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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-60 분
-
연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Mark Steere
-
아티스트
-
인원
게임 소개
소개 하프컷은 처음에는 비어있는 크기의 정사각형 보드에서 진행되는 2인용 게임이다. 레드와 블루 두 선수는 차례로 자신의 체커를 빈 사각형에 배치하며, 레드를 시작으로 한 번에 한 번씩 체크한다. 통과는 허용되지 않지만 사용 가능한 위치가 없으면 순서가 건너뜁니다. 마크 스티어는 2023년 8월에 하프컷을 디자인했다.
OBJECT Red는 보드의 두 빨간색 측면을 연결하는 빨간색 체커(수평 또는 수직 인접 또는 둘 다를 통해 상호 연결됨)의 경로를 형성해야 합니다. 파란색은 보드의 파란색 두 면을 연결하는 파란색 체커의 경로를 형성해야 합니다.
그룹 여기서 그룹은 수평 또는 수직, 또는 둘 다로 상호 연결된 체커의 단색 그룹이다. 대각선 인접은 하프컷과 무관합니다.
크로스컷 교차로는 정사각형 안에 배열된 4개의 인접한 체커로 구성됩니다. 체커 중 두 개는 빨간색이고 두 개는 파란색이다. 사각형에는 같은 색의 체커가 대각선으로 마주보고 있다.
크로스컷 그룹 크로스컷 그룹은 크로스컷 체커를 포함하는 그룹입니다.
크로스컷 규칙 크로스컷의 적 크로스컷 그룹 중 적어도 하나보다 더 큰 새로운 크로스컷 그룹을 생성해야 크로스컷을 구성할 수 있습니다.
체커 제거 크로스컷을 형성한 후 새로 형성된 크로스컷 그룹보다 작은 적 크로스컷 그룹의 일부인 적 크로스컷 체커를 즉시 제거하여 차례를 마무리하십시오.
동시에 두 개의 교차점을 동시에 형성하는 배치를 만들려면 각각 별도로 고려되는 두 개의 교차점에 대한 교차점 규칙을 충족해야 합니다.
OBJECT Red는 보드의 두 빨간색 측면을 연결하는 빨간색 체커(수평 또는 수직 인접 또는 둘 다를 통해 상호 연결됨)의 경로를 형성해야 합니다. 파란색은 보드의 파란색 두 면을 연결하는 파란색 체커의 경로를 형성해야 합니다.
그룹 여기서 그룹은 수평 또는 수직, 또는 둘 다로 상호 연결된 체커의 단색 그룹이다. 대각선 인접은 하프컷과 무관합니다.
크로스컷 교차로는 정사각형 안에 배열된 4개의 인접한 체커로 구성됩니다. 체커 중 두 개는 빨간색이고 두 개는 파란색이다. 사각형에는 같은 색의 체커가 대각선으로 마주보고 있다.
크로스컷 그룹 크로스컷 그룹은 크로스컷 체커를 포함하는 그룹입니다.
크로스컷 규칙 크로스컷의 적 크로스컷 그룹 중 적어도 하나보다 더 큰 새로운 크로스컷 그룹을 생성해야 크로스컷을 구성할 수 있습니다.
체커 제거 크로스컷을 형성한 후 새로 형성된 크로스컷 그룹보다 작은 적 크로스컷 그룹의 일부인 적 크로스컷 체커를 즉시 제거하여 차례를 마무리하십시오.
동시에 두 개의 교차점을 동시에 형성하는 배치를 만들려면 각각 별도로 고려되는 두 개의 교차점에 대한 교차점 규칙을 충족해야 합니다.
INTRODUCTION Halfcut is a two-player game played on a square board of any size, initially empty. The two players, Red and Blue, take turns placing their own checkers onto unoccupied squares, one checker per turn, starting with Red. Passing is not allowed, but if you don\'t have an available placement, your turn is skipped. Mark Steere designed Halfcut in August 2023.
OBJECT Red must form a path of red checkers (interconnected via horizontal or vertical adjacencies, or both) connecting the two red sides of the board. Blue must form a path of blue checkers connecting the two blue sides of the board.
GROUP A group here is a monocolored group of checkers interconnected horizontally or vertically, or both. Diagonal adjacencies are irrelevant in Halfcut.
CROSSCUT A crosscut is comprised of four adjacent checkers arranged in a square. Two of the checkers are red and two are blue. Like-colored checkers are diagonally opposed in the square.
CROSSCUT GROUP A crosscut group is the group that contains a crosscut checker.
CROSSCUT RULE You can only form a crosscut if by doing so you create a new crosscut group which is larger than at least one of the enemy crosscut groups of the crosscut.
CHECKER REMOVAL Having formed a crosscut, immediately remove the enemy crosscut checkers which are part of enemy crosscut groups which are smaller than your newly formed crosscut group, concluding your turn.
SIMULTANEOUS CROSSCUTS In order to make a placement which would form two crosscuts simultaneously, you would have to satisfy the crosscut rule for both of the crosscuts, each considered separately.
OBJECT Red must form a path of red checkers (interconnected via horizontal or vertical adjacencies, or both) connecting the two red sides of the board. Blue must form a path of blue checkers connecting the two blue sides of the board.
GROUP A group here is a monocolored group of checkers interconnected horizontally or vertically, or both. Diagonal adjacencies are irrelevant in Halfcut.
CROSSCUT A crosscut is comprised of four adjacent checkers arranged in a square. Two of the checkers are red and two are blue. Like-colored checkers are diagonally opposed in the square.
CROSSCUT GROUP A crosscut group is the group that contains a crosscut checker.
CROSSCUT RULE You can only form a crosscut if by doing so you create a new crosscut group which is larger than at least one of the enemy crosscut groups of the crosscut.
CHECKER REMOVAL Having formed a crosscut, immediately remove the enemy crosscut checkers which are part of enemy crosscut groups which are smaller than your newly formed crosscut group, concluding your turn.
SIMULTANEOUS CROSSCUTS In order to make a placement which would form two crosscuts simultaneously, you would have to satisfy the crosscut rule for both of the crosscuts, each considered separately.
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