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게임 소개

독일군 폰 팔켄하인 장군은 진흙과 참호 교착에도 불구하고 서부 전선을 따라 결정적인 결론을 내리기를 희망하며 프랑스군이 물러설 수 없는 공격을 감행했고, 이로 인해 프랑스군이 방어하는 데 많은 비용이 들었다. 독일군의 공격 목표는 역사적이고 상징적인 도시인 베르됭이었다.

독일군은 독가스, 전투기와 같은 신형 무기를 사용하여 적의 관측기를 소탕하고, 방어군을 초토화시키고 프랑스 요새를 파괴했다. 이 공격은 방어군에게 막대한 사상자를 입혀 연합군이 협상할 수 밖에 없게 만들었다. 결국 독일군도 수십만명에 이르는 인명피해를 입어 베르됭은 비극적 희생뿐 아니라 전쟁의 비인간성을 상징하는 존재가 됐다.

로저 노드가 디자인한 베르됭: A Generation Lost는 Against the Ods 잡지 #11, The Big Push에 실린 그의 다른 WWI 게임과 같은 디자인을 기반으로 한다. 솜을 위한 전투. Berdun: A Generation Lost는 Big Push처럼 게임의 기능, 264개의 큰 카운터, 약 20페이지의 규칙과 차트를 조절하기 위해 정사각형을 사용하는 22" x 34" 맵을 특징으로 합니다. 규칙은 포병, 방어 사격, 근접 공격, 다양한 종류의 무기를 다루고 있으며, 전투의 핵심을 다루는 6개의 작은 시나리오가 있다.
Hoping to bring a decisive conclusion along the Western Front despite the mud-and misery-filled trench deadlock, German General von Falkenhayn launched an attack from which the French could not retreat, and would prove costly for them to defend. The goal of the German offensive was the historic and symbolic city of Verdun.

The German attack used new weapons such as poison gas, fighter airplanes to clear the skies of enemy observation planes, and a massive collection of artillery to devastate the defenders and obliterate the extensive French fortifications. The offensive was meant to inflict staggering casualties upon the defenders that would compel the Allies to negotiate. In the end, the Germans also suffered casualties that ran to the hundreds of thousands, making Verdun a symbol of war's inhumanity as well as tragic sacrifice.

Designed by Roger Nord, Verdun: A Generation Lost is based on the same design as his other WWI game which appeared in Against the Odds magazine #11, The Big Push: The Battle for the Somme. Verdun: A Generation Lost features a 22" by 34" map that, like The Big Push, uses squares to regulate the game's functions, 264 large counters, and approximately 20 pages of rules and charts. Rules cover artillery, defensive fire, and close assault attacks, various types of weaponry, and there are six smaller scenarios covering pivotal aspects of the battle.

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