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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-240 분
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연령
16+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Chema Rando
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아티스트
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인원
게임 소개
말비나스(Malvinas)는 1982년 아르헨티나와 영국 사이의 포클랜드-말비나스 섬을 대상으로 한 전쟁 중 공중 작전을 시뮬레이션하는 게임이다.
이 게임은 육각형 보드(50km/hex) 내에서 진행되며, 작전적 관점에서 양측의 선박과 항공기 간의 전투 동작을 보여준다.
그것의 역학은 현실적이고 모든 의사결정 수준을 나타내려고 노력하면서 전술에 매우 가깝다. 어떤 유형의 부대를 공격할 것인지, 무엇으로 공격할 것인지, 어떤 무기로 공격할 것인지, 아니면 자신을 방어할 것인지 결정해야 한다. 사용된 기계는 모든 종류의 전투와 작전(공중공, 공대지, 대잠전, 탐지, 폭격)을 재현할 수 있게 해주었으며, 심지어 영국 선수가 이 섬에 상륙할 수 있는 기회를 주었다.
무작위 주사위의 사용은 플레이어의 결정의 마지막 단계로 밀려나고, 게임에서 각각의 위협은 그 중립화에 대한 대응물을 가지고 있는데, 그것은 플레이어가 누가, 어떻게, 무엇으로 결정해야 하는 곳에서 결정해야 한다... 이 게임에서 탐지되면, 그것은 주요 정비공입니다. 적이 어디에 있는지 알지 못하면, 당신은 적에게 피해를 줄 수 없습니다.
아르헨티나 선수를 단순한 구경꾼으로 두지 않고, 어느 한쪽이 다른 수준의 승리를 통해 승리할 수 있는 재생 가능한 게임입니다.
이 게임은 육각형 보드(50km/hex) 내에서 진행되며, 작전적 관점에서 양측의 선박과 항공기 간의 전투 동작을 보여준다.
그것의 역학은 현실적이고 모든 의사결정 수준을 나타내려고 노력하면서 전술에 매우 가깝다. 어떤 유형의 부대를 공격할 것인지, 무엇으로 공격할 것인지, 어떤 무기로 공격할 것인지, 아니면 자신을 방어할 것인지 결정해야 한다. 사용된 기계는 모든 종류의 전투와 작전(공중공, 공대지, 대잠전, 탐지, 폭격)을 재현할 수 있게 해주었으며, 심지어 영국 선수가 이 섬에 상륙할 수 있는 기회를 주었다.
무작위 주사위의 사용은 플레이어의 결정의 마지막 단계로 밀려나고, 게임에서 각각의 위협은 그 중립화에 대한 대응물을 가지고 있는데, 그것은 플레이어가 누가, 어떻게, 무엇으로 결정해야 하는 곳에서 결정해야 한다... 이 게임에서 탐지되면, 그것은 주요 정비공입니다. 적이 어디에 있는지 알지 못하면, 당신은 적에게 피해를 줄 수 없습니다.
아르헨티나 선수를 단순한 구경꾼으로 두지 않고, 어느 한쪽이 다른 수준의 승리를 통해 승리할 수 있는 재생 가능한 게임입니다.
Malvinas is a game for 2 players that simulates the air-naval campaign during the war for the Falklands-Malvinas islands in 1982 between Argentina and Great Britain.
The game runs within a hexagonal board (50 kms/hex), showing from an operational perspective the combat actions between ships and aircraft of both sides.
Its mechanics are realistic and very close to the tactical, trying to represent all decision levels. You must determine what type of units to attack, with what, and what weapons to do so or to defend yourself. The mechanics used make it possible to recreate all types of combat and operations (air-to-air, air-to-surface, anti-submarine warfare, detection, bombing...), even giving the British player the chance to land on the Islands.
The use of random dice is relegated to the last phase of the player\'s decision, each threat in the game has its counterpart for its neutralization, that is where the player must decide who, how and with what... Detection in this game, it is the main mechanic, without knowing where your enemy is, you will hardly be able to damage him.
A replayable game where either side can win through different levels of victory, which does not leave the Argentine player as a mere spectator.
The game runs within a hexagonal board (50 kms/hex), showing from an operational perspective the combat actions between ships and aircraft of both sides.
Its mechanics are realistic and very close to the tactical, trying to represent all decision levels. You must determine what type of units to attack, with what, and what weapons to do so or to defend yourself. The mechanics used make it possible to recreate all types of combat and operations (air-to-air, air-to-surface, anti-submarine warfare, detection, bombing...), even giving the British player the chance to land on the Islands.
The use of random dice is relegated to the last phase of the player\'s decision, each threat in the game has its counterpart for its neutralization, that is where the player must decide who, how and with what... Detection in this game, it is the main mechanic, without knowing where your enemy is, you will hardly be able to damage him.
A replayable game where either side can win through different levels of victory, which does not leave the Argentine player as a mere spectator.
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