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BGG랭킹
BGG전체 : 17339
WARGAMES : 3181
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
300-300 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.11 / 5
-
디자이너
Masahiro Yamazaki
-
아티스트
Masahiro Yamazaki
-
인원
게임 소개
육군 그룹 센터: 1941년 6월 22일 ~ 6월 28일 민스크 개전 공세()는 1941년 6월 22일부터 6월 28일까지 소련을 상대로 벌인 독일 대공습이다.
특히 이 게임은 민스크를 중심으로 한 벨로루시아 전선에 배치된 소련군을 포위하려는 독일 집단군의 시도를 다룬다. 기습은 호트 대장과 구데리안 대령이 지휘하는 두 기갑부대가 계획한 대로 실행되었다. 서부전선군의 소련군 사령관인 파블로프 장군은 소련군 최고사령부의 명령에 따라 독일군 집게에 직접 기동부대를 파견했다. 이동식 예비군을 포함한 대부분의 소련군은 독일의 첫 번째 공격으로 혼란에 빠졌고, 단편적으로 제거되었다.
6월 28일 독일군은 동부에서 첫 번째 주요 포위망을 폐쇄했다. 벨스토크(비알리스톡)에서 민스크까지 이어졌고, 28만7000명의 소련군이 이 포위망에서 항복했고, 추가로 전차 2585대와 대포 1449문이 노획됐다. 7월 3일, 독일군은 브레스트 요새의 수비대를 제외하고 소련군의 저항세력인 벨로루시아를 점령했다. 거기서부터 그들은 스몰렌스크와 드네프르 강, 그리고 모스크바를 향해 차를 몰았다.
집단군 센터(Army Group Center)는 2인 1조로 한 명이 독일군을, 다른 한 명이 소련군을 조종하는 게임이다.
이 게임은 세 가지 시나리오로 나뉘는데, 첫 번째 역사적 시나리오, 두 번째 시나리오, 세 번째 가상 시나리오가 그것이다. 이 역사적 시나리오는 대체로 일방적인 사건이며, 독일 기습 작전의 역사적 교훈을 얻기를 원하는 사람들에 의해 연기되어야 한다. 좀 더 균형 잡힌 플레이를 원하는 사람들을 위해, 두 번째와 세 번째 시나리오는 소련이 독일의 침공 계획을 알고 그에 따라 준비한 가상의 상황을 가정하는 것이 좋다.
육군종합센터는 1993년 3W에서 발간되었다. 일본어판은 야마자키 마사히로가 창구와 게임맵을 개선하여 출판하였다. 개정판을 위한 영문판이 제공되며 다운로드가 가능합니다.
게임 규모:
게임 턴: 12시간
16진수: 10km/6.25마일
부대: 연대 대 사단
게임 인벤토리(3W):
22 x 34" 풀 컬러 지도 시트 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 3개(500 1/2" 카운터)
20페이지 분량의 육군종합훈련소 규칙집
네 개의 플레이어 지원 차트
10면 주사위 하나
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간-높음
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 5시간
구성 요소(6 Angles 에디션
하나의 잡지 책자
하나의 22" x 34" 게임 맵
카운터 시트 4개(528개 카운터)
두 개의 차트 및 표
특히 이 게임은 민스크를 중심으로 한 벨로루시아 전선에 배치된 소련군을 포위하려는 독일 집단군의 시도를 다룬다. 기습은 호트 대장과 구데리안 대령이 지휘하는 두 기갑부대가 계획한 대로 실행되었다. 서부전선군의 소련군 사령관인 파블로프 장군은 소련군 최고사령부의 명령에 따라 독일군 집게에 직접 기동부대를 파견했다. 이동식 예비군을 포함한 대부분의 소련군은 독일의 첫 번째 공격으로 혼란에 빠졌고, 단편적으로 제거되었다.
6월 28일 독일군은 동부에서 첫 번째 주요 포위망을 폐쇄했다. 벨스토크(비알리스톡)에서 민스크까지 이어졌고, 28만7000명의 소련군이 이 포위망에서 항복했고, 추가로 전차 2585대와 대포 1449문이 노획됐다. 7월 3일, 독일군은 브레스트 요새의 수비대를 제외하고 소련군의 저항세력인 벨로루시아를 점령했다. 거기서부터 그들은 스몰렌스크와 드네프르 강, 그리고 모스크바를 향해 차를 몰았다.
집단군 센터(Army Group Center)는 2인 1조로 한 명이 독일군을, 다른 한 명이 소련군을 조종하는 게임이다.
이 게임은 세 가지 시나리오로 나뉘는데, 첫 번째 역사적 시나리오, 두 번째 시나리오, 세 번째 가상 시나리오가 그것이다. 이 역사적 시나리오는 대체로 일방적인 사건이며, 독일 기습 작전의 역사적 교훈을 얻기를 원하는 사람들에 의해 연기되어야 한다. 좀 더 균형 잡힌 플레이를 원하는 사람들을 위해, 두 번째와 세 번째 시나리오는 소련이 독일의 침공 계획을 알고 그에 따라 준비한 가상의 상황을 가정하는 것이 좋다.
