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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
60-360 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Sergio Schiavi
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아티스트
Sergio Schiavi
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인원
게임 소개
이 게임은 1849년 사르데냐 군대가 오스트리아 제국에 대항하여 벌인 짧은 전투를 시뮬레이션한다.
이전 판과 비교하여 몇 가지 변화가 있었다: 더 큰 지도와 카운터; 포격 가능성, 숨겨진 움직임, 대안적인 전략 설정 등.
지도 (2)는 분명히 다른 색상과 더 나은 시각적 보조물로 더 크고, 이제 다양한 유형의 수로가 명확하게 구분됩니다: 크고 작은 강, 개울, 운하; 목표 도시들이 분명하게 보인다.
아이콘은 재설계되고 재색상이 되며, 경우에 따라 완전히 변경됩니다. 더 큰. 그리고 나서, 첫 번째 판에서, 나는 무의식적으로 이탈리아 국기를 빠뜨렸다. 이제 있다!
새로운 포병부대 덕분에 전투가치도 바뀌었고 카운터도 더 많아졌다.
단위에 여러 개의 엘리트 수식어가 있습니다.
규칙의 큰 뉴스는 포격으로 대표된다; 대량으로 사용될 때 매우 효과적이다. 게임은 더 짧고 플레이어들은 실수를 할 여유가 없다!
활성화 메커니즘은 동일하다; 모든 포메이션의 명령 범위는 다소 감소한다; 이것은 게임 중에 포메이션이 너무 많이 분산되지 않도록 요구한다. 기병대의 돌격은 더 단순해지고 더 흉포해 진다; 더 위험하지만 큰 결과를 초래할 수 있다.
결합된 결과는 제거되고, 그 자리에서 흔들린 것처럼 보이며, 효과는 매우 다르며 훨씬 덜 복잡하다. CRT가 바뀌면 확실히 사용하기 쉽다.
더미를 가지고 노는 선택적인 시스템은 스택을 마스킹하거나 더미에 의해 정의된 카운터 그룹을 보여주는 디스플레이를 사용하는 두 가지 방법으로 있다.
이전 판과 비교하여 몇 가지 변화가 있었다: 더 큰 지도와 카운터; 포격 가능성, 숨겨진 움직임, 대안적인 전략 설정 등.
지도 (2)는 분명히 다른 색상과 더 나은 시각적 보조물로 더 크고, 이제 다양한 유형의 수로가 명확하게 구분됩니다: 크고 작은 강, 개울, 운하; 목표 도시들이 분명하게 보인다.
아이콘은 재설계되고 재색상이 되며, 경우에 따라 완전히 변경됩니다. 더 큰. 그리고 나서, 첫 번째 판에서, 나는 무의식적으로 이탈리아 국기를 빠뜨렸다. 이제 있다!
새로운 포병부대 덕분에 전투가치도 바뀌었고 카운터도 더 많아졌다.
단위에 여러 개의 엘리트 수식어가 있습니다.
규칙의 큰 뉴스는 포격으로 대표된다; 대량으로 사용될 때 매우 효과적이다. 게임은 더 짧고 플레이어들은 실수를 할 여유가 없다!
활성화 메커니즘은 동일하다; 모든 포메이션의 명령 범위는 다소 감소한다; 이것은 게임 중에 포메이션이 너무 많이 분산되지 않도록 요구한다. 기병대의 돌격은 더 단순해지고 더 흉포해 진다; 더 위험하지만 큰 결과를 초래할 수 있다.
결합된 결과는 제거되고, 그 자리에서 흔들린 것처럼 보이며, 효과는 매우 다르며 훨씬 덜 복잡하다. CRT가 바뀌면 확실히 사용하기 쉽다.
더미를 가지고 노는 선택적인 시스템은 스택을 마스킹하거나 더미에 의해 정의된 카운터 그룹을 보여주는 디스플레이를 사용하는 두 가지 방법으로 있다.
The game simulates the brief campaign fought by the Sardinian army against the Austrian Empire in 1849.
Several changes compared to the previous edition: bigger map and counters; artillery can bombard, hidden movement, alternative strategic setup and much more.
The maps (2) are bigger, with distinctly different colors and better visual aids; now the various types of watercourses are clearly distinguishable: Major and minor rivers, streams and canals; target cities are clearly visible.
Icons are redesigned and recolored; in some cases completely changed. Larger. Then, in the first edition, I had involuntarily omitted the Italian flag. Now there is!
The combat values have changed, and the counters are more numerous thanks to the new artillery units.
There are multiple elite modifiers in the units.
The big news in the rules is represented by the artillery bombardment; when used en masse very effective. The games are shorter and the players cannot afford to make mistakes!
The activation mechanism is the same; the command range for all formations is somewhat reduced; this requires that the formations not disperse too much during the game. The cavalry charge becomes simpler and more brutal; more risky but which can lead to great results.
The ENGAGED result is eliminated, in its place SHAKEN appears, very different in effect and much less complicated. The CRT changes, it is definitely easier to use.
There is an optional system for playing with DUMMY, in two ways: either by masking the stacks or by using displays showing the groups of counters defined by the DUMMY.
Several changes compared to the previous edition: bigger map and counters; artillery can bombard, hidden movement, alternative strategic setup and much more.
The maps (2) are bigger, with distinctly different colors and better visual aids; now the various types of watercourses are clearly distinguishable: Major and minor rivers, streams and canals; target cities are clearly visible.
Icons are redesigned and recolored; in some cases completely changed. Larger. Then, in the first edition, I had involuntarily omitted the Italian flag. Now there is!
The combat values have changed, and the counters are more numerous thanks to the new artillery units.
There are multiple elite modifiers in the units.
The big news in the rules is represented by the artillery bombardment; when used en masse very effective. The games are shorter and the players cannot afford to make mistakes!
The activation mechanism is the same; the command range for all formations is somewhat reduced; this requires that the formations not disperse too much during the game. The cavalry charge becomes simpler and more brutal; more risky but which can lead to great results.
The ENGAGED result is eliminated, in its place SHAKEN appears, very different in effect and much less complicated. The CRT changes, it is definitely easier to use.
There is an optional system for playing with DUMMY, in two ways: either by masking the stacks or by using displays showing the groups of counters defined by the DUMMY.
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