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7.2Pizarro 1532-1537: Conquest of the Inca Empire (2023) -
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
120-180 분
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연령
16+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.33 / 5
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디자이너
Philippe Hardy
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아티스트
Pascal Da Silva
-
인원
게임 소개
골드 & 스틸 시리즈의 여섯 번째 게임인 피사로 1532-1537 잉카 제국의 정복은 떠오르는 유럽 강대국인 스페인과 남아메리카의 지배적인 문명인 케추아족의 세계 최초 전쟁을 보여주는 역사적 시뮬레이션이다.
이것은 중간에서 높은 복잡도 2명의 플레이어 게임이다. 한 바퀴는 2개월이고, 게임은 6바퀴(시나리오 1) 또는 18바퀴(시나리오 2)로 진행된다.
한 명의 플레이어는 잉카 제국과 그 인디언 동맹국의 역할을 하고, 다른 플레이어는 페르난도 피사로와 그의 형제들이 이끄는 악명 높은 정복자 역할을 한다.
목표는 서로 다른 영토(주요 수도인 쿠스코)를 장악하고, 전투에서 승리하거나 주요 공성전에서 승리하고, 부대, 지도자, 황제를 제거하는 것입니다!
이것은 16세기의 전형적인 전장을 특징으로 하는 전술 지도에서 싸우는 중인 남아메리카와 부대를 보여주는 주요 전략 지도에서 진화하는 군대와 수비대를 가진 전략 및 전술 게임이다.
스페인 부대는 검과 버클러, 호장병, 석궁병, 기네(경기병), 초기 대포(전력 40명, 기병 30명 또는 모든 구경의 대포 2문)이다. 잉카 부대(케추아, 다른 모든 인디언 민족)와 하난과 후린과 같은 경비 부대, 창던지기, 활잡이, 도끼잡이 및 스페인 사람들이 가장 두려워하는 창던지기, 슬링거 및 볼라스던지기(대당 4,000명).
이 시기의 분위기는 전투와 사격, 근접 전투에 대한 구체적인 적용이 있는 전술적인 곡들로 추가된다. (정복자들을 위해: 전쟁견, 보병 또는 기병들이 돌격, 죽음을 향해 싸우고, 지도자 산티앙고!, 테르시오, 팰리세이드, 그리고 잉카인들을 위해: 화살과 창살 괴롭힘, 무서운 소음, 불타는 돌, 충격, 숨겨진 유닛, 연기) 및 비, 희생, 죽음과의 싸움, 싸움 또는 배신과 같은 사건.
턴의 전체 순서:
I/스페인
1) 강화, 교체, 철수, 모집
2) 전략적 이동
3) 소모 단계
4) 전투 단계(전투 및 포위)
II/ 잉카 제국
동일한 시퀀스
III/ 외교국면
동맹변경
승리확인
이것은 중간에서 높은 복잡도 2명의 플레이어 게임이다. 한 바퀴는 2개월이고, 게임은 6바퀴(시나리오 1) 또는 18바퀴(시나리오 2)로 진행된다.
한 명의 플레이어는 잉카 제국과 그 인디언 동맹국의 역할을 하고, 다른 플레이어는 페르난도 피사로와 그의 형제들이 이끄는 악명 높은 정복자 역할을 한다.
목표는 서로 다른 영토(주요 수도인 쿠스코)를 장악하고, 전투에서 승리하거나 주요 공성전에서 승리하고, 부대, 지도자, 황제를 제거하는 것입니다!
이것은 16세기의 전형적인 전장을 특징으로 하는 전술 지도에서 싸우는 중인 남아메리카와 부대를 보여주는 주요 전략 지도에서 진화하는 군대와 수비대를 가진 전략 및 전술 게임이다.
스페인 부대는 검과 버클러, 호장병, 석궁병, 기네(경기병), 초기 대포(전력 40명, 기병 30명 또는 모든 구경의 대포 2문)이다. 잉카 부대(케추아, 다른 모든 인디언 민족)와 하난과 후린과 같은 경비 부대, 창던지기, 활잡이, 도끼잡이 및 스페인 사람들이 가장 두려워하는 창던지기, 슬링거 및 볼라스던지기(대당 4,000명).
