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BGG랭킹
BGG전체 : 21989
WARGAMES : 4015
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인원
2-6 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Frank Chadwick, David Nilsen
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아티스트
Rob Caswell, Robert Lazzaretti, Kirk Wescom
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인원
게임 소개
상자에서:
우주 전투에서는 상대가 완전히 끝날 때까지 절대 보지 못한다. 수 만 킬로미터로 측정되는 획득 범위와 추적 범위, 인간의 눈에는 당신을 죽이려는 자들이 티끌도 아닙니다. 하지만 그들은 여러분이 그들을 볼 수 없어도 여러분을 해칠 수 있습니다. 수 세기 동안 공학을 통해 갈고 닦은 정밀한 래스터 배열과 큰 입자 가속기는 딱딱한 진공에 생명(산소, 열, 연료)을 흘려보내며 물고기 배처럼 선체를 찢어버릴 수 있다는 경고 없이 도달할 수 있습니다. 그것이 우주 전투가 고양이와 쥐의 게임인 이유입니다. 우주의 맨틀에 몸을 싸여 춥고, 어둡고, 침묵을 지켜라. 추력 화상은 최소한으로 유지하세요. 모든 사람이 감지할 수 있도록 작은 태양처럼 반짝거려요. 수동 센서를 조작하여 탐욕스럽게 데이터를 흡수하되, 아무 것도 주지 않도록 조용히 하십시오. 만약을 대비해서 무기를 준비해 두세요. 저기야! 중간 파장의 희미한 적외선 자국이 메뉴버 드라이브를 방출한다. 빅 패시브 어레이가 타겟 솔루션을 구축하는 동안 레이더 접시를 불러옵니다. 모든 승무원이 같은 생각을 공유하는 순간은 끝이 없는 것 같다.우릴 본 적 있나?" 지금 이 순간 보이지 않는 적이 당신과 같은 행동을 하는 건가요? 당신은 답을 절대 모를 수도 있습니다. 네가 그를 이기면 알게 될 거야. 하지만 당신이 그를 먼저 보지 않았다면요? 어떤 질문들은 의심받지 않은 채로 남겨져야 합니다 죽음이 당신을 향해 소리 없이, 찬란한 창으로 불타오르고 있을 때 말이죠
상자에서:
눈부신 랜스 - 여행자 우주선 전투
브릴리언트 랜스는 다음을 포함한다:
-벡터 기반 이동
-세부타격위치 및 피해해결
-레이서, 입자 가속기, 중간자 총, 폭발 레이저 미사일 및 이들을 방어하는 시스템
뉴에라, 붕괴 이전 군함을 포함한 신속한 람파트 전투기에서 대형 해군 및 상선에 이르기까지 함정 등급 확대
-완전한 우주선 설계 규칙, 이 게임과 트래블러에서 모두 사용 가능: 뉴에라 롤플레잉 게임
우주 전투에서는 상대가 완전히 끝날 때까지 절대 보지 못한다. 수 만 킬로미터로 측정되는 획득 범위와 추적 범위, 인간의 눈에는 당신을 죽이려는 자들이 티끌도 아닙니다. 하지만 그들은 여러분이 그들을 볼 수 없어도 여러분을 해칠 수 있습니다. 수 세기 동안 공학을 통해 갈고 닦은 정밀한 래스터 배열과 큰 입자 가속기는 딱딱한 진공에 생명(산소, 열, 연료)을 흘려보내며 물고기 배처럼 선체를 찢어버릴 수 있다는 경고 없이 도달할 수 있습니다. 그것이 우주 전투가 고양이와 쥐의 게임인 이유입니다. 우주의 맨틀에 몸을 싸여 춥고, 어둡고, 침묵을 지켜라. 추력 화상은 최소한으로 유지하세요. 모든 사람이 감지할 수 있도록 작은 태양처럼 반짝거려요. 수동 센서를 조작하여 탐욕스럽게 데이터를 흡수하되, 아무 것도 주지 않도록 조용히 하십시오. 만약을 대비해서 무기를 준비해 두세요. 저기야! 중간 파장의 희미한 적외선 자국이 메뉴버 드라이브를 방출한다. 빅 패시브 어레이가 타겟 솔루션을 구축하는 동안 레이더 접시를 불러옵니다. 모든 승무원이 같은 생각을 공유하는 순간은 끝이 없는 것 같다.우릴 본 적 있나?" 지금 이 순간 보이지 않는 적이 당신과 같은 행동을 하는 건가요? 당신은 답을 절대 모를 수도 있습니다. 네가 그를 이기면 알게 될 거야. 하지만 당신이 그를 먼저 보지 않았다면요? 어떤 질문들은 의심받지 않은 채로 남겨져야 합니다 죽음이 당신을 향해 소리 없이, 찬란한 창으로 불타오르고 있을 때 말이죠
상자에서:
눈부신 랜스 - 여행자 우주선 전투
브릴리언트 랜스는 다음을 포함한다:
-벡터 기반 이동
-세부타격위치 및 피해해결
-레이서, 입자 가속기, 중간자 총, 폭발 레이저 미사일 및 이들을 방어하는 시스템
뉴에라, 붕괴 이전 군함을 포함한 신속한 람파트 전투기에서 대형 해군 및 상선에 이르기까지 함정 등급 확대
-완전한 우주선 설계 규칙, 이 게임과 트래블러에서 모두 사용 가능: 뉴에라 롤플레잉 게임
From the Box:
In space combat, you never see your opponent until it's all over, if even then. With acquisition and tracking ranges measured in tens of thousands of kilometers, to human eyes the people that are trying to kill you are not even a speck. But they can hurt you, even though you can't see them. Precise laster arrays and big particle accelerators, honed by centuries of engineering, can reach out without warning to slit your hull like the belly of a fish, spilling life--oxygen, heat, and fuel--into the hard vacuum. That's why space combat is a game of cat and mouse. Keep yourself wrapped in the mantle of space--cold, dark, silent. Keep your thrust burns to a