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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
40-90 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Johan Basberg
-
아티스트
Johan Basberg, Yousaf Ejaz Khan
-
인원
게임 소개
1-5명의 플레이어를 위한 이 턴제 방식의 푸시 유어 럭 전략 게임에서 당신은 야생동물 사진작가 역할을 맡아 카슈미르 계곡을 방문하여 심각한 멸종 위기에 처한 한글의 사진을 찍고 출판한다. 1970년을 배경으로, 여러분은 사진을 찍기 위해 컬러 필름을 사용하고 있으며, 게임은 여러분이 마지막 20번의 노출로 내려갈 때 시작됩니다. 그래서, 어떻게 할 건가요? 찾기 힘든 한글을 찾아볼까요, 아니면 다른 야생동물들에게 정착해볼까요? 어떤 출판 거래를 통해 얻을 수 있으며 어떤 사진이 필요합니까? 자신을 너무 세게 밀어붙이면 야생동물들을 겁먹게 하거나 더 나쁜 영화를 낭비하게 될지도 몰라요!
집중하세요! 한글의 마지막 굴리기는 야생 동물 사진의 짜릿한 도전을 재현하기 위해 다양한 메커니즘을 배치한다: 동물들의 예측 불가능성은 주사위에 의해 반영되는 반면, 출판되기 위한 도전은 출판을 위해 어떤 동물을 촬영할지를 지정하는 카드로 표현된다. 모듈러 보드는 테이블 위의 모든 빠르게 움직이는 동물들의 위치를 업데이트하는 과정을 가속화하기 위해 사용된다.
행동 토큰을 사용하여 새로운 지역으로 이동하거나 보드에 동물 토큰을 추가하거나 계약이 사라지기 전에 협상하고 사진을 찍는 등의 행동을 수행할 수 있습니다. 동물이 성공적으로 촬영되면 대상이 된 동물 토큰이 보드에서 수집됩니다. 하지만 사진을 찍으려면 동물과 같은 지역에 있어야 하는데, 이것은 보드를 이리저리 움직여야 하는 지속적인 압력이 있다는 것을 의미한다. 당신은 또한 선명한 사진의 필요성과 필름 보존의 필요성 사이의 균형을 맞추어야 할 것이다. 그리고 이 모든 것은 실패할 확률을 높여 성공적인 행동을 반복할 수 있게 해주는 푸시 유어 럭(push-your-luck) 기계로 싸여 있다.
여러 게임 종료 조건 중 두 가지가 발생하면 새로운 라운드가 시작되지 않아 승리를 확정했을 때 전술적으로 게임을 종료할 수 있다. 가장 많은 승리 포인트를 얻음으로써 승리를 거두게 되며, 이는 사진을 게시함으로써 얻은 것이며, 두 배로 증가하게 됩니다.
—디자이너에게 desc 설명
집중하세요! 한글의 마지막 굴리기는 야생 동물 사진의 짜릿한 도전을 재현하기 위해 다양한 메커니즘을 배치한다: 동물들의 예측 불가능성은 주사위에 의해 반영되는 반면, 출판되기 위한 도전은 출판을 위해 어떤 동물을 촬영할지를 지정하는 카드로 표현된다. 모듈러 보드는 테이블 위의 모든 빠르게 움직이는 동물들의 위치를 업데이트하는 과정을 가속화하기 위해 사용된다.
행동 토큰을 사용하여 새로운 지역으로 이동하거나 보드에 동물 토큰을 추가하거나 계약이 사라지기 전에 협상하고 사진을 찍는 등의 행동을 수행할 수 있습니다. 동물이 성공적으로 촬영되면 대상이 된 동물 토큰이 보드에서 수집됩니다. 하지만 사진을 찍으려면 동물과 같은 지역에 있어야 하는데, 이것은 보드를 이리저리 움직여야 하는 지속적인 압력이 있다는 것을 의미한다. 당신은 또한 선명한 사진의 필요성과 필름 보존의 필요성 사이의 균형을 맞추어야 할 것이다. 그리고 이 모든 것은 실패할 확률을 높여 성공적인 행동을 반복할 수 있게 해주는 푸시 유어 럭(push-your-luck) 기계로 싸여 있다.
여러 게임 종료 조건 중 두 가지가 발생하면 새로운 라운드가 시작되지 않아 승리를 확정했을 때 전술적으로 게임을 종료할 수 있다. 가장 많은 승리 포인트를 얻음으로써 승리를 거두게 되며, 이는 사진을 게시함으로써 얻은 것이며, 두 배로 증가하게 됩니다.
—디자이너에게 desc 설명
In this turn-based push-your-luck strategy game for 1-5 players you take the role of a Wildlife Photographer, visiting the Kashmir Valley in an attempt to photograph and publish photos of the critically endangered Hangul. Set in 1970, you are using colour film to take photos, and the game begins when you are down to your last 20 exposures. So, what will you do? Track down the elusive Hangul, or settle for other wildlife? What publishing deals will you manage to obtain—and what photos do they require? Push yourself too hard, and you may end up scaring the wildlife or worse — wasting precious film!
Focus! Last Roll for the Hangul deploys multiple mechanism to recreate the thrilling challenge of wildlife photography: the unpredictability of the animals is reflected by dice, while the challenge of getting published is represented by cards that specify which animals to photograph for the publication. A modular board is used to speed up the process of updating the position of all the fast moving animals on the table.
On on your turn you spend Action Tokens to execute actions like moving to a new area, adding more Animal Tokens to the board, negotiating Contracts before they are gone, and taking photos. When an animal is successfully photographed, the targeted Animal Token is collected from the board. To take the photo however, you must be in the same area as the animal, which means there is a constant pressure to move around the board. You will additionally have to balance the need for a sharp photo with the need to conserve film. And all of this, is wrapped in a push-your-luck mechanic that allows you to repeat any successful action by increasing the chance of failure.
A new round will not start if two of multiple game ending conditions arise, allowing you to tactically end the game when it secures your victory. You win the game by having the most victory points, which are earned by the photos you take — and doubled by getting them published.
—description from the designer
Focus! Last Roll for the Hangul deploys multiple mechanism to recreate the thrilling challenge of wildlife photography: the unpredictability of the animals is reflected by dice, while the challenge of getting published is represented by cards that specify which animals to photograph for the publication. A modular board is used to speed up the process of updating the position of all the fast moving animals on the table.
On on your turn you spend Action Tokens to execute actions like moving to a new area, adding more Animal Tokens to the board, negotiating Contracts before they are gone, and taking photos. When an animal is successfully photographed, the targeted Animal Token is collected from the board. To take the photo however, you must be in the same area as the animal, which means there is a constant pressure to move around the board. You will additionally have to balance the need for a sharp photo with the need to conserve film. And all of this, is wrapped in a push-your-luck mechanic that allows you to repeat any successful action by increasing the chance of failure.
A new round will not start if two of multiple game ending conditions arise, allowing you to tactically end the game when it secures your victory. You win the game by having the most victory points, which are earned by the photos you take — and doubled by getting them published.
—description from the designer
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