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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-70 분
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연령
11+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
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아티스트
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인원
게임 소개
위협을 물리쳐라! 첫 번째 건쉽은 작전 및 전술 사령부의 솔리타이어 전쟁 게임이다. 게임의 핵심은 의문의 외계인 위협의 공격을 시뮬레이션하는 위협 어셈블리에 계류 중인 특허로, 이것은 진정한 솔리타이어 게임 플레이 경험이 된다. 위협 어셈블리는 다양한 정보 보고서와 연결되어 있으며 다양한 난이도로 조정할 수 있습니다. 플레이어는 지상의 위협 공격을 격퇴하고 세계 방어를 다음 전략 단계로 옮기기 위해 제1포함의 발사를 클리어하기 위해 항공기, 갑옷, 보병 사단의 기동을 명령한다.
매 라운드 동안, 지상군 사령관으로서 플레이어는 위협 어셈블리에 따라 22개월의 작전 캠페인을 나타내는 게임 전반에 전개되는 위협 요소를 조정하고 교전하도록 사단에 명령한다. 참조 카드는 빠른 참조를 위해 플레이의 모든 주요 특징을 요약한다. 플레이어는 특정 도시 지역을 성공적으로 방어하고 위협 요소의 특정 지역을 제거하여 퍼스트 건쉽의 출시라는 전략적 돌파구를 달성하는 것을 포함하는 게임의 목표를 달성해야 한다.
경기는 보통 8-9라운드까지 진행된다. 각 라운드에서 Threat는 Threat Assembly가 보류 중인 특허를 사용하는 것을 기반으로 배포됩니다. 그런 다음 플레이어는 수입을 모으고 라운드가 끝날 때 배치할 새 유닛을 구입합니다. 플레이어는 유닛을 이동하고 공격 전투를 수행합니다. 그런 다음 위협은 게임 보드 구성에 따라 이동하며, 이후 방어 전투가 수행됩니다. 각 라운드는 새 장치 배포로 끝납니다.
특허 출원 중인 Threat Assembly는 플레이어에게 제공되는 다양한 Intelligence Summary 보고서를 기반으로 Threat를 배포하도록 설계되었습니다. 따라서 플레이어는 위협\의 예상되는 움직임 중 적어도 일부에 대한 사전 지식을 가지고 유닛을 제어할 수 있다. 그러나 특허 보류 중인 Threat Assembly 또한 Threat의 배치를 달리하여 게임마다 달라지는 놀라움의 요소가 항상 존재한다. 즉, 위협 배포는 게임 간에 항상 크게 다르지만 위협 공격은 일반적으로 게임 간에 변경될 수 있는 제공된 인텔리전스 보고서를 기반으로 진행됩니다.
출판사의 설명
매 라운드 동안, 지상군 사령관으로서 플레이어는 위협 어셈블리에 따라 22개월의 작전 캠페인을 나타내는 게임 전반에 전개되는 위협 요소를 조정하고 교전하도록 사단에 명령한다. 참조 카드는 빠른 참조를 위해 플레이의 모든 주요 특징을 요약한다. 플레이어는 특정 도시 지역을 성공적으로 방어하고 위협 요소의 특정 지역을 제거하여 퍼스트 건쉽의 출시라는 전략적 돌파구를 달성하는 것을 포함하는 게임의 목표를 달성해야 한다.
경기는 보통 8-9라운드까지 진행된다. 각 라운드에서 Threat는 Threat Assembly가 보류 중인 특허를 사용하는 것을 기반으로 배포됩니다. 그런 다음 플레이어는 수입을 모으고 라운드가 끝날 때 배치할 새 유닛을 구입합니다. 플레이어는 유닛을 이동하고 공격 전투를 수행합니다. 그런 다음 위협은 게임 보드 구성에 따라 이동하며, 이후 방어 전투가 수행됩니다. 각 라운드는 새 장치 배포로 끝납니다.
특허 출원 중인 Threat Assembly는 플레이어에게 제공되는 다양한 Intelligence Summary 보고서를 기반으로 Threat를 배포하도록 설계되었습니다. 따라서 플레이어는 위협\의 예상되는 움직임 중 적어도 일부에 대한 사전 지식을 가지고 유닛을 제어할 수 있다. 그러나 특허 보류 중인 Threat Assembly 또한 Threat의 배치를 달리하여 게임마다 달라지는 놀라움의 요소가 항상 존재한다. 즉, 위협 배포는 게임 간에 항상 크게 다르지만 위협 공격은 일반적으로 게임 간에 변경될 수 있는 제공된 인텔리전스 보고서를 기반으로 진행됩니다.
출판사의 설명
Defeat the Threat! THE FIRST GUNSHIP is a SOLITAIRE wargame of operational and tactical command. At the game\'s core is a patent pending Threat Assembly that simulates an attack by a mysterious alien Threat, making this a truly SOLITAIRE game-playing experience. The Threat Assembly is tied to varying Intelligence Reports and can be adjusted to varying difficulty levels. The player commands the maneuver of aircraft, armor, and infantry divisions to repel the Threat attack on the ground and to clear the launch of the First Gunship to move global defense to the next strategic phase.
During each round of play, the player as the Ground Forces Commander orders divisions to maneuver and engage Threat Elements that deploy throughout the game, which represents an operational campaign of 22 months, based on the Threat Assembly. A Reference Card summarizes all major features of play for quick reference. The player must achieve the game\'s objectives, which include successfully defending certain city regions and clearing certain regions of Threat Elements so that the strategic breakthrough of the launch of the First Gunship is achieved.
The game usually lasts 8-9 rounds. In each round, the Threat deploys based on using the patent pending Threat Assembly. The player then collects income and purchases new units for deployment at the end of the round. The player then moves units and conducts Offensive Combat. The Threat then moves based on the game board configuration, after which Defensive Combat is conducted. Each round ends with new unit deployment.
The patent pending Threat Assembly is designed to deploy the Threat based on various Intelligence Summary reports that are provided to the player. The player can thereby control units with advance knowledge of at least some of the Threat\'s expected movements. However, the patent pending Threat Assembly also varies the deployment of the Threat so that there is always an element of surprise that varies with each game. That is, the Threat deployment always varies significantly between games, although the Threat attack proceeds generally based on the provided Intelligence Reports that may change between games.
description from publisher
During each round of play, the player as the Ground Forces Commander orders divisions to maneuver and engage Threat Elements that deploy throughout the game, which represents an operational campaign of 22 months, based on the Threat Assembly. A Reference Card summarizes all major features of play for quick reference. The player must achieve the game\'s objectives, which include successfully defending certain city regions and clearing certain regions of Threat Elements so that the strategic breakthrough of the launch of the First Gunship is achieved.
The game usually lasts 8-9 rounds. In each round, the Threat deploys based on using the patent pending Threat Assembly. The player then collects income and purchases new units for deployment at the end of the round. The player then moves units and conducts Offensive Combat. The Threat then moves based on the game board configuration, after which Defensive Combat is conducted. Each round ends with new unit deployment.
The patent pending Threat Assembly is designed to deploy the Threat based on various Intelligence Summary reports that are provided to the player. The player can thereby control units with advance knowledge of at least some of the Threat\'s expected movements. However, the patent pending Threat Assembly also varies the deployment of the Threat so that there is always an element of surprise that varies with each game. That is, the Threat deployment always varies significantly between games, although the Threat attack proceeds generally based on the provided Intelligence Reports that may change between games.
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