-
BGG랭킹
BGG전체 : 5480
WARGAMES : 539
-
-
인원
1-4 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
60-180 분
-
연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.60 / 5
-
디자이너
Richard H. Berg, Mark Herman
-
아티스트
Jean André Castaigne, Mike Lemick, Rodger B. MacGowan, Leland Myrick
-
인원
게임 소개
(GMT 웹 사이트:)
역사 대전투 시리즈는 청동기 시대, 즉 전차의 시대로 거슬러 올라간다. 기원전 약 1700년부터 기원전 1200년까지 전차는 전장에서 최고의 위치를 차지했다. 이것은 최초의 현대 무기 체계였고, 철기 시대 중반에 실제 기병대가 등장하기 전까지 전차가 대부분의 전쟁을 지배했다.
하지만 어떻게 전차가 전술 무기 체계로 작동했을까요? 그들이 정확히 무엇을 했고 어떻게 사용되었는지에 대한 완전한 역사적 합의는 없지만, 불의 전차는 GBoH 플레이어들에게 완전하고 결정적인 전차 규칙을 제공하는 그들의 많은 응용 분야와 거기에 있었던 많은 종류의 전차 제조에 대한 우리의 견해를 보여줄 것이다. 이 규칙들은 수메르인들의 첫 번째 전투 마차에서부터 이집트인들의 2인승 경전차, 종종 그들의 협력적이고 전문화된 주자 보병과 무거운 3인승 히타이트 바퀴에 이르기까지 전투와 기동성을 다룬다.
고대의 전술적 세부 사항을 시뮬레이션하기 위해 불의 전차는 9개의 전투를 제공합니다.
수메르(기원전 2320년경) - 전설의 사르곤 대왕을 주인공으로 함
세크멘 (기원전 1875년)
메기두 (기원전 1479년경)
센자르(1470)
아스타르파 (기원전 1312년)
카데시(기원전 1300년)
니흐리야(기원전 1230년)
바빌론(기원전 1225년)
트로이 (기원전 1200년) - 추가 사항 포함: 호머의 영웅들!
그리고 수메르인, 아카디아인, 모든 종류의 이집트인, 가나안인, 히타이트인, 미탄니인, 아르자완인, 아시리아인, 바빌로니아인, 미케네인 시대 그리스인 등 많은 군대를 보유하고 있다.
게임 기능
회전당 20분씩 시간 척도
지도 축척/육각당 100야드
유닛 스케일(UNIT Scale)/장착 유닛당 350명
게임 시간 1-3시간
(BGG 설명에서:)
기록 참고 사항: 기원전 1200년경의 대참사로 알려진 청동기 시대 이후 그리스 도시국가들은 거의 모든 종류의 정보가 없고, 그것은 고고학적인 유적을 포함한다. 그것은 진정한 역사의 암흑기이다. 이 지역이 그 시대에서 벗어났을 때, 전쟁은 큰 변화를 겪었고 전차는 측면으로 밀려났다.
C3i #24에는 불의 전차를 위한 3개의 에라타 카운터가 포함되어 있다.
역사 대전투 시리즈는 청동기 시대, 즉 전차의 시대로 거슬러 올라간다. 기원전 약 1700년부터 기원전 1200년까지 전차는 전장에서 최고의 위치를 차지했다. 이것은 최초의 현대 무기 체계였고, 철기 시대 중반에 실제 기병대가 등장하기 전까지 전차가 대부분의 전쟁을 지배했다.
하지만 어떻게 전차가 전술 무기 체계로 작동했을까요? 그들이 정확히 무엇을 했고 어떻게 사용되었는지에 대한 완전한 역사적 합의는 없지만, 불의 전차는 GBoH 플레이어들에게 완전하고 결정적인 전차 규칙을 제공하는 그들의 많은 응용 분야와 거기에 있었던 많은 종류의 전차 제조에 대한 우리의 견해를 보여줄 것이다. 이 규칙들은 수메르인들의 첫 번째 전투 마차에서부터 이집트인들의 2인승 경전차, 종종 그들의 협력적이고 전문화된 주자 보병과 무거운 3인승 히타이트 바퀴에 이르기까지 전투와 기동성을 다룬다.
고대의 전술적 세부 사항을 시뮬레이션하기 위해 불의 전차는 9개의 전투를 제공합니다.
수메르(기원전 2320년경) - 전설의 사르곤 대왕을 주인공으로 함
세크멘 (기원전 1875년)
메기두 (기원전 1479년경)
센자르(1470)
아스타르파 (기원전 1312년)
카데시(기원전 1300년)
니흐리야(기원전 1230년)
바빌론(기원전 1225년)
트로이 (기원전 1200년) - 추가 사항 포함: 호머의 영웅들!
그리고 수메르인, 아카디아인, 모든 종류의 이집트인, 가나안인, 히타이트인, 미탄니인, 아르자완인, 아시리아인, 바빌로니아인, 미케네인 시대 그리스인 등 많은 군대를 보유하고 있다.
