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7.6
워싱턴의 전쟁
Washington's War (2010)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 2-2 명
  • 게임시간

    90-90 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    2.88 / 5

게임 소개

(GMT 웹사이트:

Washington’s War는 오랫동안 기다려온 오리지널 카드 게임인 We the People의 재디자인이다. 워싱턴 전쟁은 이전 전쟁과 마찬가지로 그들의 독립을 위해 싸우는 반항적인 미국 식민지 주민들에 대항하여 세계 강대국 (잉글랜드)의 세력을 잡는다.

워싱턴’s War는 매우 짧은 플레이 시간(약 90분)으로 게임을 만들면서도 위 더 피플의 심층적인 전략을 유지하는 진정한 재디자인이다. 대부분의 워게임과 달리 워싱턴워는 당신과 당신의 상대가 한 번에 편을 바꾸면서 두 번 플레이할 수 있게 해준다. 이 기능은 직접 대면하거나 인터넷에서 빠르게 토너먼트 경기를 할 수 있게 해준다. 워싱턴의 전쟁은 유로 게임만이 유일한 선택지였던 시간을 의식하는 군중들에게 완벽한 해결책이다.

워싱턴’s War는 빠르게 전투를 해결하고 인터넷 플레이에 매우 우호적인 주사위식 전투 시스템을 특징으로 한다. 이 게임은 또한 새로운 CDG 폐기 메카닉을 갖추고 있는데, 이 메카닉은 당신의 손에 있는 모든 카드를 플레이할 수 있게 하며, 당신의 상대가 그의 폐기된 이벤트를 운영 카드로 구매할 수 있게 한다. 이제, 특이한 카드 배포는 당신의 전략을 발전시키는 데 있어 난제를 만들고, 넘을 수 없는 장벽을 넘지 못한다.

앞서 언급한 새로운 게임 메카니즘 외에 위더피플과 워싱턴스워의 가장 큰 디자인 변화는 양측의 비대칭 능력을 강조했다는 점이다. 영국군은 해안 지역에서 큰 힘을 발휘할 수 있는 우세한 해군력을 가진 재래식 군대이다. 미국은 프랑스의 개입을 갈망하는 조지 워싱턴이 이끄는 소규모 대륙군을 보유한 비협조적인 세력이다. 영국군이 내륙에서 영향력을 확장하기 위해 고군분투하는 동안, 미국인들은 그들의 민병대를 전장에 유지하기 위해 고군분투한다. 결국 워싱턴 전쟁에서 우위를 점하고 자신들의 취약점을 지키는 쪽이 유리하다.

워싱턴과 스쿼의 전쟁은 경쟁의 압박을 받는 상황에서 규칙의 명확성을 보장하기 위해 인터넷에서 토너먼트 형식으로 광범위하게 테스트되었다. 옛것이 다시 새롭다...백마 탄 사람이 되어 새로운 국가를 건설하거나, 세계 대전 중에 제국을 구하려는 왕이 될 수 있다.

구성 요소:
* 이중 두께 카운터 시트 2개
* 마운트된 22"x34"지도
* 110 이벤트 카드
* 6면 주사위 2개
* 규칙집
* 책 재생
* 플레이어 지원 카드 2개

디자이너: 마크 허먼
개발자: 조엘 토펜
로저 B. 맥고원
MAP & CARD ART: 마크 시모니치
카운터 아트: 해럴드 리스케


(BGG 설명:)

워싱턴 전쟁(Washington’s War)은 미국 독립 혁명을 소재로 한 카드 게임입니다. 그것은 독립을 위해 싸우는 미국의 식민지 주민들에 대항하는 조지 3세의 세력을 찾아낸다. 워싱턴’s War에서는 다음 중 한 가지 역할을 맡게 됩니다.


영국 국왕은 7년 전쟁의 패배에 대한 복수에 혈안이 된 고대 적들을 상대로 세계적인 전쟁을 치르는 한편 반란을 일으킨 식민지를 제국에 다시 들어오게 하려고 노력하고 있다.
대륙회의는 영국군과 싸우면서 자국민들을 자유를 위해 규합하려 한다.


