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  • 인원

    3-5 명

    BGG추천: 3-5 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    3.53 / 5

게임 소개

오토모빌은 대부분의 월리스’s 릴리스와 비교할 때 현대적인 배경을 가진 3-5 플레이어 게임이다. 플레이어들은 20세기 초 미국 자동차 산업에서 1893년형 두리아를 시작으로 저평가, 중평가, 고평가 차량을 생산하는 공장을 구입해 역사를 넘나들며 경쟁하고 있다.

각 플레이어는 각 라운드마다 시장의 수요의 일부를 알고 있으며, 정보를 바탕으로 구매 및 제조 결정을 내려야 한다. 플레이어는 전국의 디스트리뷰터에 자금을 지원할 수 있지만, 디스트리뷰터에 판매할 차량을 공급하지 않으면 파산하여 여러분의 투자금을 가져가게 됩니다. 그 대신에, 플레이어들은 그들의 시장 점유율을 이동시키기 위해 자동차 가격을 떨어뜨리거나, 심지어 연구비를 들여 일시적으로 판매율을 개선할 수 있다. 포드, 듀란트, 케터링 등이 제공하는 실제 사업 이력과 어느 정도 관련된 액션으로 플레이어에게 원턴 특수 능력을 부여하는 스페셜 액션 공간이 마련돼 있다.

새로운 모델들이 시장에 출시되면서, 그것들은 오래된 모델들의 비용으로 판매된다. 오래된 공장들은 시간이 지남에 따라 비효율적인 큐브를 부여하여, 여러분이 기술에 뒤쳐지지 않도록 장려합니다.

돈을 벌기 위해서는 공장으로 자동차를 만들어야 하지만, 수요가 있는 것보다 더 많이 만들면 그들은 그것을 만드는 데 드는 돈을 잃을 뿐만 아니라 나머지 게임 동안 그들을 다치게 하는 비효율적인 큐브를 얻는다. 120-150분 동안 자동차 공장을 가장 잘 관리하는 사람이 승리할 것입니다.
Automobile is a 3-5 player game that bears a modern setting when compared to most of Wallace’s releases. Players are competing in the U.S. auto industry in the early 20th century, purchasing factories that turn out low-, medium- and high-valued vehicles, starting with the 1893 Duryea and moving through history from there.

Each player knows a portion of the market demand each round and must make his purchasing and manufacturing decisions based on the information. Players can fund distributors across the country, but if they don’t supply distributors with vehicles to sell, they go bankrupt, taking your investment with them. Alternatively, players can drop the prices on their cars to move their market share, or even temporarily improve sales rates at the cost of research. Special action spaces are available that give a player a one-turn special ability with the actions provided by Ford, Durant, Kettering, and others somewhat related to their actual business history.

As newer models make their way onto the market, they sell at the expense of the older models. Older factories give inefficiency cubes as time passes, encouraging you to keep pace with technology.

To get money, you need to build cars with your factories, but if you build more than there is demand they lose not only the money spent to make them, but gain inefficiency cubes that hurt them for the rest of the game. Whoever manages their car factories the best over this 120-150 minute game will win.

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