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BGG랭킹
BGG전체 : 9360
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인원
1-100 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
20-40 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Przemysław Fornal, Michał Łopato
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아티스트
Roman Kucharski
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인원
게임 소개
빌런즈 오브 더 오크 델은 플레이어들이 새로운 마을 개발에 착수하는 역동적인 유로 스타일의 롤 앤 라이트 게임이다. 도로와 구조물을 건설하고 인구를 확대하며 소중한 자원을 채굴함으로써 플레이어들은 가장 웅장한 정착지를 만들기 위해 경쟁한다. 그러나 잠복해 있는 약탈자들은 언제든지 예측할 수 없는 순간에 당신의 마을을 공격할 수 있으므로 주의하십시오!
이 경기는 4시즌에 걸쳐 진행되며, 각각 3라운드로 나뉜다. 각 라운드가 시작될 때마다 한 명의 선수가 네 개의 주사위를 굴린다. 검 기호가 굴리면(마법자 공격을 나타냄) 모든 플레이어가 자신의 시트에 표시합니다. 만약 플레이어들이 게임이 끝날 때까지 가드를 고용하지 않는다면, 이 검들은 부정적인 점수를 초래할 것이다. 이후 각 플레이어는 주사위(모든 플레이어가 공유) 중 하나를 선택하고 마을 지도에 있는 해당 자원을 사용합니다.
각 다이는 두 가지 자원을 제공한다: 하나는 양이 제한된 색상(플레이어가 각 다이를 시트에 사용함)과 다른 하나는 선택한 다이의 기호(예: 녹색 다이는 목재를 제공하며 기호가 롤링된 경우 마을 사람도 제공할 수 있음). 게임 내내 플레이어는 건물을 짓고, 특별한 능력을 가진 일꾼을 고용하거나 광산에서 자원을 찾음으로써 추가적인 자원을 얻을 수 있는 기회를 갖는다.
3라운드마다 시즌이 종료되어 특정 건물에 대한 특별한 조치가 발동된다. 12라운드 후, 선수들은 구조물을 만들고, 가드를 모집하고, 다른 득점 조건을 달성함으로써 얻은 점수를 합산한다.
이 게임은 또한 시나리오 기반의 캠페인과 결투 모드를 가질 것이다.
-디자이너의 설명
이 경기는 4시즌에 걸쳐 진행되며, 각각 3라운드로 나뉜다. 각 라운드가 시작될 때마다 한 명의 선수가 네 개의 주사위를 굴린다. 검 기호가 굴리면(마법자 공격을 나타냄) 모든 플레이어가 자신의 시트에 표시합니다. 만약 플레이어들이 게임이 끝날 때까지 가드를 고용하지 않는다면, 이 검들은 부정적인 점수를 초래할 것이다. 이후 각 플레이어는 주사위(모든 플레이어가 공유) 중 하나를 선택하고 마을 지도에 있는 해당 자원을 사용합니다.
각 다이는 두 가지 자원을 제공한다: 하나는 양이 제한된 색상(플레이어가 각 다이를 시트에 사용함)과 다른 하나는 선택한 다이의 기호(예: 녹색 다이는 목재를 제공하며 기호가 롤링된 경우 마을 사람도 제공할 수 있음). 게임 내내 플레이어는 건물을 짓고, 특별한 능력을 가진 일꾼을 고용하거나 광산에서 자원을 찾음으로써 추가적인 자원을 얻을 수 있는 기회를 갖는다.
3라운드마다 시즌이 종료되어 특정 건물에 대한 특별한 조치가 발동된다. 12라운드 후, 선수들은 구조물을 만들고, 가드를 모집하고, 다른 득점 조건을 달성함으로써 얻은 점수를 합산한다.
이 게임은 또한 시나리오 기반의 캠페인과 결투 모드를 가질 것이다.
-디자이너의 설명
Villagers of The Oak Dell is a dynamic euro-style roll-and-write game in which players embark on the development of a new village. By constructing roads and structures, expanding the population, and mining precious resources, players compete to create the most magnificent settlement. Be cautious, though, as lurking marauders can strike your village at any unpredictable moment!
The game spans four seasons, each divided into three rounds. At the start of each round, one player rolls four dice. If any sword symbols are rolled (representing marauder attacks), all players mark them on their sheet. If players don\'t hire guards by the end of the game, these swords will result in negative points. Afterward, each player chooses one of the dice (shared among all players) and uses the corresponding resources on their village map.
Each die provides two resources: one based on its color, which is limited in quantity (players mark the use of each die on their sheet), and another based on the symbol on the chosen die (e.g., the green die provides wood and can provide also a villager if its symbol is rolled). Throughout the game, players have opportunities to acquire additional resources by constructing buildings, hiring workers with special abilities, or finding resources in the mine.
Every three rounds, the season ends, triggering special actions for certain buildings. After twelve rounds, players tally their points, which are earned by building structures, recruiting guards, and achieving other scoring conditions.
The game will also have a scenario-based campaign and duel mode.
-description from designer
The game spans four seasons, each divided into three rounds. At the start of each round, one player rolls four dice. If any sword symbols are rolled (representing marauder attacks), all players mark them on their sheet. If players don\'t hire guards by the end of the game, these swords will result in negative points. Afterward, each player chooses one of the dice (shared among all players) and uses the corresponding resources on their village map.
Each die provides two resources: one based on its color, which is limited in quantity (players mark the use of each die on their sheet), and another based on the symbol on the chosen die (e.g., the green die provides wood and can provide also a villager if its symbol is rolled). Throughout the game, players have opportunities to acquire additional resources by constructing buildings, hiring workers with special abilities, or finding resources in the mine.
Every three rounds, the season ends, triggering special actions for certain buildings. After twelve rounds, players tally their points, which are earned by building structures, recruiting guards, and achieving other scoring conditions.
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