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BGG랭킹
BGG전체 : 4810
WARGAMES : 315
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.17 / 5
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디자이너
Dean Essig, John Kisner, Hans Mielants
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아티스트
Nicolás Eskubi, Dean Essig
-
인원
게임 소개
《발트 갭: 1944년 여름》은 1944년 여름 소련이 라트비아, 에스토니아, 리투아니아로 진격하는 과정을 그린 작품이다. 경기가 시작되면서 경기장의 남동쪽 구석을 불과 몇 헥스 정도 벗어난 벨로루시 요새도시 비테브스크의 수비가 막 무너졌다. 제1 발트 전선군은 독일군 전선을 뚫고 서쪽으로 진격하고 있으며, 곧 북부 집단군을 포위할 것이다. 마침내 4개월간의 치열한 전투 끝에 붉은 군대는 이번 작전의 큰 상인 리가(Riga)를 획득하고 라트비아의 쿠를란트 지역에서 적을 포위할 것이다.
발틱 갭은 플레이어들이 다양한 역사적, 가상의 유리한 지점에서 이 흥미로운 캠페인을 탐험할 수 있도록 해준다. 긴 캠페인 게임은 최대 5명이 즐길 수 있다. 몇 가지 짧은 시나리오도 제공되며, 이러한 시나리오들은 한 쪽당 한 명의 플레이어에게 가장 적합하다.
발트 갭은 11번째 워게임이다.OCS”). 왜 양측의 기량과 행동이 그렇게 많이 달랐는지 선수들이 더 깊이 들여다볼 수 있게 하는 제도에서 초반 경기를 그라운드를 무너뜨리는 것에 충실하다. 1944년, 우리는 여전히 강력한 독일 국방군을 상대하는 훨씬 더 발전된 러시아 군대를 발견한다. 독일군은 강력한 적에게 압도당하지 않기 위해 훌륭한 기술로 군대와 싸워야 할 것이다.
게임 규모:
게임 턴: 3~4일
16진수: 8.0km/5마일
부대: 대대와 군대
게임 인벤토리:
2개의 22 x 34" 풀 컬러 게임 맵
5개의 카운터시트(1,400 1/2&인용; 이중 면 인쇄 카운터)
48페이지 분량의 OCS 규칙집 1권
48페이지 분량의 Baltic Gap 관련 규칙집
두 개의 4페이지 OCS 차트 및 표 책자
6면 주사위 2개
발틱 갭은 플레이어들이 다양한 역사적, 가상의 유리한 지점에서 이 흥미로운 캠페인을 탐험할 수 있도록 해준다. 긴 캠페인 게임은 최대 5명이 즐길 수 있다. 몇 가지 짧은 시나리오도 제공되며, 이러한 시나리오들은 한 쪽당 한 명의 플레이어에게 가장 적합하다.
발트 갭은 11번째 워게임이다.OCS”). 왜 양측의 기량과 행동이 그렇게 많이 달랐는지 선수들이 더 깊이 들여다볼 수 있게 하는 제도에서 초반 경기를 그라운드를 무너뜨리는 것에 충실하다. 1944년, 우리는 여전히 강력한 독일 국방군을 상대하는 훨씬 더 발전된 러시아 군대를 발견한다. 독일군은 강력한 적에게 압도당하지 않기 위해 훌륭한 기술로 군대와 싸워야 할 것이다.
게임 규모:
게임 턴: 3~4일
16진수: 8.0km/5마일
부대: 대대와 군대
게임 인벤토리:
2개의 22 x 34" 풀 컬러 게임 맵
5개의 카운터시트(1,400 1/2&인용; 이중 면 인쇄 카운터)
48페이지 분량의 OCS 규칙집 1권
48페이지 분량의 Baltic Gap 관련 규칙집
두 개의 4페이지 OCS 차트 및 표 책자
6면 주사위 2개
"Baltic Gap: Summer 1944", depicts the Soviet drive into Latvia, Estonia, and Lithuania during the summer of 1944. As the game begins, the defense of Vitebsk, a Byelorussian fortified city located just a few hexes beyond the southeast corner of the playing surface, has just collapsed. 1st Baltic Front is advancing westward through the shredded German line, and will soon threaten all of Army Group North with encirclement. Finally, after four months of fierce battle, the Red Army will win the great prize of this campaign, Riga, and pocket the enemy in the Courland region of Latvia.
Baltic Gap allows players to explore this interesting campaign from a variety of historical and hypothetical vantage points. Long campaign games can be enjoyed by up to five players. Several short scenarios are also provided, and these work best with a single player per side.
Baltic Gap is the 11th wargame in the award winning Operational Combat System (“OCS”). It stays true to the ground breaking earlier games in the system that allow players a deeper glimpse into why the skills and behaviors of the two sides were so very different. Here in 1944, we find a much more developed Russian army (much more advanced than the one shown in the 2007 CSR Award winning game Case Blue) facing a still potent German Wehrmacht. The Germans will need to fight their forces with great skill to avoid getting swamped by their tough adversary.
Game Scale:
Game Turn: 3 to 4 days
Hex: 5 miles / 8.0 Km
Units: Battalion to Army
Game Inventory:
Two 22 x 34" Full Color Game Maps
Five countersheets (1,400 1/2" dual-side printed counters)
One 48-page OCS Rulebook
One 48-page Baltic Gap specific Rulebook
Two 4-page OCS Charts and Tables Booklets
2 6-sided dice
Baltic Gap allows players to explore this interesting campaign from a variety of historical and hypothetical vantage points. Long campaign games can be enjoyed by up to five players. Several short scenarios are also provided, and these work best with a single player per side.
Baltic Gap is the 11th wargame in the award winning Operational Combat System (“OCS”). It stays true to the ground breaking earlier games in the system that allow players a deeper glimpse into why the skills and behaviors of the two sides were so very different. Here in 1944, we find a much more developed Russian army (much more advanced than the one shown in the 2007 CSR Award winning game Case Blue) facing a still potent German Wehrmacht. The Germans will need to fight their forces with great skill to avoid getting swamped by their tough adversary.
Game Scale:
Game Turn: 3 to 4 days
Hex: 5 miles / 8.0 Km
Units: Battalion to Army
Game Inventory:
Two 22 x 34" Full Color Game Maps
Five countersheets (1,400 1/2" dual-side printed counters)
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One 48-page Baltic Gap specific Rulebook
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