minimum--they blaze like miniature suns for all to detect. Rig your passive sensors to greedily absorb data, but remain quiet yourself--give nothing away. Keep your weapons ready, in case… There! A faint trace of mid-wavelength infrared betrays a meneuver drive. Bring up the ladar dishes while the big passive array builds up a targeting solution. The moments seem endless while every crewmember shares the same thought: "Have they seen us?" It is the unseen enemy at this moment doing the same thing that you are? You might never know the answer. If you beat him, maybe you'll find out. But what if you hadn't seen him first? Some questions must remain unasnwered when death, unbidden, comes scorching toward you as silent, brilliant lances.
From the box:
Brilliant Lances - Traveller Starship Combat
Brilliant Lances includes:
-Vector-based movement
-Detailed hit location and damage resolution
-Lasers, particle accelerators, meson guns, detonation laser missiles, and the systems that defend against them
-Extensive ship ratings, including New Era and pre-Collapse warships, from the swift Rampart fighter up to large naval and merchant vessels
-Complete starship design rules, usable both with this game and with Traveller: The New Era roleplaying game
In space combat, you never see your opponent until it's all over, if even then. With acquisition and tracking ranges measured in tens of thousands of kilometers, to human eyes the people that are trying to kill you are not even a speck. But they can hurt you, even though you can't see them. Precise laster arrays and big particle accelerators, honed by centuries of engineering, can reach out without warning to slit your hull like the belly of a fish, spilling life--oxygen, heat, and fuel--into the hard vacuum. That's why space combat is a game of cat and mouse. Keep yourself wrapped in the mantle of space--cold, dark, silent. Keep your thrust burns to a minimum--they blaze like miniature suns for all to detect. Rig your passive sensors to greedily absorb data, but remain quiet yourself--give nothing away. Keep your weapons ready, in case… There! A faint trace of mid-wavelength infrared betrays a meneuver drive. Bring up the ladar dishes while the big passive array builds up a targeting solution. The moments seem endless while every crewmember shares the same thought: "Have they seen us?" It is the unseen enemy at this moment doing the same thing that you are? You might never know the answer. If you beat him, maybe you'll find out. But what if you hadn't seen him first? Some questions must remain unasnwered when death, unbidden, comes scorching toward you as silent, brilliant lances.
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Brilliant Lances includes:
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-Detailed hit location and damage resolution
-Lasers, particle accelerators, meson guns, detonation laser missiles, and the systems that defend against them
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