육군종합센터는 1993년 3W에서 발간되었다. 일본어판은 야마자키 마사히로가 창구와 게임맵을 개선하여 출판하였다. 개정판을 위한 영문판이 제공되며 다운로드가 가능합니다.
게임 규모:
게임 턴: 12시간
16진수: 10km/6.25마일
부대: 연대 대 사단
게임 인벤토리(3W):
22 x 34" 풀 컬러 지도 시트 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 3개(500 1/2" 카운터)
20페이지 분량의 육군종합훈련소 규칙집
네 개의 플레이어 지원 차트
10면 주사위 하나
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간-높음
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 5시간
구성 요소(6 Angles 에디션
하나의 잡지 책자
하나의 22" x 34" 게임 맵
카운터 시트 4개(528개 카운터)
두 개의 차트 및 표
Army Group Center: The Opening Blitz on Minsk, June 22-28, 1941 is an operational level game of the German Blitzkrieg Campaign of June 22, 1941 against the Soviet Union.
Specifically, the game covers the attempt by German Army Group Center to encircle the Soviet Forces deployed on the front ar Belorussia, centered on the city of Minsk. The surprise attack was executed as planning by two Panzer groups, commanded by Colonel Generals Hoth and Guderian. The Soviet commander of the Western Front forces, General Pavlov, was taken completely by surprise, and, by order of the Soviet Supreme Command, dispatched his mobile forces directly into the German pincers. Most of the Soviet forces, including the mobile reserves, were thrown into disarray by the German first strike and were eliminated piecemeal.
On June 28 the Germans closed their first major pocket of the war in the east. It extended from Belostok (Bialystok) to Minsk. 287,000 Soviet troops surrendered in this pocket, and in addition 2585 tanks and 1449 guns were captured. By July 3 the German forces had swept Belorussia of Soviet resistance with the single exception of the garrison at the fortress at Brest. From there they drove on to their next objectives of Smolensk and the Dnieper River, and from there towards Moscow.
Army Group Center is a two player game in which one player controls the German forces, the other the Soviet.
The game is presented in three separate scenarios, the first historical, the second and third hypothetical. The historical scenario is largely a one-sided affair and should be played by those wishing to glean the historical lessons of the German blitzkrieg campaign. For those wishing more balanced play, the second and third scenarios are recommended in which a hypothetical situation is postulated where the Soviets were aware of the German invasion plans and had prepared accordingly.
Army Group Center was published by 3W in 1993. The Japanese edition is published by Masahiro Yamazaki with improved components; both of counters and game-map. The English edition for the revised edition is provided and may be downloaded.
Game Scale:
Game Turn: 12 hours
Hex: 6.25 miles / 10 kilometers
Units: Regiment to Division
Game Inventory (3W):
One 22 x 34" full color mapsheet
Three dual-side printed countersheets (500 1/2" counters)
One 20-page Army Group Center rulebook
Four Player Aid charts
One 10-sided die
Solitaire Playability: High
Complexity Level: Medium-High
Players: 2 or more
Playing Time: 5 hours
Components (Six Angles edition)
One magazine booklet
One 22" x 34" game map
Four counter sheets (528 counters)
Two charts and tables
Specifically, the game covers the attempt by German Army Group Center to encircle the Soviet Forces deployed on the front ar Belorussia, centered on the city of Minsk. The surprise attack was executed as planning by two Panzer groups, commanded by Colonel Generals Hoth and Guderian. The Soviet commander of the Western Front forces, General Pavlov, was taken completely by surprise, and, by order of the Soviet Supreme Command, dispatched his mobile forces directly into the German pincers. Most of the Soviet forces, including the mobile reserves, were thrown into disarray by the German first strike and were eliminated piecemeal.
On June 28 the Germans closed their first major pocket of the war in the east. It extended from Belostok (Bialystok) to Minsk. 287,000 Soviet troops surrendered in this pocket, and in addition 2585 tanks and 1449 guns were captured. By July 3 the German forces had swept Belorussia of Soviet resistance with the single exception of the garrison at the fortress at Brest. From there they drove on to their next objectives of Smolensk and the Dnieper River, and from there towards Moscow.
Army Group Center is a two player game in which one player controls the German forces, the other the Soviet.
The game is presented in three separate scenarios, the first historical, the second and third hypothetical. The historical scenario is largely a one-sided affair and should be played by those wishing to glean the historical lessons of the German blitzkrieg campaign. For those wishing more balanced play, the second and third scenarios are recommended in which a hypothetical situation is postulated where the Soviets were aware of the German invasion plans and had prepared accordingly.
Army Group Center was published by 3W in 1993. The Japanese edition is published by Masahiro Yamazaki with improved components; both of counters and game-map. The English edition for the revised edition is provided and may be downloaded.
Game Scale:
Game Turn: 12 hours
Hex: 6.25 miles / 10 kilometers
Units: Regiment to Division
Game Inventory (3W):
One 22 x 34" full color mapsheet
Three dual-side printed countersheets (500 1/2" counters)
One 20-page Army Group Center rulebook
Four Player Aid charts
One 10-sided die
Solitaire Playability: High
Complexity Level: Medium-High
Players: 2 or more
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