이 시기의 분위기는 전투와 사격, 근접 전투에 대한 구체적인 적용이 있는 전술적인 곡들로 추가된다. (정복자들을 위해: 전쟁견, 보병 또는 기병들이 돌격, 죽음을 향해 싸우고, 지도자 산티앙고!, 테르시오, 팰리세이드, 그리고 잉카인들을 위해: 화살과 창살 괴롭힘, 무서운 소음, 불타는 돌, 충격, 숨겨진 유닛, 연기) 및 비, 희생, 죽음과의 싸움, 싸움 또는 배신과 같은 사건.
턴의 전체 순서:
I/스페인
1) 강화, 교체, 철수, 모집
2) 전략적 이동
3) 소모 단계
4) 전투 단계(전투 및 포위)
II/ 잉카 제국
동일한 시퀀스
III/ 외교국면
동맹변경
승리확인
The sixth game of the Gold & steel series, Pizzarro 1532-1537 Conquest of the Inca Empire is a historical simulation featuring the “first war of the worlds”; Spain, the rising European power and the South America dominant civilization, the Quechua people.
This a medium to high complexity 2 players game. One turn is 2 months, and the game is played in 6 turns (scenario 1) or 18 turns (scenario 2).
One player plays the role of the Inca Empire and its Indians allies and the other player plays the infamous Conquistadors lead by Fernando Pizarro and his brothers.
The objectives are to take control of the different territories (Cuzco, the main capital), to win pitched battles or major sieges, to eliminate units, leaders and the Emperor!
This is both a strategic & tactical game with armies and garrisons evolving on the main strategic map showing Meso-Indian South America and units fighting on a tactical map featuring a typical XVIth century battleground.
Spanish units are swords & bucklers, arquebusiers, crossbowmen, ginetes (light cavalrymen), and early cannons (from 40 men at full strength, 30 horsemen or 2 cannons of all calibers). The Inca units (Quechuas, All other Indians peoples) and guard units such as Hanan and Hurin, javelins throwers, bowmen, axemen and most feared by Spaniards, the slingers and bolas throwers (4 000 men per unit).
The ambience of that period is added with tactical chits with specific application for the fights – shooting and close-combat – (for the Conquistadors: war dogs, infantry or cavalry charge, fight to death, kill the leader, Santiango!, tercio, palisade and for the Incas: arrows and javelins harassment, scary noised, flaming stones, shock, hidden units, smoke) and events such as rain, sacrifice, fight to death, no fight or betrayal.
The complete sequence of a turn:
I/ Spain
1) Reinforcement, replacement, withdrawal, recruitment
2) Strategic move
3) Attrition phase
4) Combat phase (battles & sieges)
II/ Inca Empire
Same sequence
III/ Diplomatic phase
Change of alliance
Check for victory
This a medium to high complexity 2 players game. One turn is 2 months, and the game is played in 6 turns (scenario 1) or 18 turns (scenario 2).
One player plays the role of the Inca Empire and its Indians allies and the other player plays the infamous Conquistadors lead by Fernando Pizarro and his brothers.
The objectives are to take control of the different territories (Cuzco, the main capital), to win pitched battles or major sieges, to eliminate units, leaders and the Emperor!
This is both a strategic & tactical game with armies and garrisons evolving on the main strategic map showing Meso-Indian South America and units fighting on a tactical map featuring a typical XVIth century battleground.
Spanish units are swords & bucklers, arquebusiers, crossbowmen, ginetes (light cavalrymen), and early cannons (from 40 men at full strength, 30 horsemen or 2 cannons of all calibers). The Inca units (Quechuas, All other Indians peoples) and guard units such as Hanan and Hurin, javelins throwers, bowmen, axemen and most feared by Spaniards, the slingers and bolas throwers (4 000 men per unit).
The ambience of that period is added with tactical chits with specific application for the fights – shooting and close-combat – (for the Conquistadors: war dogs, infantry or cavalry charge, fight to death, kill the leader, Santiango!, tercio, palisade and for the Incas: arrows and javelins harassment, scary noised, flaming stones, shock, hidden units, smoke) and events such as rain, sacrifice, fight to death, no fight or betrayal.
The complete sequence of a turn:
I/ Spain
1) Reinforcement, replacement, withdrawal, recruitment
2) Strategic move
3) Attrition phase
4) Combat phase (battles & sieges)
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Same sequence
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Change of alliance
Check for victory
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