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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-240 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Ernie Copley
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아티스트
Shayne Logan
-
인원
게임 소개
사막 장군()은 1940년부터 1942년까지 진행된 사막 전역의 중간 복잡도 작전 수준의 게임이다.이 게임은 1940년 말부터 1942년 11월까지 북아프리카 전역의 흐름을 독특한 리더십과 지휘에 중점을 두고 포착한다. 이 게임은 또한 중요한 공급 제약을 재현한다. 사막 캠페인에서 재싸움을 하는 플레이어는 실제 상대방과 마찬가지로 지속적으로 싸울 수 없다. 그는 공격을 개시하고, 공급을 늘리기 위해 일시 정지한 다음, 상대가 그를 선점하고 자신의 공격을 먼저 시작하지 않는 한 공격을 재개한다. 실제와 마찬가지로, 공격은 적의 본거지에 접근할 때 (말 그대로) 가스가 고갈되는 경향이 있다.
역사적 요소로는 항공 지원, 지뢰밭, 공병, 포병, 대전차포, 추축국 연료 부족, 연합군의 지휘통제 문제 등이 있다. 콤파스 작전부터 제2의 알라메인까지 사막 장군들은 처음부터 끝까지 사막 전쟁을 다룬다.
—디자이너로부터의 설명
역사적 요소로는 항공 지원, 지뢰밭, 공병, 포병, 대전차포, 추축국 연료 부족, 연합군의 지휘통제 문제 등이 있다. 콤파스 작전부터 제2의 알라메인까지 사막 장군들은 처음부터 끝까지 사막 전쟁을 다룬다.
—디자이너로부터의 설명
Desert Generals is a medium-complexity operational level game of the Desert Campaign, from 1940 to 1942.The game captures the ebb and flow of the North African Campaign from late 1940 to November 1942 with a unique emphasis on leadership and command. The game also recreates critical supply constraints. A player refighting the Desert Campaign, like his real-life counterparts, cannot fight continuously – he launches an offensive, pauses to build up supply, then resumes his offensive…unless his opponent has preempted him and launched his own offensive first. As in real life, offensives tend to run out of gas (literally) as they approach the enemy’s home base.
Historical elements include air support, minefields, engineers, artillery, anti-tank guns, Axis fuel shortages, and Allied command and control problems. From Operation Compass to Second Alamein, Desert Generals covers the Desert War from start to finish.
—description from the designer
Historical elements include air support, minefields, engineers, artillery, anti-tank guns, Axis fuel shortages, and Allied command and control problems. From Operation Compass to Second Alamein, Desert Generals covers the Desert War from start to finish.
—description from the designer
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