Washington’s War는 단지 같은 주제에 대한 나의 이전 디자인을 다시 읽는 것이 아니라, 이미 빠른 속도의 게임이었던 것을 단순화하고 속도를 높이는 동시에 기본적인 느낌을 유지하는 진정한 재설계이다. 워싱턴’s War는 빠르게 전투를 해결하고 인터넷 플레이에 매우 우호적인 주사위식 전투 시스템을 특징으로 한다. 이 게임은 또한 새로운 CDG 폐기 메카닉을 갖추고 있어 플레이어가 운영 카드 비용으로 버려진 이벤트를 플레이할 수 있다. 이제 특이한 카드 배포는 문제를 일으키고 전략을 추진하기 위해 넘을 수 없는 장벽을 넘지 못합니다. 워싱턴’s War는 출판에 앞서 플레이어들에게 발언권과 입력 자료를 제공하기 위해 인터넷에서 광범위하게 테스트되고 있다. 오래된 것이 다시 새롭다. 백마 탄 사람이 되어 나라를 건설하거나 제국을 구하라.
(from GMT's website:)

Washington’s War is the long awaited re-design of the original card driven game, We the People. Washington's War, like its predecessor, pits the forces of a world power (England) against its rebellious American colonists as they fight for their independence.

Washington’s War is a true re-design that maintains the deep strategy of We the People while creating a game with a very short playing time (approximately 90 minutes). Unlike most wargames, Washington's War allows you and your opponent to play twice while switching sides in one sitting. This feature allows for rapid tournament play either face-to-face or on the Internet. Washington's War is the perfect antidote for a time conscious crowd whose only option up to now have been Eurogames.

Washington’s War features a dice-driven combat system that quickly resolves combat and is very friendly to Internet play. The game also features a new CDG discard mechanic that makes every card in your hand playable by allowing your opponent to buy his discarded events for an operations card. Now, unusual card distributions create challenges and not insurmountable barriers for advancing your strategy.

The biggest design changes between We the People and Washington's War, besides the aforementioned new game mechanics, is the increased emphasis on the asymmetrical capabilities of the two sides. The British are a conventional army with a dominant naval capability that gives them great strengths in the coastal regions. The Americans are an unconvential force with a small Contintental Army led by George Washington who yearn for French intervention. While the British struggle to expand their influence inland, the Americans struggle to keep their militia forces in the field. In the end it is the side that is better able to play to their strengths and protect their vulnerabilities that prevails in Washington's War.

Washington’s War was broadly tested on the Internet in a tournament format to ensure clarity of rules under the stresses of competition. What was old is new again...be the man on the white horse and father a new nation, or be a king trying to save his empire during a world war.

COMPONENTS:
* 2 Double-thick Counter Sheets
* MOUNTED 22"x34" Map
* 110 Event Cards
* 2 6-sided dice
* Rule Book
* Play Book
* 2 Player Aid Cards

DESIGNER: Mark Herman
DEVELOPER: Joel Toppen
ART DIRECTOR: Rodger B. MacGowan
MAP & CARD ART: Mark Simonitch
COUNTER ART: Harold Lieske


(BGG description:)

Washington’s War is a card-driven game on the American Revolution. It pits the forces of King George III against the American colonists as they fight for their independence. In Washington’s War, you assume the role of either:


The King of Great Britain as he tries to bring his rebellious colonies back into the Empire, while at the same time dealing with a global war against ancient enemies bent on revenge for their losses in the Seven Years War; OR
The Continental Congress as they battle the forces of Britain, while trying to rally their countrymen to the cause of liberty.


Washington’s War is not just a re-tread of my earlier design on the same subject, but a true re-design that is keeping the basic feel while simplifying and speeding up what was already a fast paced game. Washington’s War features a dice-driven combat system that quickly resolves combat and is very friendly to internet play. The game also features a new CDG discard mechanic that enables a player to play a discarded event for the cost of an operations card. Now unusual card distributions create challenges and not insurmountable barriers to push your strategy forward. Washington’s War is being broadly tested on the internet to give players a voice and a source of input prior to publication. What was old is new again…. Be the man on the white horse and forge a nation or save an empire.

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