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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-60 분
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연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Mark Steere
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아티스트
-
인원
게임 소개
소개 크로스는 처음에는 비어있는 크기의 정사각형 보드에서 진행되는 2인용 게임이다. 레드와 블루 두 선수는 차례로 자신의 체커를 보드판의 비어있는 사각형에 배치하며, 레드부터 시작하여 한 번에 한 번씩 체커를 배치한다. 통과는 허용되지 않습니다. 마크 스티어는 2023년 7월에 크로스를 디자인했다.
OBJECT Red는 보드의 두 빨간색 측면을 연결하는 빨간색 체커(수평 또는 수직 인접 또는 둘 다를 통해 상호 연결됨)의 경로를 형성해야 합니다. 대각선 인접은 크로스에서 무관하다. 파란색은 보드의 파란색 두 면을 연결하는 파란색 체커의 경로를 형성해야 합니다.
세그먼트 A 세그먼트는 길이가 하나 이상인 동일한 색상의 체커의 연속된 직선(수평 또는 수직) 시퀀스입니다.
새로운 세그먼트 검사기를 배치하면 새 세그먼트가 형성됩니다. 새로 배치된 검사기는 길이가 하나인 세그먼트를 구성하거나 기존 세그먼트(또는 두 개의 수직 세그먼트)를 늘리거나 기존 세그먼트를 더 큰 세그먼트로 결합하거나 이들의 일부 조합을 구성합니다.
측면(반전과 다른) 파란색 세그먼트는 일직선으로 두 개의 빨간색 세그먼트 사이에 끼워진 경우 측면에 배치됩니다. 반대로 측면의 빨간색 세그먼트입니다.
캡처 새로운 세그먼트가 다른 세그먼트와 함께 적 세그먼트의 측면을 차지하는 경우, 적 세그먼트의 모든 체커를 자신의 체커로 교체하여 차례를 마무리합니다.
둘레 보드가 눈에 보이지 않는 사각형 둘레로 둘러싸여 있다고 간주합니다. 이 가상 둘레에는 검사기를 배치할 수 없습니다. 하지만, 당신 차례에, 주변은 당신의 체커들에 의해 완전히 점령되었다고 가정해 보세요.
드로즈? 교착 상태가 발생할 수 있는지 여부는 이 글을 작성할 때 알 수 없습니다. 그것이 가능하다면, 그것은 극히 가능성이 없다.
OBJECT Red는 보드의 두 빨간색 측면을 연결하는 빨간색 체커(수평 또는 수직 인접 또는 둘 다를 통해 상호 연결됨)의 경로를 형성해야 합니다. 대각선 인접은 크로스에서 무관하다. 파란색은 보드의 파란색 두 면을 연결하는 파란색 체커의 경로를 형성해야 합니다.
세그먼트 A 세그먼트는 길이가 하나 이상인 동일한 색상의 체커의 연속된 직선(수평 또는 수직) 시퀀스입니다.
새로운 세그먼트 검사기를 배치하면 새 세그먼트가 형성됩니다. 새로 배치된 검사기는 길이가 하나인 세그먼트를 구성하거나 기존 세그먼트(또는 두 개의 수직 세그먼트)를 늘리거나 기존 세그먼트를 더 큰 세그먼트로 결합하거나 이들의 일부 조합을 구성합니다.
측면(반전과 다른) 파란색 세그먼트는 일직선으로 두 개의 빨간색 세그먼트 사이에 끼워진 경우 측면에 배치됩니다. 반대로 측면의 빨간색 세그먼트입니다.
캡처 새로운 세그먼트가 다른 세그먼트와 함께 적 세그먼트의 측면을 차지하는 경우, 적 세그먼트의 모든 체커를 자신의 체커로 교체하여 차례를 마무리합니다.
둘레 보드가 눈에 보이지 않는 사각형 둘레로 둘러싸여 있다고 간주합니다. 이 가상 둘레에는 검사기를 배치할 수 없습니다. 하지만, 당신 차례에, 주변은 당신의 체커들에 의해 완전히 점령되었다고 가정해 보세요.
드로즈? 교착 상태가 발생할 수 있는지 여부는 이 글을 작성할 때 알 수 없습니다. 그것이 가능하다면, 그것은 극히 가능성이 없다.
INTRODUCTION Crisscross is a two-player game played on a square board of any size, initially empty. The two players, Red and Blue, take turns placing their own checkers onto unoccupied squares on the board, one checker per turn, starting with Red. Passing is not allowed. Mark Steere designed Crisscross in July 2023.
OBJECT Red must form a path of red checkers (interconnected via horizontal or vertical adjacencies, or both) connecting the two red sides of the board. Diagonal adjacencies are irrelevant in Crisscross. Blue must form a path of blue checkers connecting the two blue sides of the board.
SEGMENT A segment is a straight (horizontal or vertical), contiguous sequence of like colored checkers, of length one or more.
NEW SEGMENT When you place a checker, you form a new segment. Your newly placed checker will either form a segment of length one, or it will lengthen an existing segment (or two perpendicular segments), or it will combine two existing segments into a larger segment, or some combination thereof.
FLANKING (DIFFERENT FROM REVERSI) A blue segment is flanked if it is sandwiched between two red SEGMENTS in a straight line. Conversely for a flanked red segment.
CAPTURE If your new segment, together with another of your segments, flanks an enemy segment, replace all checkers of the enemy segment with your own checkers, concluding your turn.
PERIMETER Consider the board to be surrounded by an invisible perimeter of squares. You can never place a checker on this imaginary perimeter. But, on your turn, assume that the perimeter is entirely occupied by your checkers.
DRAWS? It’s unknown at the time of this writing if a deadlock can occur. If it is possible, it’s extremely unlikely.
OBJECT Red must form a path of red checkers (interconnected via horizontal or vertical adjacencies, or both) connecting the two red sides of the board. Diagonal adjacencies are irrelevant in Crisscross. Blue must form a path of blue checkers connecting the two blue sides of the board.
SEGMENT A segment is a straight (horizontal or vertical), contiguous sequence of like colored checkers, of length one or more.
NEW SEGMENT When you place a checker, you form a new segment. Your newly placed checker will either form a segment of length one, or it will lengthen an existing segment (or two perpendicular segments), or it will combine two existing segments into a larger segment, or some combination thereof.
FLANKING (DIFFERENT FROM REVERSI) A blue segment is flanked if it is sandwiched between two red SEGMENTS in a straight line. Conversely for a flanked red segment.
CAPTURE If your new segment, together with another of your segments, flanks an enemy segment, replace all checkers of the enemy segment with your own checkers, concluding your turn.
PERIMETER Consider the board to be surrounded by an invisible perimeter of squares. You can never place a checker on this imaginary perimeter. But, on your turn, assume that the perimeter is entirely occupied by your checkers.
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