-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-90 분
-
연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.50 / 5
-
디자이너
Thomas Denkmeier
-
아티스트
Jan Solterbeck
-
인원
게임 소개
지배 & 위임(Main & Delegate)은 커맨드 & 컨커(Command & Conquer)와 같은 비디오 게임에서 영감을 받은 최대 4명의 플레이어를 위한 2단 레거시 캠페인 게임 및 척후병입니다.
레거시 캠페인에서 각 플레이어는 한 쪽을 선택하고 현재 임무에 필요한 자신의 정보를 받는다. 두 선수 모두 상대에게 알려지지 않은 비밀을 가지고 있다. 깊고 몰입도 높은 스토리 덕분에 두 선수 모두 팀을 발전시키고 전투를 벌이며 캠페인의 마지막에 자신들의 파벌을 위해 가능한 최고의 결과를 보려고 노력한다... 그리고 두 선수의 결정에 따라 가능한 많은 결말이 있다.
교전 모드에서는 최대 4명까지 플레이할 수 있으며, 전체 대 전체 또는 심지어 팀 대 팀과 싸울 수 있다. 다양한 시나리오 덕분에 지도, 조건, 가능한 복잡성 및 게임 길이에 대한 많은 옵션이 있습니다.
이 게임은 전략, 지역 제어 및 비밀 유지에 크게 기반을 두고 있다.
당신은 부대를 옮기고, 공장을 짓고, 세계를 정복하려고 노력하고 있습니다. 비밀스러운 전쟁의 안개 덕분에, 당신의 적은 당신이 무기 공장에서 무엇을 제조하는지 알지 못합니다. 또한 생산량은 부대가 준비될 때까지 비밀입니다.
Dominate & Delegate는 극적인 반전과 줄거리가 있는 독특한 캠페인을 제공합니다.
---
더 자세한 정보:
롱 2 플레이어 캠페인-모드:
지상/공군, 보병, 수송-부대, 건물-포획, 특수부대, 궤도-파업, 부대-생산-시스템, 기지-구축, 자원-수집, 에너지-재무-관리, 전쟁의 그림자-시스템, 스텔스-부대 및 모듈을 갖춘 전략적 전쟁 게임-미션 그라운드-타일즈.
또한 탐험, 탈출, 퍼즐, 전쟁 그림자 시스템이 있는 출구 게임, 방어 시스템, 조작 가능한 객체 및 가드맨 스크립트와 같은 던전 크롤러-미션.
플레이어는 Campain-Tree를 크게 방해할 수 있으며 많은 비밀, 보상 및 해결책이 있습니다. 플레이어는 잔인하게 행동하거나 부드럽게 행동할 수 있습니다. 그것은 영향을 미칠 것입니다.
미션 설명에 따르면, 안티곤사이트 플레이어(컴퓨터 게임의 컴퓨터처럼)는 미션의 시작 조건을 배치한다. 두 플레이어 모두 그들의 미션 규칙, 이야기, 주요 목표 및 장군의 명령을 읽는다. 아고니스트 플레이어는 미션에서 승리하기 위해 노력하고 또한 비밀 정보와 맛있는 것 또는 대안적인 해결책을 찾기 위해 노력한다. 안티곤지트 플레이어는 아고니스트 플레이어와 전술적으로 경기를 하고, 그는 또한 그가 관리해야 하는 조건/효과-스크립트를 가지고 있다. 두 명 중 한 명이 목표를 달성하면 그 임무에서 승리한다. 각 임무 후 이 두 명의 플레이어는 역할을 변경하고 다른 플레이어는 어거니스트이다. 돔의 특별하고 비밀스러운 실내 미션이 발견될 수 있다. 이것들은 다소 까다로운 퍼즐들이다.
교전 모드:
대칭 독립 임무가 많이 포함된 2명 또는 4명의 플레이어 교전이 있다. 여기서 2-4 플레이어는 모바일 건설 차량과 자금으로 시작한다. 그들은 기지를 세우고, 자원을 모으고, 방어를 배치하고, 생산 건물을 배치하고, 유닛을 생산한다(영입, 탱크, 포병, 수송, 폭격기, 전투기, 거대한 탱크, 궤도-슈퍼 무기,...). 이 플레이어는 상대방을 죽이려 한다.
