which is composed of interactive “phases” and “sub-phases.” During each Operations Phase, the players alternate picking markers from the command pool; each such pick thereby indicating which sub-command will be “activated” for movement and combat at that time. The High Command marker causes the Orders From The High Command Table to be checked. The player controlling a selected sub-command receives reinforcements for it, if any are available that game turn, and then moves and conducts combat with the units of that sub-command.

The armies in TFF are divided into “sub-commands,” each of which operates as a semi-autonomous force within its overall army. Sub-commands are defined by abbreviations and colored stripes on the unit-counters. Pulling certain markers will allow a player to conduct operations simultaneously with more than one sub-command.

Published in World at War magazine #5, 2009.

Game Scale:
Game Turn: 1 month
Hex: 23 miles / 37 kilometers
Units: Battalion to Division

Game Inventory:
One 22 x 34" full color mapsheet
One dual-side printed countersheet (228 5/8" counters)
One 24-page Zhukov’s War rulebook

Solitaire Playability: Medium
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
Playing Time: 2-6

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