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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
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아티스트
-
인원
게임 소개
랭크 업! 선수들은 모든 선수들이 라운드 리더가 선택한 통계를 비교하는 일련의 라운드를 통해 가장 많은 카드를 얻기 위해 경쟁하고 있다. 이 게임의 핵심은 대부분의 아이들이 이미 할 줄 알고 있는 고전적인 “war ” 카드 게임을 기반으로 한다.
이 게임에 추가된 디자인 기능은 1) 가장 높은 스탯과 가장 낮은 스탯이 라운드에서 이기는지를 결정하는 게임별 목제 다이를 굴리는 것, 2) 플레이어(보통)는 각 라운드마다 2장의 카드를 보고 어떤 게임을 할지 선택하게 되며, 3) 본 카드를 기억해야 하는 메모리 게임 요소, 그리고 4) 기존 카드 순위 값의 “war&rdquo에서 단순 비교가 아닌 해당 라운드의 비교를 위해 선두 주자가 4개의 통계 범주 중 1개를 선택한다. 한 라운드의 승자가 다음 라운드의 선두주자이다.
이 게임이 전통적인 카드 게임의 모든 승리 조건에서 승리하는 것보다 누가 가장 많은 승리를 거두는지를 보는 것이 이 게임과 또 다른 점이다. 이것은 게임 플레이를 상당히 단축시키고 예측 가능한 플레이 시간을 허용한다. 출판사는 20분이라고 말하지만, 어린 아이들과 놀 때는 약간 낙관적일 수도 있다.
각각 4개의 사실 통계 범주가 있는 100개의 게임 카드가 있다. 또한 각각의 카드에는 게임 플레이에 사용되지 않는 재미있는 사실이 있다. 처음에 이 출판사는 &ldquo, 놀라운 동물들 &rdquo, 그리고 &ldquo의 두 가지 버전을 출시할 예정이다;세계의 나라들.
이 게임에 추가된 디자인 기능은 1) 가장 높은 스탯과 가장 낮은 스탯이 라운드에서 이기는지를 결정하는 게임별 목제 다이를 굴리는 것, 2) 플레이어(보통)는 각 라운드마다 2장의 카드를 보고 어떤 게임을 할지 선택하게 되며, 3) 본 카드를 기억해야 하는 메모리 게임 요소, 그리고 4) 기존 카드 순위 값의 “war&rdquo에서 단순 비교가 아닌 해당 라운드의 비교를 위해 선두 주자가 4개의 통계 범주 중 1개를 선택한다. 한 라운드의 승자가 다음 라운드의 선두주자이다.
이 게임이 전통적인 카드 게임의 모든 승리 조건에서 승리하는 것보다 누가 가장 많은 승리를 거두는지를 보는 것이 이 게임과 또 다른 점이다. 이것은 게임 플레이를 상당히 단축시키고 예측 가능한 플레이 시간을 허용한다. 출판사는 20분이라고 말하지만, 어린 아이들과 놀 때는 약간 낙관적일 수도 있다.
각각 4개의 사실 통계 범주가 있는 100개의 게임 카드가 있다. 또한 각각의 카드에는 게임 플레이에 사용되지 않는 재미있는 사실이 있다. 처음에 이 출판사는 &ldquo, 놀라운 동물들 &rdquo, 그리고 &ldquo의 두 가지 버전을 출시할 예정이다;세계의 나라들.
In Rank Up! the players are competing to win the most cards through a series of rounds where all players compare a statistic chosen by the round leader. The core of this game builds on the classic “war” card game that most kids already know how to play.
Design features added in this game include: 1) rolling a game-specific wooden die that will determine whether the highest or lowest stat wins the round, 2) players (usually) get to look at 2 cards each round and choose which to play, 3) a memory game element of needing to remember the cards looked at, and 4) the lead player choosing 1 of 4 stat categories for that round’s comparison rather than the simple comparison in “war” of the traditional card rank value. The winner of a round is the lead player for the next round.
Another significant difference from “war” is that this game is “once through the deck” and see who has the most, rather than the “win all the cards” victory condition of traditional “war” card games. This significantly shortens the game play and allows for a predictable playing time. The publisher says 20 minutes, although that may be a bit optimistic when playing with younger kids.
There are 100 game cards with 4 factual statistic categories on each. Also on each card is a fun fact which is not used in play of the game. Initially the publisher is releasing two versions of this game of “Amazing Animals” and “Countries of the World”.
Design features added in this game include: 1) rolling a game-specific wooden die that will determine whether the highest or lowest stat wins the round, 2) players (usually) get to look at 2 cards each round and choose which to play, 3) a memory game element of needing to remember the cards looked at, and 4) the lead player choosing 1 of 4 stat categories for that round’s comparison rather than the simple comparison in “war” of the traditional card rank value. The winner of a round is the lead player for the next round.
Another significant difference from “war” is that this game is “once through the deck” and see who has the most, rather than the “win all the cards” victory condition of traditional “war” card games. This significantly shortens the game play and allows for a predictable playing time. The publisher says 20 minutes, although that may be a bit optimistic when playing with younger kids.
There are 100 game cards with 4 factual statistic categories on each. Also on each card is a fun fact which is not used in play of the game. Initially the publisher is releasing two versions of this game of “Amazing Animals” and “Countries of the World”.
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