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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-60 분
-
연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Luis Bolaños Mures
-
아티스트
-
인원
게임 소개
윈드본은 두 명의 플레이어를 위한 연결 게임이다: 블랙과 화이트. 이 게임은 육각형의 초기 빈 육각형 격자(보드)의 공간(셀)에서 재생된다.
검은색이 먼저 재생된 다음 교대로 전환됩니다. 차례로 보드에 3개 미만의 폰이 있으면 빈 셀에 자신의 색깔이 담긴 디스크를, 빈 셀에 중성 폰을 올려놓거나 아직 폰이 없는 친근한 디스크에 올려놓는다. 그렇지 않으면 다음 단계를 수행하십시오.
같은 방향으로 인접 셀로 폰을 0번 이상 이동합니다. 각각의 셀은 비어 있거나 아군 디스크만이 점유하고 있어야 한다. (폰이나 적의 디스크가 점유하고 있는 셀로 이동할 수는 없지만, 폰의 시작 셀에 있는 적 디스크는 그 이동을 방해하지 않는다.)
아직 디스크가 들어 있지 않은 셀에 자신의 색깔의 디스크를 올려놓는다. 셀에 폰이 포함되어 있으면 디스크를 그 아래에 놓습니다.
당신의 차례가 시작될 때, 당신의 색깔의 상호 연결된 디스크 그룹이 있어서 폰의 절반 이상을 연결하는 모든 경로(즉, 최소한 두 개)가 그 그룹을 방문한다면 당신은 승리할 것이다. 경로는 직선일 필요는 없으며 내용에 관계없이 셀을 통과할 수 있습니다. 순서가 시작될 때 상대에게 이러한 그룹이 있고 디스크를 배치할 수 없는 경우에는 패배합니다.
게임을 공정하게 하기 위해 화이트는 첫 번째 턴에서만 일반적인 이동 대신 블랙과 편을 바꿀 수 있는 옵션을 가질 것이다.
노트
대안으로 다른 개수의 폰을 사용할 수 있다. 홀수가 적은 전당포가 권장된다. 짝수 숫자도 연결 레이스를 초래할 수 있습니다. 최적의 숫자는 보드의 크기에 정비례할 수 있다.
윈드본은 움직이는 목표물을 가진 옴니이다. 윈드본에서 중앙을 관통하는 거대한 그룹을 가진 플레이어는 예를 들어 두 명의 졸개가 중앙에서 떨어진 인접한 적석 위에 갇히게 될 경우 여전히 질 수 있다. 옴니에서는 가능성이 낮다. 전당포는 보드의 모서리에 가장 쉽게 갇힙니다.
검은색이 먼저 재생된 다음 교대로 전환됩니다. 차례로 보드에 3개 미만의 폰이 있으면 빈 셀에 자신의 색깔이 담긴 디스크를, 빈 셀에 중성 폰을 올려놓거나 아직 폰이 없는 친근한 디스크에 올려놓는다. 그렇지 않으면 다음 단계를 수행하십시오.
같은 방향으로 인접 셀로 폰을 0번 이상 이동합니다. 각각의 셀은 비어 있거나 아군 디스크만이 점유하고 있어야 한다. (폰이나 적의 디스크가 점유하고 있는 셀로 이동할 수는 없지만, 폰의 시작 셀에 있는 적 디스크는 그 이동을 방해하지 않는다.)
아직 디스크가 들어 있지 않은 셀에 자신의 색깔의 디스크를 올려놓는다. 셀에 폰이 포함되어 있으면 디스크를 그 아래에 놓습니다.
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게임을 공정하게 하기 위해 화이트는 첫 번째 턴에서만 일반적인 이동 대신 블랙과 편을 바꿀 수 있는 옵션을 가질 것이다.
노트
대안으로 다른 개수의 폰을 사용할 수 있다. 홀수가 적은 전당포가 권장된다. 짝수 숫자도 연결 레이스를 초래할 수 있습니다. 최적의 숫자는 보드의 크기에 정비례할 수 있다.
윈드본은 움직이는 목표물을 가진 옴니이다. 윈드본에서 중앙을 관통하는 거대한 그룹을 가진 플레이어는 예를 들어 두 명의 졸개가 중앙에서 떨어진 인접한 적석 위에 갇히게 될 경우 여전히 질 수 있다. 옴니에서는 가능성이 낮다. 전당포는 보드의 모서리에 가장 쉽게 갇힙니다.
Windborne is a connection game for two players: Black and White. It is played on the spaces (cells) of an initially empty hexagonal grid of hexagons (board).
Black plays first, then turns alternate. On your turn, if there are less than three pawns on the board, place a disk of your color on an empty cell and a neutral pawn on an empty cell or onto a friendly disk that does not yet have a pawn on it. Otherwise, follow these steps:
Move a pawn zero or more times onto adjacent cells in the same direction. Each of those cells must be empty or occupied by a friendly disk only. (You cannot move onto cells occupied by pawns or enemy disks, but an enemy disk on the pawn\'s starting cell does not impede its movement.)
Place a disk of your color on a cell that does not yet contain a disk. If the cell contains a pawn, place your disk under it.
You win if, at the start of your turn, there is a group of interconnected disks of your color such that any path that connects more than half of the pawns (i.e. at least two) visits that group. A path need not be a straight line, and may go through any cells regardless of their contents. You lose if, at the start of your turn, your opponent has such a group and you cannot place a disk.
To make the game fair, White will have the option, on their first turn only, to swap sides with Black instead of making a regular move.
Notes
As an alternative, a different number of pawns can be used. A small odd number of pawns is recommended. Even numbers may result in connection races. The optimal number might be directly proportional to the size of the board.
Windborne is Omny with moving targets. In Windborne, a player with a massive group running through the center may still lose if, for example, two pawns end up trapped on top of adjacent enemy stones away from the center. This is less likely in Omny. Note that pawns are most easily trapped in the corners of the board.
Black plays first, then turns alternate. On your turn, if there are less than three pawns on the board, place a disk of your color on an empty cell and a neutral pawn on an empty cell or onto a friendly disk that does not yet have a pawn on it. Otherwise, follow these steps:
Move a pawn zero or more times onto adjacent cells in the same direction. Each of those cells must be empty or occupied by a friendly disk only. (You cannot move onto cells occupied by pawns or enemy disks, but an enemy disk on the pawn\'s starting cell does not impede its movement.)
Place a disk of your color on a cell that does not yet contain a disk. If the cell contains a pawn, place your disk under it.
You win if, at the start of your turn, there is a group of interconnected disks of your color such that any path that connects more than half of the pawns (i.e. at least two) visits that group. A path need not be a straight line, and may go through any cells regardless of their contents. You lose if, at the start of your turn, your opponent has such a group and you cannot place a disk.
To make the game fair, White will have the option, on their first turn only, to swap sides with Black instead of making a regular move.
Notes
As an alternative, a different number of pawns can be used. A small odd number of pawns is recommended. Even numbers may result in connection races. The optimal number might be directly proportional to the size of the board.
Windborne is Omny with moving targets. In Windborne, a player with a massive group running through the center may still lose if, for example, two pawns end up trapped on top of adjacent enemy stones away from the center. This is less likely in Omny. Note that pawns are most easily trapped in the corners of the board.
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