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BGG랭킹
BGG전체 : 8830
WARGAMES : 1154
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
360-360 분
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연령
0+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.30 / 5
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디자이너
Don Hanle, Mark Miklos
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아티스트
Charles Kibler, Rodger B. MacGowan, H. Charles McBarron, Jr.
-
인원
게임 소개
미국 독립 전쟁 시리즈의 전투:
펜사콜라 공방전은 강력한 요새와 기동력이 뛰어난 인디언 동맹군을 상대로 소규모 프랑스 동맹군의 지원을 받는 스페인군을 격퇴시켰다. 스페인 플레이어로써 당신은 공성포를 어디에 만들 것인지 결정해야 하며, 효과적인 폭격을 위해 영국 부대를 급습하는 것으로부터 병사들을 보호해야 합니다. 영국군으로서 당신은 병력이 훨씬 적지만, 특별 습격법으로 무장한 일반인들, 토리당원들, 인디언 동맹군들은 스페인의 사기를 최대한 오래 떨어뜨리고 스페인 공성전을 지연시켜야 합니다. 다가오는 쿠데타에 대비하기 위해서요.
게임은 돈 베르나르도 데 갈베즈의 5,000명의 군대가 막 본토에 상륙하는 것으로 시작한다. 얼마나 많은 병력이 실제로 존재하는지는 아바나에서 출항한 스페인군의 일부가 적벽 요새포의 건틀렛을 통과해야 하는 초기 설정에서 결정된다. 이에 스페인 선발진은 경기마다 부대별로, 지도부는 탈락하거나 도착이 지연되는 등 차이가 날 것으로 보인다. 일단 이 병력이 상륙하면, 스페인 플레이어는 몇 가지 어려운 선택에 직면하게 된다. 그는 적벽 요새를 파괴하기 위해 군대를 보낼 것인가, 아니면 쿠데타 이전에 가능한 가장 긴 폭격을 달성하기 위해 스페인군과 프랑스군의 증원부대가 같은 건틀렛을 돌리지 않도록 하기 위해, 스페인군은 즉시 공성전을 시작할 것인가?
이 영국 선수는 수적으로 열세지만, 공격적이고 종종 위험한 기습 작전으로 스페인군의 사기를 떨어뜨리고 스페인 보급선을 걱정해야 한다. 스페인 요새 두 곳 중 한 곳에 소규모 병력을 배치하는 것은 스페인인들에게는 엄청난 재앙이 될 수 있다. 따라서, 비록 수적으로 우세하지만, 스페인 선수는 해야 할 일과 보호해야 할 것이 많고, 잘 계획된 일련의 습격에 의해 종종 얇게 펼쳐질 것이다. 스페인에게 너무 많은 포위망을 주어 3개의 요새를 폭격하게 하거나 스페인에게 높은 군대 사기로 쿠데타를 일으키게 하는 것은 영국 플레이어에게 재앙을 초래할 수 있다.
펜사콜라 공방전은 강력한 요새와 기동력이 뛰어난 인디언 동맹군을 상대로 소규모 프랑스 동맹군의 지원을 받는 스페인군을 격퇴시켰다. 스페인 플레이어로써 당신은 공성포를 어디에 만들 것인지 결정해야 하며, 효과적인 폭격을 위해 영국 부대를 급습하는 것으로부터 병사들을 보호해야 합니다. 영국군으로서 당신은 병력이 훨씬 적지만, 특별 습격법으로 무장한 일반인들, 토리당원들, 인디언 동맹군들은 스페인의 사기를 최대한 오래 떨어뜨리고 스페인 공성전을 지연시켜야 합니다. 다가오는 쿠데타에 대비하기 위해서요.
게임은 돈 베르나르도 데 갈베즈의 5,000명의 군대가 막 본토에 상륙하는 것으로 시작한다. 얼마나 많은 병력이 실제로 존재하는지는 아바나에서 출항한 스페인군의 일부가 적벽 요새포의 건틀렛을 통과해야 하는 초기 설정에서 결정된다. 이에 스페인 선발진은 경기마다 부대별로, 지도부는 탈락하거나 도착이 지연되는 등 차이가 날 것으로 보인다. 일단 이 병력이 상륙하면, 스페인 플레이어는 몇 가지 어려운 선택에 직면하게 된다. 그는 적벽 요새를 파괴하기 위해 군대를 보낼 것인가, 아니면 쿠데타 이전에 가능한 가장 긴 폭격을 달성하기 위해 스페인군과 프랑스군의 증원부대가 같은 건틀렛을 돌리지 않도록 하기 위해, 스페인군은 즉시 공성전을 시작할 것인가?