—디자이너로부터의 설명
레거시 캠페인에서 각 플레이어는 한 쪽을 선택하고 현재 임무에 필요한 자신의 정보를 받는다. 두 선수 모두 상대에게 알려지지 않은 비밀을 가지고 있다. 깊고 몰입도 높은 스토리 덕분에 두 선수 모두 팀을 발전시키고 전투를 벌이며 캠페인의 마지막에 자신들의 파벌을 위해 가능한 최고의 결과를 보려고 노력한다... 그리고 두 선수의 결정에 따라 가능한 많은 결말이 있다.
교전 모드에서는 최대 4명까지 플레이할 수 있으며, 전체 대 전체 또는 심지어 팀 대 팀과 싸울 수 있다. 다양한 시나리오 덕분에 지도, 조건, 가능한 복잡성 및 게임 길이에 대한 많은 옵션이 있습니다.
이 게임은 전략, 지역 제어 및 비밀 유지에 크게 기반을 두고 있다.
당신은 부대를 옮기고, 공장을 짓고, 세계를 정복하려고 노력하고 있습니다. 비밀스러운 전쟁의 안개 덕분에, 당신의 적은 당신이 무기 공장에서 무엇을 제조하는지 알지 못합니다. 또한 생산량은 부대가 준비될 때까지 비밀입니다.
Dominate & Delegate는 극적인 반전과 줄거리가 있는 독특한 캠페인을 제공합니다.
---
더 자세한 정보:
롱 2 플레이어 캠페인-모드:
지상/공군, 보병, 수송-부대, 건물-포획, 특수부대, 궤도-파업, 부대-생산-시스템, 기지-구축, 자원-수집, 에너지-재무-관리, 전쟁의 그림자-시스템, 스텔스-부대 및 모듈을 갖춘 전략적 전쟁 게임-미션 그라운드-타일즈.
또한 탐험, 탈출, 퍼즐, 전쟁 그림자 시스템이 있는 출구 게임, 방어 시스템, 조작 가능한 객체 및 가드맨 스크립트와 같은 던전 크롤러-미션.
플레이어는 Campain-Tree를 크게 방해할 수 있으며 많은 비밀, 보상 및 해결책이 있습니다. 플레이어는 잔인하게 행동하거나 부드럽게 행동할 수 있습니다. 그것은 영향을 미칠 것입니다.
미션 설명에 따르면, 안티곤사이트 플레이어(컴퓨터 게임의 컴퓨터처럼)는 미션의 시작 조건을 배치한다. 두 플레이어 모두 그들의 미션 규칙, 이야기, 주요 목표 및 장군의 명령을 읽는다. 아고니스트 플레이어는 미션에서 승리하기 위해 노력하고 또한 비밀 정보와 맛있는 것 또는 대안적인 해결책을 찾기 위해 노력한다. 안티곤지트 플레이어는 아고니스트 플레이어와 전술적으로 경기를 하고, 그는 또한 그가 관리해야 하는 조건/효과-스크립트를 가지고 있다. 두 명 중 한 명이 목표를 달성하면 그 임무에서 승리한다. 각 임무 후 이 두 명의 플레이어는 역할을 변경하고 다른 플레이어는 어거니스트이다. 돔의 특별하고 비밀스러운 실내 미션이 발견될 수 있다. 이것들은 다소 까다로운 퍼즐들이다.
교전 모드:
대칭 독립 임무가 많이 포함된 2명 또는 4명의 플레이어 교전이 있다. 여기서 2-4 플레이어는 모바일 건설 차량과 자금으로 시작한다. 그들은 기지를 세우고, 자원을 모으고, 방어를 배치하고, 생산 건물을 배치하고, 유닛을 생산한다(영입, 탱크, 포병, 수송, 폭격기, 전투기, 거대한 탱크, 궤도-슈퍼 무기,...). 이 플레이어는 상대방을 죽이려 한다.
—디자이너로부터의 설명
Dominate & Delegate is a 2 layer legacy campaign games and a skirmisher for up to 4 players & inspired by video games like Command & Conquer.
In the legacy campaign, each player choose a side and receive their own information needed for the current mission. Both players have secret which are unknown to the opponent. Thanks to a deep and immersive story, both players advance their teams, fighting battles and try to see the best possible outcome for their faction at the end of the campaign... and there are lots of possible endings available, depending on the decisions of both players.
In the Skirmish Mode, you can play up to 4 players, you can fight All vs All or even Team vs Team. Thanks to different scenarios, you have lots of options for maps, conditions and possible complexity and game length.
The game is heavily based on Strategy, Area Control and keeping secrets hidden.
