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BGG랭킹
BGG전체 : 2355
STRATEGY : 1128
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인원
1-1 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
20-30 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.18 / 5
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디자이너
Joe Klipfel, Nikki Valens
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아티스트
Yanis Cardin, Mofei Wang
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인원
게임 소개
《글룸헤이븐: 버튼 & 벅스》()는 아이작 칠드레스가 만든 솔로 플레이 게임으로, 글룸헤이븐과 비슷한 플레이 스타일을 특징으로 한다.
Gloomhaven: 버튼 & 벅스는 Bloomhaven과 Forgotten Circle의 사건 이후에 설정됩니다. 미학자 은둔자 하일은 반복되는 재난으로부터 도시를 구하는 데 매우 중요한 역할을 하는 것으로 명성을 얻었고, 그녀는 그것을 절대적으로 싫어한다. 워너비 히어로들은 복수심으로 오는 모든 악마들은 말할 것도 없고, 자신들이 유명해지는데 도움을 주기 위해 끊임없이 '비뚤어진 뼈' 연구에 뛰어들고 있다. 그녀는 잠시 이사하는 것을 고려했지만, 노력이 필요하기 때문에, 대신 현관문에 마법을 걸었습니다: 그것을 열려고 시도하는 사람은 누구나 소형화되므로 더 이상 문제가 되지 않는다.
당신의 캐릭터는 영웅이 되고 싶어하는 사람들 중 하나입니다. 유명세를 타기 위한 잘못된 시도로, 그들은 하일을 방문하고 똥을 싸려고 한다. 이제 그들은 쥐만한 크기로 무법과 자기 보존이라는 전혀 다른 영역으로 접어들었다. 그들은 그들을 이전의 크기로 돌려보내도록 하일을 설득하기 위해 비뚤어진 뼈 속으로 새로운 방법을 찾아야 한다.
각 시나리오는 단일 카드로 단순화된 액션과 인공지능으로 한 명의 용병을 적 몇 명과 겨룬다. 각각의 용병은 단지 4개의 양면 카드의 손을 가지고 있지만, 그것들은 폐기되기 전에 앞면과 뒷면 모두 두 번 사용할 수 있다. 수식어 테이블과 함께 다이를 이용해 공격을 해결하며, 캠페인 내내 레벨업을 하면 테이블과 용병 능력 카드 모두 개선될 수 있다.
—출판사의 설명
Gloomhaven: 버튼 & 벅스는 Bloomhaven과 Forgotten Circle의 사건 이후에 설정됩니다. 미학자 은둔자 하일은 반복되는 재난으로부터 도시를 구하는 데 매우 중요한 역할을 하는 것으로 명성을 얻었고, 그녀는 그것을 절대적으로 싫어한다. 워너비 히어로들은 복수심으로 오는 모든 악마들은 말할 것도 없고, 자신들이 유명해지는데 도움을 주기 위해 끊임없이 '비뚤어진 뼈' 연구에 뛰어들고 있다. 그녀는 잠시 이사하는 것을 고려했지만, 노력이 필요하기 때문에, 대신 현관문에 마법을 걸었습니다: 그것을 열려고 시도하는 사람은 누구나 소형화되므로 더 이상 문제가 되지 않는다.
당신의 캐릭터는 영웅이 되고 싶어하는 사람들 중 하나입니다. 유명세를 타기 위한 잘못된 시도로, 그들은 하일을 방문하고 똥을 싸려고 한다. 이제 그들은 쥐만한 크기로 무법과 자기 보존이라는 전혀 다른 영역으로 접어들었다. 그들은 그들을 이전의 크기로 돌려보내도록 하일을 설득하기 위해 비뚤어진 뼈 속으로 새로운 방법을 찾아야 한다.
각 시나리오는 단일 카드로 단순화된 액션과 인공지능으로 한 명의 용병을 적 몇 명과 겨룬다. 각각의 용병은 단지 4개의 양면 카드의 손을 가지고 있지만, 그것들은 폐기되기 전에 앞면과 뒷면 모두 두 번 사용할 수 있다. 수식어 테이블과 함께 다이를 이용해 공격을 해결하며, 캠페인 내내 레벨업을 하면 테이블과 용병 능력 카드 모두 개선될 수 있다.
—출판사의 설명
Gloomhaven: Buttons & Bugs is a solo play game, with an original campaign story written by Isaac Childres, that features a playstyle similar to Gloomhaven in a fraction of the size.
Gloomhaven: Buttons & Bugs is set after the events of Gloomhaven and Forgotten Circles. The Aesther recluse Hail has earned a reputation for being highly instrumental in saving the city from recurring disasters, and she absolutely hates it. Wannabe heroes are constantly barging in on her studies at the Crooked Bone, looking for help in becoming famous themselves — not to mention all the demons that come by looking for vengeance. She briefly considered moving, but as that would require effort, she instead just placed an enchantment on her front door: Anyone who attempts to open it becomes miniaturized and therefore is no longer a problem.
Your character is one such wannabe hero. In an ill-advised attempt at fame, they try to visit Hail, and poof. Now they\'re the size of a mouse and have entered an entirely different realm of lawlessness and self-preservation. They must find a new way into the Crooked Bone to convince Hail to return them to their previous size.
Each scenario is a single card, pitting one mercenary against a handful of enemies with simplified actions and AI. Each mercenary has a hand of just four double-sided cards, but they can be used twice — both the front and the back — before they are discarded. Attacks are resolved using a die in conjunction with a modifier table, and both the table and the mercenary ability cards can be improved as you level up throughout the campaign.
—description from the publisher
Gloomhaven: Buttons & Bugs is set after the events of Gloomhaven and Forgotten Circles. The Aesther recluse Hail has earned a reputation for being highly instrumental in saving the city from recurring disasters, and she absolutely hates it. Wannabe heroes are constantly barging in on her studies at the Crooked Bone, looking for help in becoming famous themselves — not to mention all the demons that come by looking for vengeance. She briefly considered moving, but as that would require effort, she instead just placed an enchantment on her front door: Anyone who attempts to open it becomes miniaturized and therefore is no longer a problem.
Your character is one such wannabe hero. In an ill-advised attempt at fame, they try to visit Hail, and poof. Now they\'re the size of a mouse and have entered an entirely different realm of lawlessness and self-preservation. They must find a new way into the Crooked Bone to convince Hail to return them to their previous size.
Each scenario is a single card, pitting one mercenary against a handful of enemies with simplified actions and AI. Each mercenary has a hand of just four double-sided cards, but they can be used twice — both the front and the back — before they are discarded. Attacks are resolved using a die in conjunction with a modifier table, and both the table and the mercenary ability cards can be improved as you level up throughout the campaign.
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