이 영국 선수는 수적으로 열세지만, 공격적이고 종종 위험한 기습 작전으로 스페인군의 사기를 떨어뜨리고 스페인 보급선을 걱정해야 한다. 스페인 요새 두 곳 중 한 곳에 소규모 병력을 배치하는 것은 스페인인들에게는 엄청난 재앙이 될 수 있다. 따라서, 비록 수적으로 우세하지만, 스페인 선수는 해야 할 일과 보호해야 할 것이 많고, 잘 계획된 일련의 습격에 의해 종종 얇게 펼쳐질 것이다. 스페인에게 너무 많은 포위망을 주어 3개의 요새를 폭격하게 하거나 스페인에게 높은 군대 사기로 쿠데타를 일으키게 하는 것은 영국 플레이어에게 재앙을 초래할 수 있다.
Battles of the American Revolution Series:
The Siege of Pensacola pits a numerically large but fragile Spanish army, supported by a small corps of French allies against a smaller, feistier British army enjoying strong fortifications and highly mobile Indian allies. As the Spanish player you will need to determine where you will build your siege gun redoubts and will then have to protect your soldiers from raiding British units to finish the works in time to mount an effective bombardment. As the British player, you have far fewer forces, but armed with special raiding rules, your Regulars, Tories and Indian allies must harass and erode Spanish morale, while delaying the construction of Spanish siege works for as long as possible in the hope of keeping your three forts intact to face the coming coup de main.
The game begins with Don Bernardo de Galvez’s army of 5,000 having just landed on the mainland. How many forces actually are present is decided in a special phase during the initial set-up wherein that portion of the Spanish army that sailed from Havana must run the gauntlet of the Red Cliffs Fort guns. Hence, the starting forces for Spain are likely to be different for each game played as units and leaders are eliminated or delayed in their arrival. Once these forces are ashore, the Spanish player faces some hard choices. Does he send forces to take out the Red Cliffs Fort, to protect his turn 7 Spanish and French reinforcements from having to run the same gauntlet, or does the Spanish player immediately begin construction of the siege works, to achieve the longest possible bombardment before the coup de main?
The British player is outnumbered, but must employ his small forces in aggressive and often risky raids to slow down siege construction, wear down Spanish morale and worry the Spanish lines of supply. Getting a small force into one of two Spanish stockades can be devastating for the Spanish. Thus, though numerically superior, the Spanish player has much to do and protect, and will often be spread thin by a well-conceived series of raids. Giving the Spanish too many siege turns to bombard your three forts and/or permitting the Spanish to launch the coup de main with high army morale is likely to spell disaster for the British player.
The Siege of Pensacola pits a numerically large but fragile Spanish army, supported by a small corps of French allies against a smaller, feistier British army enjoying strong fortifications and highly mobile Indian allies. As the Spanish player you will need to determine where you will build your siege gun redoubts and will then have to protect your soldiers from raiding British units to finish the works in time to mount an effective bombardment. As the British player, you have far fewer forces, but armed with special raiding rules, your Regulars, Tories and Indian allies must harass and erode Spanish morale, while delaying the construction of Spanish siege works for as long as possible in the hope of keeping your three forts intact to face the coming coup de main.
The game begins with Don Bernardo de Galvez’s army of 5,000 having just landed on the mainland. How many forces actually are present is decided in a special phase during the initial set-up wherein that portion of the Spanish army that sailed from Havana must run the gauntlet of the Red Cliffs Fort guns. Hence, the starting forces for Spain are likely to be different for each game played as units and leaders are eliminated or delayed in their arrival. Once these forces are ashore, the Spanish player faces some hard choices. Does he send forces to take out the Red Cliffs Fort, to protect his turn 7 Spanish and French reinforcements from having to run the same gauntlet, or does the Spanish player immediately begin construction of the siege works, to achieve the longest possible bombardment before the coup de main?
The British player is outnumbered, but must employ his small forces in aggressive and often risky raids to slow down siege construction, wear down Spanish morale and worry the Spanish lines of supply. Getting a small force into one of two Spanish stockades can be devastating for the Spanish. Thus, though numerically superior, the Spanish player has much to do and protect, and will often be spread thin by a well-conceived series of raids. Giving the Spanish too many siege turns to bombard your three forts and/or permitting the Spanish to launch the coup de main with high army morale is likely to spell disaster for the British player.
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