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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-3600 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
5.00 / 5
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디자이너
Grzegorz Kuryłowicz
-
아티스트
-
인원
게임 소개
《인 포 투 헤븐》(In Fours to Heaven)은 제2차 세계 대전의 첫 번째 캠페인에 관한 전략적 수준의 보드 전쟁 게임이다. 폴란드 전투는 1939년 9월 1일부터 10월 6일까지 벌어졌습니다.
이 게임은 폴란드와 히틀러의 제3제국 사이의 극적인 충돌을 묘사한다. 그것은 나중에 "라고 불릴 것에 대한 첫 번째 소개였다;전격전술. 군사적 관점에서 폴란드는 여러 가지 이유로 처음부터 운명을 맞았다. 이 때문에 이들을 고려하지 않고는 이 이야기를 할 수 없다. 폴란드 수비수들의 가장 큰 문제는 수비와 쿼터의 완강한 이행이었다;계획 웨스트". 연합군은 잠재적인 공격 후 제2 전선의 개시 또는 연합군의 개입을 가정했다. 계획의 많은 결함과 상황이 다르다면 무의미한 행동은 폴란드 수비군의 급속한 몰락을 초래했다.
이 게임의 이야기는 대부분 폴란드의 관점에서 이야기가 되어 폴란드의 선전과 사기, 총참모부의 입장을 소개한다. 이 모든 것들은 단순한 육각 대항전 게임을 넘어 여러 층의 캠페인을 만들어 내는데, 이것은 게임 플레이에 중요하고 폴란드 선수가 게임을 어떻게 할 것인지 정말로 결정하게 만든다.
이 게임은 9월 1일 시작부터 10월 6일 비통한 끝까지 캠페인 전체를 다루며, 캠페인 전체 또는 작은 시나리오의 연속으로 여러 방식으로 플레이할 수 있다. 단위 스케일은 분할/연대이며, 1 육각형은 실제 지형의 10km를 커버합니다.
—디자이너로부터의 설명
이 게임은 폴란드와 히틀러의 제3제국 사이의 극적인 충돌을 묘사한다. 그것은 나중에 "라고 불릴 것에 대한 첫 번째 소개였다;전격전술. 군사적 관점에서 폴란드는 여러 가지 이유로 처음부터 운명을 맞았다. 이 때문에 이들을 고려하지 않고는 이 이야기를 할 수 없다. 폴란드 수비수들의 가장 큰 문제는 수비와 쿼터의 완강한 이행이었다;계획 웨스트". 연합군은 잠재적인 공격 후 제2 전선의 개시 또는 연합군의 개입을 가정했다. 계획의 많은 결함과 상황이 다르다면 무의미한 행동은 폴란드 수비군의 급속한 몰락을 초래했다.
이 게임의 이야기는 대부분 폴란드의 관점에서 이야기가 되어 폴란드의 선전과 사기, 총참모부의 입장을 소개한다. 이 모든 것들은 단순한 육각 대항전 게임을 넘어 여러 층의 캠페인을 만들어 내는데, 이것은 게임 플레이에 중요하고 폴란드 선수가 게임을 어떻게 할 것인지 정말로 결정하게 만든다.
이 게임은 9월 1일 시작부터 10월 6일 비통한 끝까지 캠페인 전체를 다루며, 캠페인 전체 또는 작은 시나리오의 연속으로 여러 방식으로 플레이할 수 있다. 단위 스케일은 분할/연대이며, 1 육각형은 실제 지형의 10km를 커버합니다.
—디자이너로부터의 설명
In Fours to Heaven is a strategic level board wargame about the first campaign of the Second World War. Battle for Poland, that took place September 1st to October 6th, 1939.
The game portrays dramatic clash between Poland and Hitler\'s Third Reich. It was the first introduction of what will be later called "Blitzkrieg" tactics. From military point of view, Poland was doomed from the start due to many reasons. Because of this, this story cannot be told without taking them into consideration. The biggest issue for Polish defenders was stubborn implementation of defensive "Plan West". It assumed Allied intervention or opening of the second front days after the potential attack. Many flaws of the plan and pointless actions, if the circumstances were different, caused quick downfall of Polish defenders.
The story in this game is told mostly from the Polish perspective, introducing Polish propaganda, morale and General Staffs standpoint. All of this combined creates many layers of the campaign beyond simple hex&counter wargame, which is crucial to the gameplay and makes Polish player really decide, how to play.
The game covers the whole campaign from it\'s start on the September 1st to the bitter end on October 6th and can be played in many ways, as a whole campaign or in series of smaller scenarios. Unit scale is division/regiment, 1 hex covers 10km of the real terrain.
—description from the designer
The game portrays dramatic clash between Poland and Hitler\'s Third Reich. It was the first introduction of what will be later called "Blitzkrieg" tactics. From military point of view, Poland was doomed from the start due to many reasons. Because of this, this story cannot be told without taking them into consideration. The biggest issue for Polish defenders was stubborn implementation of defensive "Plan West". It assumed Allied intervention or opening of the second front days after the potential attack. Many flaws of the plan and pointless actions, if the circumstances were different, caused quick downfall of Polish defenders.
The story in this game is told mostly from the Polish perspective, introducing Polish propaganda, morale and General Staffs standpoint. All of this combined creates many layers of the campaign beyond simple hex&counter wargame, which is crucial to the gameplay and makes Polish player really decide, how to play.
The game covers the whole campaign from it\'s start on the September 1st to the bitter end on October 6th and can be played in many ways, as a whole campaign or in series of smaller scenarios. Unit scale is division/regiment, 1 hex covers 10km of the real terrain.
—description from the designer
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