-
BGG랭킹
BGG전체 : 5196
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
8+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.18 / 5
-
디자이너
Phil Walker-Harding
-
아티스트
Oliver Freudenreich, Sandra Freudenreich
-
인원
게임 소개
Silver & Gold 피라미드에서는 가능한 한 많은 피라미드를 탐험하고 각 피라미드 안에 있는 무덤의 위치를 찾고자 합니다.
게임을 시작하기 위해, 각 플레이어는 4장의 피라미드 카드를 가지고, 그 중 2장은 그들 앞에서 얼굴을 위로 향하게 한다. 각각 다른 폴리오미노를 보여주는 여덟 개의 탐험 카드를 섞습니다.
순서대로 최상위 탐색 카드를 공개합니다. 각 플레이어는 피라미드 카드 중 하나에 이 폴리오미노 모양의 공간을 표시한다. 카드에 씌워진 첫 번째 칸은 입구 광장이어야 한다. 보석, 횃불, 해골을 덮고 있다면 개인 플레이어 보드에 이 공간을 표시하고, 물약을 덮고 있다면 두 개의 해골을 지운다. 빨간색 X를 가린다면, 이 피라미드 보드나 다른 하나의 칸에 하나의 추가 칸을 표시하세요. 표시된 모든 칸은 서로 수직으로 연결되어야 합니다.
만약 당신이 피라미드 판 위에 무덤을 덮는다면, 그 판을 한쪽으로 치워두고 전시중이거나 갑판에서 새로운 판을 가져가세요. 동일한 색상의 두 번째, 네 번째, 여섯 번째 피라미드를 완성하고 덱에 세 가지 색상이 포함되어 있으면 가능한 가장 높은 색상 보너스를 받을 수 있습니다.
7장의 탐색 카드가 공개된 후 라운드가 종료된다. 8장의 카드를 모두 섞고 새로운 라운드를 시작합니다. 플레이어는 4라운드 후 점수를 세어 무덤 한 개당 10점, 발견된 색 보석 한 쌍당 5점, 최소 1개의 성화를 채웠던 각 라운드마다 5점을 획득하고, 이후에는 두개골을 채웠던 개수에 따라 점수를 잃는다. 가장 높은 점수를 받은 사람이 이깁니다.
게임을 시작하기 위해, 각 플레이어는 4장의 피라미드 카드를 가지고, 그 중 2장은 그들 앞에서 얼굴을 위로 향하게 한다. 각각 다른 폴리오미노를 보여주는 여덟 개의 탐험 카드를 섞습니다.
순서대로 최상위 탐색 카드를 공개합니다. 각 플레이어는 피라미드 카드 중 하나에 이 폴리오미노 모양의 공간을 표시한다. 카드에 씌워진 첫 번째 칸은 입구 광장이어야 한다. 보석, 횃불, 해골을 덮고 있다면 개인 플레이어 보드에 이 공간을 표시하고, 물약을 덮고 있다면 두 개의 해골을 지운다. 빨간색 X를 가린다면, 이 피라미드 보드나 다른 하나의 칸에 하나의 추가 칸을 표시하세요. 표시된 모든 칸은 서로 수직으로 연결되어야 합니다.
만약 당신이 피라미드 판 위에 무덤을 덮는다면, 그 판을 한쪽으로 치워두고 전시중이거나 갑판에서 새로운 판을 가져가세요. 동일한 색상의 두 번째, 네 번째, 여섯 번째 피라미드를 완성하고 덱에 세 가지 색상이 포함되어 있으면 가능한 가장 높은 색상 보너스를 받을 수 있습니다.
7장의 탐색 카드가 공개된 후 라운드가 종료된다. 8장의 카드를 모두 섞고 새로운 라운드를 시작합니다. 플레이어는 4라운드 후 점수를 세어 무덤 한 개당 10점, 발견된 색 보석 한 쌍당 5점, 최소 1개의 성화를 채웠던 각 라운드마다 5점을 획득하고, 이후에는 두개골을 채웠던 개수에 따라 점수를 잃는다. 가장 높은 점수를 받은 사람이 이깁니다.
In Silver & Gold Pyramids, you want to explore as many pyramids as possible and locate the tomb within each one.
To start play, each player takes four pyramid cards, then keeps two of them face up in front of themselves. Shuffle the eight exploration cards, each of which shows a different polyomino.
On a turn, reveal the topmost exploration card. Each player then marks off spaces in the shape of this polyomino on one of their pyramid cards. The first space covered on a card must be the entrance square. If you cover gems, torches, or skulls, mark off these spaces on your personal player board; if you cover a potion, erase two covered skulls. If you cover a red X, mark one additional space, either on this pyramid board or your other one; all marked spaces must connect orthogonally.
If you cover the tomb on a pyramid board, set that board aside and take a new board from the four on display or from the deck. When you\'ve completed your second, fourth, or sixth pyramid of the same color — and the deck includes three colors — score the highest color bonus available.
After seven exploration cards have been revealed, the round is over. Shuffle all eight cards, then start a new round. After four rounds, players count their scores, earning 10 points per tomb reached, 5 points per pair of colored gems found, 5 points for each round in which they covered at least one torch, and their color bonuses, after which they lose points based on the number of skulls covered. Whoever has the highest score wins.
To start play, each player takes four pyramid cards, then keeps two of them face up in front of themselves. Shuffle the eight exploration cards, each of which shows a different polyomino.
On a turn, reveal the topmost exploration card. Each player then marks off spaces in the shape of this polyomino on one of their pyramid cards. The first space covered on a card must be the entrance square. If you cover gems, torches, or skulls, mark off these spaces on your personal player board; if you cover a potion, erase two covered skulls. If you cover a red X, mark one additional space, either on this pyramid board or your other one; all marked spaces must connect orthogonally.
If you cover the tomb on a pyramid board, set that board aside and take a new board from the four on display or from the deck. When you\'ve completed your second, fourth, or sixth pyramid of the same color — and the deck includes three colors — score the highest color bonus available.
After seven exploration cards have been revealed, the round is over. Shuffle all eight cards, then start a new round. After four rounds, players count their scores, earning 10 points per tomb reached, 5 points per pair of colored gems found, 5 points for each round in which they covered at least one torch, and their color bonuses, after which they lose points based on the number of skulls covered. Whoever has the highest score wins.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
458
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18