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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-90 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Thomas Yount
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아티스트
Thomas Yount
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인원
게임 소개
기후 쿨다운에서, 당신과 당신의 동료 선수들은 지구를 생태학적인 파괴로부터 구하기 위해 지구의 4개 지역으로 협력적으로 경기하고 있다.
기후 냉각의 주요 목표는 지구 측정기가 30에 도달하기 전에 지구에 대한 우리의 영향을 줄이는 것이다. 각 지역은 지속 가능한 전력에 투자하고, 지속 불가능한 전력에서 벗어나, &ldquo라는 기후 솔루션으로 육지와 해양을 치유해야 합니다;게임의 각 라운드에서 플레이어는 자신의 지역에 맞는 자원 카드를 그리는 것으로 시작합니다. 그런 다음, 그들은 각 지역별로 재난 카드를 뽑습니다. 다음으로, 선수들은 자신의 지역이나 지역을 위해 차례대로 원을 그리며 갑니다. 선수들은 자신의 지역 에너지, 물, 식량 자원 카드를 어떻게 사용할 것인지 전략을 세워야 한다. 선수들은 자신의 차례 동안 서로 자유롭게 거래할 수 있다. 그들은 그들의 자원을 사용하여 파워 카드, 쿨다운 카드, 외교 타일에 투자하거나 지속 불가능한 파워 카드에서 손을 뗄 수 있다. 각 라운드가 끝날 때마다 충격 측정기가 글로벌 측정기를 증가시키거나 감소시킵니다. 또한 각 라운드가 끝날 때까지 충족되어야 하는 육상 복원 및 해양 건강 요구 사항이 있습니다.
게임에서 이기기 위해서는 4개 지역에서 각각 2개 이상의 지속 가능한 전력 카드를 투자한 후 지속 불가능한 전력 카드 유형에서 손을 떼야 한다. 전체적으로 플레이어는 세계 지도의 모든 슬롯을 채우는 데 도움이 되는 랜드 및 오션 토큰을 줄 수 있는 쿨다운 카드에 투자해야 한다. 마지막으로, 글로벌 미터는 파란색으로 표시되어야 합니다. 충격 미터가 0 아래로 내려간 후에는 전역 미터를 낮출 수 있습니다. 글로벌 미터가 30에 도달하면 게임이 종료됩니다. 플레이어들은 지구를 구하기 위해 최대 5라운드가 있다.
-디자이너의 설명
기후 냉각의 주요 목표는 지구 측정기가 30에 도달하기 전에 지구에 대한 우리의 영향을 줄이는 것이다. 각 지역은 지속 가능한 전력에 투자하고, 지속 불가능한 전력에서 벗어나, &ldquo라는 기후 솔루션으로 육지와 해양을 치유해야 합니다;게임의 각 라운드에서 플레이어는 자신의 지역에 맞는 자원 카드를 그리는 것으로 시작합니다. 그런 다음, 그들은 각 지역별로 재난 카드를 뽑습니다. 다음으로, 선수들은 자신의 지역이나 지역을 위해 차례대로 원을 그리며 갑니다. 선수들은 자신의 지역 에너지, 물, 식량 자원 카드를 어떻게 사용할 것인지 전략을 세워야 한다. 선수들은 자신의 차례 동안 서로 자유롭게 거래할 수 있다. 그들은 그들의 자원을 사용하여 파워 카드, 쿨다운 카드, 외교 타일에 투자하거나 지속 불가능한 파워 카드에서 손을 뗄 수 있다. 각 라운드가 끝날 때마다 충격 측정기가 글로벌 측정기를 증가시키거나 감소시킵니다. 또한 각 라운드가 끝날 때까지 충족되어야 하는 육상 복원 및 해양 건강 요구 사항이 있습니다.
게임에서 이기기 위해서는 4개 지역에서 각각 2개 이상의 지속 가능한 전력 카드를 투자한 후 지속 불가능한 전력 카드 유형에서 손을 떼야 한다. 전체적으로 플레이어는 세계 지도의 모든 슬롯을 채우는 데 도움이 되는 랜드 및 오션 토큰을 줄 수 있는 쿨다운 카드에 투자해야 한다. 마지막으로, 글로벌 미터는 파란색으로 표시되어야 합니다. 충격 미터가 0 아래로 내려간 후에는 전역 미터를 낮출 수 있습니다. 글로벌 미터가 30에 도달하면 게임이 종료됩니다. 플레이어들은 지구를 구하기 위해 최대 5라운드가 있다.
-디자이너의 설명
In Climate Cooldown, you and your fellow players are cooperatively playing as four regions of the globe to help save the planet from ecological destruction.
The main goal of Climate Cooldown is to cool down our impact on the planet before the Global meter reaches 30. Each region must invest in sustainable power, divest from unsustainable power and heal the land and ocean with climate solutions called “Cooldowns”.
Each round of the game, players begin by drawing their resource cards for their regions. Then, they draw a Disaster card for each region. Next, players go in a circle taking their turn for their region or regions. Players must strategize how to use their region’s energy, water and food resource cards. Players are able to freely trade with one another’s regions during their turns. They can use their resources to invest in Power cards, Cooldown cards, Diplomacy tiles, or divest from Unsustainable Power cards. At the end of each round the Impact meter either increases or decreases the Global meter. There are also land restoration and ocean health requirements that must be met by the end of each round.
To win the game, each of the 4 regions must invest in at least 2 Sustainable Power cards and then divest from an Unsustainable Power card type. Collectively, players must invest in Cooldown cards which can give them Land and Ocean tokens which help to fill all of the slots on the world map. Finally, the Global meter must be brought down into the blue. The Global meter can be lowered once the Impact meter is brought down below zero. If the Global meter reaches 30, it\'s game over. Players have up to 5 rounds to save the planet.
-description from designer
The main goal of Climate Cooldown is to cool down our impact on the planet before the Global meter reaches 30. Each region must invest in sustainable power, divest from unsustainable power and heal the land and ocean with climate solutions called “Cooldowns”.
Each round of the game, players begin by drawing their resource cards for their regions. Then, they draw a Disaster card for each region. Next, players go in a circle taking their turn for their region or regions. Players must strategize how to use their region’s energy, water and food resource cards. Players are able to freely trade with one another’s regions during their turns. They can use their resources to invest in Power cards, Cooldown cards, Diplomacy tiles, or divest from Unsustainable Power cards. At the end of each round the Impact meter either increases or decreases the Global meter. There are also land restoration and ocean health requirements that must be met by the end of each round.
To win the game, each of the 4 regions must invest in at least 2 Sustainable Power cards and then divest from an Unsustainable Power card type. Collectively, players must invest in Cooldown cards which can give them Land and Ocean tokens which help to fill all of the slots on the world map. Finally, the Global meter must be brought down into the blue. The Global meter can be lowered once the Impact meter is brought down below zero. If the Global meter reaches 30, it\'s game over. Players have up to 5 rounds to save the planet.
-description from designer
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