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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-60 분
-
연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Mark Steere
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아티스트
-
인원
게임 소개
소개 Swaptimum은 처음에는 비어있는 크기의 정사각형 보드에서 진행되는 2인 게임이다. 레드와 블루 두 선수는 차례로 자신의 체커를 빈 사각형에 배치하며, 레드를 시작으로 한 번에 한 번씩 체크한다. 통과는 허용되지 않지만 사용 가능한 위치가 없으면 순서가 건너뜁니다. 마크 스티어는 2023년 8월에 스와프티멈을 설계했다.
OBJECT Red는 보드의 두 빨간색 측면을 연결하는 빨간색 체커(수평 또는 수직 인접 또는 둘 다를 통해 상호 연결됨)의 경로를 형성해야 합니다. 파란색은 보드의 파란색 두 면을 연결하는 파란색 체커의 경로를 형성해야 합니다. 한 선수가 다른 선수를 이길 가능성이 있다.
크로스컷 교차로는 정사각형 안에 배열된 4개의 인접한 체커로 구성됩니다. 체커 중 두 개는 빨간색이고 두 개는 파란색이다. 사각형에는 같은 색의 체커가 대각선으로 마주보고 있다.
PLAY 배치 제한을 받지 않는 빈 사각형에 체커를 배치할 수 있습니다(배치 제한 참조). 만약 당신의 위치가 교차로를 형성한다면, 교차로에 있는 어떤 두 체커와 가로, 세로, 대각선으로 인접한 교차로에 있지 않은 다른 체커 사이에 있는 어떤 체커와 교차로에 있는 어떤 체커 사이에 있는 어떤 체커 사이에 있는 어떤 체커 사이에 있는 어떤 두 체커가 가로, 세로, 세로로 있는 어떤 체커 사이에 있는 어떤 체커 사이에, 교차로를 죽이고 새로운 교차로를 형성하지 않는
를 교환한다, 네 차례를 끝내라.
배치 제한 만약 당신의 배치가 십자수를 형성하고 가능한 모든 십자수 킬링 스왑이 새로운 십자수를 형성한다면 배치는 당신에게 불법이라고 말했다.
스와프티움 디자인 노트 스와프티움은 루이스 볼라앤틸드오스 무어스의 르네오(2023)에서 영감을 받았다. 루이스는 세계적인 추상 게임 디자이너이자 OOCG(직교 전용 사각형 연결 게임)의 선두적인 권위자이다. 즉, 대각선이 아닌 수평 및 수직 인접만 연결로 간주됩니다.)
Swaptimum은 몇 달 동안의 지속적이고 강박적인 설계 오디세이 후 일련의 OOCG에서 가장 최근에 나온 것입니다. 내가 마지막으로 시도한 18개의 OOCG 중 단 5개(하프컷, 클럼프, 크로스, 플립스톱, 스와프티멈)만이 루이스의 정밀 조사에서 살아남았다. 대부분은 효과가 없었거나 이미 실행된 것과 매우 비슷했으며, 루이스 자신이 직접 실행한 것도 많았다.
OBJECT Red는 보드의 두 빨간색 측면을 연결하는 빨간색 체커(수평 또는 수직 인접 또는 둘 다를 통해 상호 연결됨)의 경로를 형성해야 합니다. 파란색은 보드의 파란색 두 면을 연결하는 파란색 체커의 경로를 형성해야 합니다. 한 선수가 다른 선수를 이길 가능성이 있다.
크로스컷 교차로는 정사각형 안에 배열된 4개의 인접한 체커로 구성됩니다. 체커 중 두 개는 빨간색이고 두 개는 파란색이다. 사각형에는 같은 색의 체커가 대각선으로 마주보고 있다.
PLAY 배치 제한을 받지 않는 빈 사각형에 체커를 배치할 수 있습니다(배치 제한 참조). 만약 당신의 위치가 교차로를 형성한다면, 교차로에 있는 어떤 두 체커와 가로, 세로, 대각선으로 인접한 교차로에 있지 않은 다른 체커 사이에 있는 어떤 체커와 교차로에 있는 어떤 체커 사이에 있는 어떤 체커 사이에 있는 어떤 체커 사이에 있는 어떤 두 체커가 가로, 세로, 세로로 있는 어떤 체커 사이에 있는 어떤 체커 사이에, 교차로를 죽이고 새로운 교차로를 형성하지 않는
를 교환한다, 네 차례를 끝내라.
배치 제한 만약 당신의 배치가 십자수를 형성하고 가능한 모든 십자수 킬링 스왑이 새로운 십자수를 형성한다면 배치는 당신에게 불법이라고 말했다.