게임 기능
회전당 20분씩 시간 척도
지도 축척/육각당 100야드
유닛 스케일(UNIT Scale)/장착 유닛당 350명
게임 시간 1-3시간
(BGG 설명에서:)
기록 참고 사항: 기원전 1200년경의 대참사로 알려진 청동기 시대 이후 그리스 도시국가들은 거의 모든 종류의 정보가 없고, 그것은 고고학적인 유적을 포함한다. 그것은 진정한 역사의 암흑기이다. 이 지역이 그 시대에서 벗어났을 때, 전쟁은 큰 변화를 겪었고 전차는 측면으로 밀려났다.
C3i #24에는 불의 전차를 위한 3개의 에라타 카운터가 포함되어 있다.
(from GMT website:)
The Great Battles of History series ventures back into the mists of time: the Bronze Age, or the Age of the Chariot. From approximately 1700 BC to 1200 BC (which was the abrupt end of the Bronze Age) the chariot reigned supreme on the battlefield. It was the first modern weapons system, and chariots controlled most of warfare until actual cavalry appeared in the middle of the Iron Age.
But how did chariots work as a tactical weapons system? There is no complete historical agreement on what exactly they did or how they were used, but Chariots of Fire will show you our view of their many applications - and many types of chariotry there were - providing GBoH players with the complete and definitive chariot rules. These rules cover combat and mobility from the first battle wagons of the Sumerians to the two-man, fast-moving light chariots of the Egyptians, often complete with their associated and specialized Runner Infantry, to the heavy 3-man Hittite wheels.
To simulate these ancient tactical details Chariots of Fire presents you with nine battles:
Sumer (ca 2320 BC) - featuring the legendary Sargon the Great
Sekhmen (1875 BC)
Megiddo (ca 1479 BC)
Senzar (1470)
The Astarpa (1312 BC)
Kadesh (1300 BC)
Nihriya (1230 BC)
Babylon (1225 BC)
and Troy (1200 BC) - including an extra: Homer's heros!
And of armies Chariots of Fire has plenty, and a truly colorful bunch they are: Sumerians, Akkadians, all sorts of Egyptians, Canaanites, Hittites, Mitanni, Arzawans, Assyrians, Babylonians, and the Mycenaean Age Greeks.
Game Features
TIME SCALE 20 minutes per turn
MAP SCALE 100 yards per hex
UNIT SCALE 350 men per mounted unit
PLAYING TIME 1-3 hours
(from BGG description:)
Historical Note: The period following The Bronze Age, from what is known as The Catastrophe of ca. 1200 BC to the rise of the Greek city-states, is almost totally devoid of any sort of information, and that includes archaeological remains. It is the true Dark Age of history. When the area emerged from that era, warfare had undergone major changes and chariots had been relegated to the sidelines.
Three errata counters for Chariots of Fire were included in C3i #24.
The Great Battles of History series ventures back into the mists of time: the Bronze Age, or the Age of the Chariot. From approximately 1700 BC to 1200 BC (which was the abrupt end of the Bronze Age) the chariot reigned supreme on the battlefield. It was the first modern weapons system, and chariots controlled most of warfare until actual cavalry appeared in the middle of the Iron Age.
But how did chariots work as a tactical weapons system? There is no complete historical agreement on what exactly they did or how they were used, but Chariots of Fire will show you our view of their many applications - and many types of chariotry there were - providing GBoH players with the complete and definitive chariot rules. These rules cover combat and mobility from the first battle wagons of the Sumerians to the two-man, fast-moving light chariots of the Egyptians, often complete with their associated and specialized Runner Infantry, to the heavy 3-man Hittite wheels.
To simulate these ancient tactical details Chariots of Fire presents you with nine battles:
Sumer (ca 2320 BC) - featuring the legendary Sargon the Great
Sekhmen (1875 BC)
Megiddo (ca 1479 BC)
Senzar (1470)
The Astarpa (1312 BC)
Kadesh (1300 BC)
Nihriya (1230 BC)
Babylon (1225 BC)
and Troy (1200 BC) - including an extra: Homer's heros!
And of armies Chariots of Fire has plenty, and a truly colorful bunch they are: Sumerians, Akkadians, all sorts of Egyptians, Canaanites, Hittites, Mitanni, Arzawans, Assyrians, Babylonians, and the Mycenaean Age Greeks.
Game Features
TIME SCALE 20 minutes per turn
MAP SCALE 100 yards per hex
UNIT SCALE 350 men per mounted unit
PLAYING TIME 1-3 hours
(from BGG description:)
Historical Note: The period following The Bronze Age, from what is known as The Catastrophe of ca. 1200 BC to the rise of the Greek city-states, is almost totally devoid of any sort of information, and that includes archaeological remains. It is the true Dark Age of history. When the area emerged from that era, warfare had undergone major changes and chariots had been relegated to the sidelines.
Three errata counters for Chariots of Fire were included in C3i #24.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
454
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
429
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
367
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
329
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18