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BGG랭킹
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인원
2-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Richard H. Berg, Mark Herman
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아티스트
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인원
게임 소개
그가 사망하기 전에, Richard H. Berg는 로마와 카르타고 사이의 타이타닉 2차 포에니 전쟁을 다루는 고대 세계 시리즈인 Thunderbolt에서 3권을 완성하기 위해 열심히 노력했다. 마크 허먼은 시리즈 개발자 앨런 레이와 팀을 이루어 게임을 끝냈다.
썬더볼트는 고대 세계 시스템을 거대한 2차 포에니 전쟁에 끌어들였다. 이 게임은 이전 2권에서 발행된 업데이트된 이탈리아와 아프리카 지도에 대한 서부 지중해에서의 액션과 리하르트&르스쿼의 길고 화려한 경력의 마지막 지도 디자인인 스페인과 서부 마우레타니아를 연결하는 실물 크기의 지도를 다룬다.
고대 세계 시스템은 더 나은 지도자들이 행동할 수 있는 기회를 더 많이 갖게 함과 동시에 행동을 주도하기 위해 칩 풀 메카닉을 사용한다. 이동 수당은 없다; 대신 자연적이고 지도자가 계속 작전을 수행할 수 있는 능력이 군대가 어떻게 이동할 수 있는지를 좌우한다. 전투는 간단하며, 기병의 우위, 정예의 지위, 지도력, 병력 수 등을 고려한 몇 개의 다이롤과 광범위한 수식어 목록으로 해결된다. 전투 결과 표에는 “가 포함되어 있습니다;예측할 수 없는 결과 ” 최상의 배치된 전투 계획에서 역전할 수 있습니다. 결정적인 순간 주변의 모든 과시물들도 거기에 있다: 가로채기, 회피, 조정, 후퇴, 추격 및 도살, 전투 후 효과. 공성전은 소모, 공격, 수리 및 감소, 배신, 항복에 대한 규칙을 포함하여 자세히 다루어진다. 그리고 리차드 버그 게임이 무작위 사건 없이 무엇을 할 수 있을까;이 시스템의 징후.
—출판사의 설명
썬더볼트는 고대 세계 시스템을 거대한 2차 포에니 전쟁에 끌어들였다. 이 게임은 이전 2권에서 발행된 업데이트된 이탈리아와 아프리카 지도에 대한 서부 지중해에서의 액션과 리하르트&르스쿼의 길고 화려한 경력의 마지막 지도 디자인인 스페인과 서부 마우레타니아를 연결하는 실물 크기의 지도를 다룬다.
고대 세계 시스템은 더 나은 지도자들이 행동할 수 있는 기회를 더 많이 갖게 함과 동시에 행동을 주도하기 위해 칩 풀 메카닉을 사용한다. 이동 수당은 없다; 대신 자연적이고 지도자가 계속 작전을 수행할 수 있는 능력이 군대가 어떻게 이동할 수 있는지를 좌우한다. 전투는 간단하며, 기병의 우위, 정예의 지위, 지도력, 병력 수 등을 고려한 몇 개의 다이롤과 광범위한 수식어 목록으로 해결된다. 전투 결과 표에는 “가 포함되어 있습니다;예측할 수 없는 결과 ” 최상의 배치된 전투 계획에서 역전할 수 있습니다. 결정적인 순간 주변의 모든 과시물들도 거기에 있다: 가로채기, 회피, 조정, 후퇴, 추격 및 도살, 전투 후 효과. 공성전은 소모, 공격, 수리 및 감소, 배신, 항복에 대한 규칙을 포함하여 자세히 다루어진다. 그리고 리차드 버그 게임이 무작위 사건 없이 무엇을 할 수 있을까;이 시스템의 징후.
—출판사의 설명
Prior to his passing, Richard H. Berg was hard at work completing the third volume in his The Ancient World series, Thunderbolt, covering the titanic 2nd Punic War between Rome and Carthage. Mark Herman has teamed up with series developer Alan Ray to finish the game.
Thunderbolt brings The Ancient World system to the mammoth 2nd Punic War. The game covers the action in the Western Mediterranean on updated Italy and Africa maps published in the prior two volumes, plus a connecting full-size map of Spain and western Mauretania, the last map design of Richard’s long and illustrious career.
The Ancient World system uses a chit pull mechanic to drive the action with the better leaders having more opportunities to act. There are no movement allowances; instead attrition and the ability of a leader to continue to conduct operations govern how forces can move. Battles are straightforward, resolved with a couple of die rolls and an extensive list of modifiers to account for cavalry superiority, elite status, and leadership, as well as numbers of troops. The Battle Results Table features an “Unpredictable Result” which can turn the tables on the best laid battle plan. All the trappings around the decisive moment are there as well: Interception, Avoidance, Coordination, Retreat, Pursuit & Butchery, and after battle effects. Sieges are covered in detail, including rules for attrition, assaults, repair and reduction, treachery, and surrender. And what would a Richard Berg game be without random events—Auguries in this system.
—description from the publisher
Thunderbolt brings The Ancient World system to the mammoth 2nd Punic War. The game covers the action in the Western Mediterranean on updated Italy and Africa maps published in the prior two volumes, plus a connecting full-size map of Spain and western Mauretania, the last map design of Richard’s long and illustrious career.
The Ancient World system uses a chit pull mechanic to drive the action with the better leaders having more opportunities to act. There are no movement allowances; instead attrition and the ability of a leader to continue to conduct operations govern how forces can move. Battles are straightforward, resolved with a couple of die rolls and an extensive list of modifiers to account for cavalry superiority, elite status, and leadership, as well as numbers of troops. The Battle Results Table features an “Unpredictable Result” which can turn the tables on the best laid battle plan. All the trappings around the decisive moment are there as well: Interception, Avoidance, Coordination, Retreat, Pursuit & Butchery, and after battle effects. Sieges are covered in detail, including rules for attrition, assaults, repair and reduction, treachery, and surrender. And what would a Richard Berg game be without random events—Auguries in this system.
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