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BGG랭킹
BGG전체 : 14154
WARGAMES : 2520
6.6Destruction of Army Group Center (Second Edition) (2009) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.47 / 5
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디자이너
Ty Bomba
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아티스트
Larry Hoffman
-
인원
게임 소개
이 새로운 버전의 군 센터 파괴는 타이 봄바가 1970년대 초 구 SPI에 의해 처음 발매된 게임의 철저한 재설계이다.T#36) 선거캠페인은 “바그라티온 작전은 1944년 소련군의 여름 공세로 스탈린그라드에서 손실된 것보다 더 많은 독일 인력과 장비를 파괴했다.
벨로루시아 뿐 아니라 발트해 공화국 북서부 지역까지 지도를 확장하여 어느 쪽이 전장을 연출하고 있는지와 템포를 조절하는지에 대한 일방적인 문제에는 의문의 여지가 없다. 그러한 확장은 두 선수 모두에게 승리를 추구하는 방법 측면에서 더 흥미로운 선택지와 전략을 제공한다.
34x22” 대형 육각 지도의 각 육각은 16마일(26km)이다. 6월 4일부터 8월 4일까지 9번의 경기 턴은 각각 1주일씩이다. 기동부대는 독일군을 위한 군단과 소련군을 위한 군단이다. 후자의 큰 공군력 이점은 10 &ldqu;air army의 형태로 나타난다.176개의 대형 단위 카운터가 포함되어 있으며, 대부분은 NATO 스타일로 이루어지지만 상징적인 표시도 있습니다. 이 시스템은 3번째 이슈인 Bulge에 사용된 것을 개조한 것으로, 이것은 두 명의 경험 많은 선수들이 3~4시간 안에 경기를 끝낼 수 있다는 것을 의미한다.
과거 시나리오는 양측에 대해 정확한 설정을 제공하지만 무료 배포 옵션도 있습니다. 더 “볼드 스트로크” 시나리오는 소련 선수가 독일군이 예상한 접근 방식을 시도할 수 있게 해주었다: 서부 프리피야트 습지에 공세의 힘을 싣고 쾨니히스베르크로 직진하는 것이었다. 다른 방법으로는 서방 연합군의 상륙 실패나 히틀러에 대한 7월 폭탄 음모와 같은 역사적 사건을 조사할 수 있다.
벨로루시아 뿐 아니라 발트해 공화국 북서부 지역까지 지도를 확장하여 어느 쪽이 전장을 연출하고 있는지와 템포를 조절하는지에 대한 일방적인 문제에는 의문의 여지가 없다. 그러한 확장은 두 선수 모두에게 승리를 추구하는 방법 측면에서 더 흥미로운 선택지와 전략을 제공한다.
34x22” 대형 육각 지도의 각 육각은 16마일(26km)이다. 6월 4일부터 8월 4일까지 9번의 경기 턴은 각각 1주일씩이다. 기동부대는 독일군을 위한 군단과 소련군을 위한 군단이다. 후자의 큰 공군력 이점은 10 &ldqu;air army의 형태로 나타난다.176개의 대형 단위 카운터가 포함되어 있으며, 대부분은 NATO 스타일로 이루어지지만 상징적인 표시도 있습니다. 이 시스템은 3번째 이슈인 Bulge에 사용된 것을 개조한 것으로, 이것은 두 명의 경험 많은 선수들이 3~4시간 안에 경기를 끝낼 수 있다는 것을 의미한다.
과거 시나리오는 양측에 대해 정확한 설정을 제공하지만 무료 배포 옵션도 있습니다. 더 “볼드 스트로크” 시나리오는 소련 선수가 독일군이 예상한 접근 방식을 시도할 수 있게 해주었다: 서부 프리피야트 습지에 공세의 힘을 싣고 쾨니히스베르크로 직진하는 것이었다. 다른 방법으로는 서방 연합군의 상륙 실패나 히틀러에 대한 7월 폭탄 음모와 같은 역사적 사건을 조사할 수 있다.
This new version of Destruction of Army Group Center is a thorough redesign, by Ty Bomba, of the game originally published by old-SPI in the early 1970s (in S&T#36). The campaign under examination is “Operation Bagration,” the Red Army’s summer offensive of 1944 during which they destroyed more German manpower and equipment than had been lost at Stalingrad.
Without question a one-sided affair in terms of which side is ‘shaping the battlefield’ and ‘controlling the tempo,’ we’ve managed to make things more interesting for both players by broadening the map to cover not only Byelorussia, but all of the Baltic Republics as well as the northwest Ukraine. That expansion gives both players more interesting options and strategies in terms of how to pursue victory.
Each hex on the 34x22” large-hex map equals 16 miles (26 kilometers). Each of the nine game turns equals one week, from IV June through IV August. Units of maneuver are corps (and static “fortified localities”) for the Germans and armies for the Soviets. The latter’s great airpower advantage is represented in the form of 10 “air armies.” There are 176 large-size unit-counters included, most done in NATO-style, but also with iconic markers. The system is an adaptation of the one used in issue number three’s Bulge, which means two experienced players can finish a match in about three to four hours.
The historical scenario provides exact set ups for both sides, but there are also free-deployment options. The “Bold Stroke” scenario allows the Soviet player to try the approach the Germans were expecting: putting the weight of the offensive in the western Pripyat Marsh and driving straight for Koenigsberg. Other options allow the investigation of such historical “what ifs” as the failure of the Western Allies’ D-Day landing or no July bomb plot against Hitler.
Without question a one-sided affair in terms of which side is ‘shaping the battlefield’ and ‘controlling the tempo,’ we’ve managed to make things more interesting for both players by broadening the map to cover not only Byelorussia, but all of the Baltic Republics as well as the northwest Ukraine. That expansion gives both players more interesting options and strategies in terms of how to pursue victory.
Each hex on the 34x22” large-hex map equals 16 miles (26 kilometers). Each of the nine game turns equals one week, from IV June through IV August. Units of maneuver are corps (and static “fortified localities”) for the Germans and armies for the Soviets. The latter’s great airpower advantage is represented in the form of 10 “air armies.” There are 176 large-size unit-counters included, most done in NATO-style, but also with iconic markers. The system is an adaptation of the one used in issue number three’s Bulge, which means two experienced players can finish a match in about three to four hours.
The historical scenario provides exact set ups for both sides, but there are also free-deployment options. The “Bold Stroke” scenario allows the Soviet player to try the approach the Germans were expecting: putting the weight of the offensive in the western Pripyat Marsh and driving straight for Koenigsberg. Other options allow the investigation of such historical “what ifs” as the failure of the Western Allies’ D-Day landing or no July bomb plot against Hitler.
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