스와프티움 디자인 노트 스와프티움은 루이스 볼라앤틸드오스 무어스의 르네오(2023)에서 영감을 받았다. 루이스는 세계적인 추상 게임 디자이너이자 OOCG(직교 전용 사각형 연결 게임)의 선두적인 권위자이다. 즉, 대각선이 아닌 수평 및 수직 인접만 연결로 간주됩니다.)
Swaptimum은 몇 달 동안의 지속적이고 강박적인 설계 오디세이 후 일련의 OOCG에서 가장 최근에 나온 것입니다. 내가 마지막으로 시도한 18개의 OOCG 중 단 5개(하프컷, 클럼프, 크로스, 플립스톱, 스와프티멈)만이 루이스의 정밀 조사에서 살아남았다. 대부분은 효과가 없었거나 이미 실행된 것과 매우 비슷했으며, 루이스 자신이 직접 실행한 것도 많았다.
INTRODUCTION Swaptimum is a two-player game played on a square board of any size, initially empty. The two players, Red and Blue, take turns placing their own checkers onto unoccupied squares, one checker per turn, starting with Red. Passing is not allowed, but if you don\'t have an available placement, your turn is skipped. Mark Steere designed Swaptimum in August 2023.
OBJECT Red must form a path of red checkers (interconnected via horizontal or vertical adjacencies, or both) connecting the two red sides of the board. Blue must form a path of blue checkers connecting the two blue sides of the board. It’s possible that a player may win on the other player’s turn.
CROSSCUT A crosscut is comprised of four adjacent checkers arranged in a square. Two of the checkers are red and two are blue. Like-colored checkers are diagonally opposed in the square.
PLAY You can place a checker on any unoccupied square not subject to the placement restriction (see PLACEMENT RESTRICTION). If your placement forms a crosscut, then make a swap:
a. between any two checkers in the crosscut, OR
b. between any checker in the crosscut and any other checker not in the crosscut which is horizontally, vertically, or diagonally adjacent to said checker,
which kills the crosscut and doesn’t form a new crosscut, concluding your turn.
PLACEMENT RESTRICTION If your placement would form a crosscut, and if every possible crosscut killing swap would form a new crosscut, then said placement is illegal for you.
SWAPTIMUM DESIGN NOTES Swaptimum was inspired by Reneo (2023) by Luis Bolaños Mures. Luis is a world class abstract game designer and the leading authority on OOSCGs (orthogonal only square connection games. That is, only horizontal and vertical, but not diagonal, adjacencies count as connections.)
Swaptimum is my most recent in a series of OOSCGs after a continuous, obsessive, months long design odyssey. Of my last 18 attempted OOSCGs, only five (Halfcut, Clump, Crisscross, Flipstop, and Swaptimum) survived Luis\'s scrutiny. Most either didn\'t work or were very similar to what had already been done, many by Luis himself.
OBJECT Red must form a path of red checkers (interconnected via horizontal or vertical adjacencies, or both) connecting the two red sides of the board. Blue must form a path of blue checkers connecting the two blue sides of the board. It’s possible that a player may win on the other player’s turn.
CROSSCUT A crosscut is comprised of four adjacent checkers arranged in a square. Two of the checkers are red and two are blue. Like-colored checkers are diagonally opposed in the square.
PLAY You can place a checker on any unoccupied square not subject to the placement restriction (see PLACEMENT RESTRICTION). If your placement forms a crosscut, then make a swap:
a. between any two checkers in the crosscut, OR
b. between any checker in the crosscut and any other checker not in the crosscut which is horizontally, vertically, or diagonally adjacent to said checker,
which kills the crosscut and doesn’t form a new crosscut, concluding your turn.
PLACEMENT RESTRICTION If your placement would form a crosscut, and if every possible crosscut killing swap would form a new crosscut, then said placement is illegal for you.
SWAPTIMUM DESIGN NOTES Swaptimum was inspired by Reneo (2023) by Luis Bolaños Mures. Luis is a world class abstract game designer and the leading authority on OOSCGs (orthogonal only square connection games. That is, only horizontal and vertical, but not diagonal, adjacencies count as connections.)
Swaptimum is my most recent in a series of OOSCGs after a continuous, obsessive, months long design odyssey. Of my last 18 attempted OOSCGs, only five (Halfcut, Clump, Crisscross, Flipstop, and Swaptimum) survived Luis\'s scrutiny. Most either didn\'t work or were very similar to what had already been done, many by Luis himself.
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