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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-60 분
-
연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.50 / 5
-
디자이너
Ben Morayta
-
아티스트
-
인원
게임 소개
핵겨울이 모든 대륙으로 퍼지면서 지구의 생태를 없애면서, 여러분은 아기를 키우는 것이 혼자서는 안전하지 않다는 것을 깨닫게 됩니다.
얼마 남지 않은 음식과 옷 몇 벌을 싸들고 단지의 숨겨진 입구를... 벌써 5년이나 지났니?
'로드 비하인드'는 당신과 당신의 아이가 구불구불한 길을 따라 남쪽으로 여행하며 위험한 사람들과 불우한 장소를 피하고 재난 속에서 음식과 피난처를 뒤지며 재난이 닥치지 않은 위도, 당신, 특히 아이가 도달한 곳을 찾는 서바이벌, 위험관리 솔리타이어 게임이다, 새로운 삶을 시작할 수 있다.
도로를 따라 발생하는 사건의 위험을 관리하는 것은 게임의 중요한 부분입니다. 다른 하나는 편안함과 진보, 숨을 때, 쉴 때, 길의 끝을 향해 밀고 나갈 때 중에서 현명하게 선택하는 것이다... 그리고 안전.
[GAMPLAY]
각 턴마다 다음과 같은 작업을 수행합니다.
새 작업 카드를 뽑습니다.
음식을 섭취한다.
날씨를 업데이트합니다.
사기에 영향을 줍니다.
피난처를 재설정합니다.
재고를 검토합니다.
이벤트가 트리거될 때마다 턴을 계속하기 전에 이벤트를 즉시 해결해야 합니다.
당신은 길을 이동하거나, 물건을 사용하거나, 쉬거나, 뒤적이거나, 대피하거나, 숨는 것과 같은 특별한 행동을 수행하기 위해 행동을 사용한다.
로드 데크에서 마지막 카드에 도달하고 모든 아이콘을 적용한 후 액션 데크, 손 또는 사용한 파일에 적어도 1개의 KID 액션 카드가 남아 있으면 게임에서 이긴다.
—디자이너로부터의 설명
얼마 남지 않은 음식과 옷 몇 벌을 싸들고 단지의 숨겨진 입구를... 벌써 5년이나 지났니?
'로드 비하인드'는 당신과 당신의 아이가 구불구불한 길을 따라 남쪽으로 여행하며 위험한 사람들과 불우한 장소를 피하고 재난 속에서 음식과 피난처를 뒤지며 재난이 닥치지 않은 위도, 당신, 특히 아이가 도달한 곳을 찾는 서바이벌, 위험관리 솔리타이어 게임이다, 새로운 삶을 시작할 수 있다.
도로를 따라 발생하는 사건의 위험을 관리하는 것은 게임의 중요한 부분입니다. 다른 하나는 편안함과 진보, 숨을 때, 쉴 때, 길의 끝을 향해 밀고 나갈 때 중에서 현명하게 선택하는 것이다... 그리고 안전.
[GAMPLAY]
각 턴마다 다음과 같은 작업을 수행합니다.
새 작업 카드를 뽑습니다.
음식을 섭취한다.
날씨를 업데이트합니다.
사기에 영향을 줍니다.
피난처를 재설정합니다.
재고를 검토합니다.
이벤트가 트리거될 때마다 턴을 계속하기 전에 이벤트를 즉시 해결해야 합니다.
당신은 길을 이동하거나, 물건을 사용하거나, 쉬거나, 뒤적이거나, 대피하거나, 숨는 것과 같은 특별한 행동을 수행하기 위해 행동을 사용한다.
로드 데크에서 마지막 카드에 도달하고 모든 아이콘을 적용한 후 액션 데크, 손 또는 사용한 파일에 적어도 1개의 KID 액션 카드가 남아 있으면 게임에서 이긴다.
—디자이너로부터의 설명
As the nuclear winter spreads through all the continents, obliterating the planet’s ecology, you realize that it’s not safe to be by yourself, raising a toddler.
You pack what little food you have left, a few clothes, and open the hidden entrance of the complex for the first time in... has it been 5 years already?
Road Behind is a survival, risk management solitaire game, in which you and your child travel south along a winding road, avoiding dangerous people and inhospitable places, rummaging for food and shelter among disaster, looking for a latitude where the disaster hasn’t reached, on which you, and especially the kid, can start a new life.
Managing the risk of events along the road is a critical part of the game. The other is choosing wisely between comfort and progress, when to hide, when to rest, and when to push forward towards the end of the road... and safety.
[GAMEPLAY]
Each turn, you will:
Perform actions.
Draw new action cards.
Consume food.
Update weather.
Affect morale.
Reset shelter.
Review inventory.
Additionally, whenever an Event is triggered, it must be resolved immediately, before continuing the turn.
You use actions to move on the road, use an item, rest, or perform special actions like rummaging, taking shelter or hiding.
You win the game if you reach the last card in the road deck, and after applying all its icons you have at least 1 KID action card left on your action deck, hand or spent pile.
—description from the designer
You pack what little food you have left, a few clothes, and open the hidden entrance of the complex for the first time in... has it been 5 years already?
Road Behind is a survival, risk management solitaire game, in which you and your child travel south along a winding road, avoiding dangerous people and inhospitable places, rummaging for food and shelter among disaster, looking for a latitude where the disaster hasn’t reached, on which you, and especially the kid, can start a new life.
Managing the risk of events along the road is a critical part of the game. The other is choosing wisely between comfort and progress, when to hide, when to rest, and when to push forward towards the end of the road... and safety.
[GAMEPLAY]
Each turn, you will:
Perform actions.
Draw new action cards.
Consume food.
Update weather.
Affect morale.
Reset shelter.
Review inventory.
Additionally, whenever an Event is triggered, it must be resolved immediately, before continuing the turn.
You use actions to move on the road, use an item, rest, or perform special actions like rummaging, taking shelter or hiding.
You win the game if you reach the last card in the road deck, and after applying all its icons you have at least 1 KID action card left on your action deck, hand or spent pile.
—description from the designer
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