You are moving your units, building factories and try to conquer the world. Thanks to a secret fog of war, your enemy don\'t know what you manufacture in the weapon factory, also the amount of production is a secret until the units are ready.
Dominate & Delegate offers a unique campaign with dramatic twists and plots.
---
More Details:
A long 2 Player Campaign-Mode:
Strategic Wargame-Missions with Ground/Air-Units, Infantry, Transport-Units, Building-Capturing, Special-Forces, Orbital-Strike, Unit-Production-Systems, Base-Building, Resources-Gathering, Energy-/Financial-Management, Shadow-of-War-System, Stealth-Units and Modular Ground-Tiles.
Also Dungeoncrawler-Missions like Exploration-, Escape-, Puzzle-, Exit-Games with Shadow-of-War-System, Defensive-System, manipulable Objects and Guardsmen-Scripting.
Players can highly interfere the Campain-Tree and there are lots of Secrets, Rewards and Solutions. Player can either behave brutal or gentle - that will have an effect.
According to the Mission description, the antagonsit player (like the computer in a computergame) deploys the start condition of the mission. both players read their mission-rules, story, primary goals and orders from their generals. The agonist player tries to win the mission and also tries to find secret infos and goodies or alternative solutions. The antagonsit player plays tactically against the agonist player and he has also a conditions/effects-skript that he must manage. If one of the 2 player fulfill his goal, he wins that mission. after each mission these 2 players change role and the other player is the agonist. Dome special and secret indoor-missions can be discovered. These are rather tricky puzzles.
A Skirmish-Mode:
There is a 2 or 4 Player Skirmish included with lots of symmetrical stand alone Missions. Here the 2-4 player start with a mobile construction vehicle and starting funds. They establish a base, gather resources, deploy defences, deploy production buildings, produce units (infantry, tanks, artillery, transports, bomber, fighter, huge tanks, orbital-superweapons,...) These player try to kill the opponents.
—description from the designer
In the legacy campaign, each player choose a side and receive their own information needed for the current mission. Both players have secret which are unknown to the opponent. Thanks to a deep and immersive story, both players advance their teams, fighting battles and try to see the best possible outcome for their faction at the end of the campaign... and there are lots of possible endings available, depending on the decisions of both players.
In the Skirmish Mode, you can play up to 4 players, you can fight All vs All or even Team vs Team. Thanks to different scenarios, you have lots of options for maps, conditions and possible complexity and game length.
The game is heavily based on Strategy, Area Control and keeping secrets hidden.
You are moving your units, building factories and try to conquer the world. Thanks to a secret fog of war, your enemy don\'t know what you manufacture in the weapon factory, also the amount of production is a secret until the units are ready.
Dominate & Delegate offers a unique campaign with dramatic twists and plots.
---
More Details:
A long 2 Player Campaign-Mode:
Strategic Wargame-Missions with Ground/Air-Units, Infantry, Transport-Units, Building-Capturing, Special-Forces, Orbital-Strike, Unit-Production-Systems, Base-Building, Resources-Gathering, Energy-/Financial-Management, Shadow-of-War-System, Stealth-Units and Modular Ground-Tiles.
Also Dungeoncrawler-Missions like Exploration-, Escape-, Puzzle-, Exit-Games with Shadow-of-War-System, Defensive-System, manipulable Objects and Guardsmen-Scripting.
Players can highly interfere the Campain-Tree and there are lots of Secrets, Rewards and Solutions. Player can either behave brutal or gentle - that will have an effect.
According to the Mission description, the antagonsit player (like the computer in a computergame) deploys the start condition of the mission. both players read their mission-rules, story, primary goals and orders from their generals. The agonist player tries to win the mission and also tries to find secret infos and goodies or alternative solutions. The antagonsit player plays tactically against the agonist player and he has also a conditions/effects-skript that he must manage. If one of the 2 player fulfill his goal, he wins that mission. after each mission these 2 players change role and the other player is the agonist. Dome special and secret indoor-missions can be discovered. These are rather tricky puzzles.
A Skirmish-Mode:
There is a 2 or 4 Player Skirmish included with lots of symmetrical stand alone Missions. Here the 2-4 player start with a mobile construction vehicle and starting funds. They establish a base, gather resources, deploy defences, deploy production buildings, produce units (infantry, tanks, artillery, transports, bomber, fighter, huge tanks, orbital-superweapons,...) These player try to kill the opponents.
—description from the designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
456
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
330
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18