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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    180-180 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

카드볼은 표준 플레이 카드를 사용하여 축구 경기를 재현한다.

게임은 전략과 기회의 균형을 맞추며, 실제 축구 경기에서 일어나는 거의 모든 일이 카드볼에서 일어날 수 있다.

특별팀 경기

다른 값을 나타내는 카드는 단순히 특정 순서로 그려지고, 수식어가 결과를 결정하기 위해 적용된다(예: 킥오프를 받은 지점과 야드지가 반환된 지점).

스크리미지 재생 - 버전 1(복합)

각 선수는 선수를 대표하는 11장의 카드를 받고, 아래를 향해 대형을 만들어 테이블 위에 펼친다. 그런 다음 카드는 일반적으로 지정된 방식과 순서에 따라 번갈아 움직이며 뒤집히는데, 이는 플레이의 발전을 나타낸다. 또한, 특정한 행동 지점에서 카드가 나머지 덱에서 뒤집히는데, 이것은 우연의 요소와 게임의 예상치 못한 역동성을 나타낸다.

스크리미지 플레이는 공격 카드와 수비 카드의 매치를 중심으로 전개되며, 값과 수식어가 승패를 좌우한다. 각 면에 여러 장의 카드와 추첨된 카드가 한 번의 시합에 참여할 수 있다.

턴 중 어느 시점에서 공격형 선수는 플레이를 실행한다(예: 공을 놓거나 패스를 던진다). 이어 플레이에 직접 관여하는 각 손의 카드가 뽑힌 카드와 함께 추가되고 공격과 수비의 값을 비교해 승부를 가린다.

스크리미지 연극은 실제로 실제 연극의 흐름과 역동성을 복제할 수 있다.

게임은 추가가 많이 필요하기 때문에 빠르게 추가할 수 있는 것도 도움이 됩니다.

스크리미지 재생 - 버전 2(간편)

각 팀마다 카드 한 벌이 있습니다(물론 팀 플레이가 이상적입니다). 세 번째 데크는 중립 드로 데크로 사용됩니다. 스크리미지에서 각 플레이를 할 때마다, 각 플레이어는 자신의 덱에서 4장의 카드를 선택한다. 각 플레이가 끝난 후, 이 네 장의 카드는 플레이어의 사용된 카드 더미에 놓이고, 데크가 소진될 때까지 다시 사용할 수 없습니다. 따라서 전체 덱은 13개의 플레이에 사용되고, 각 플레이어는 덱 전체로 다시 시작합니다.

각 플레이에 대해, 각 플레이어는 플레이어를 대표하는 4장의 카드를 그의 데크 위에서 아래로 놓는다. 카드는 모두 위로 향하게 되며, 공격자는 자신이 뛰고 싶은 플레이의 종류와 가장 유리한 매치업을 기준으로 플레이가 어떤 카드/플레이어로 갈 것인지를 선택한다. 그리고 나서 드로 덱에서 카드를 뽑아서 매치업의 각 선수 측에 추가한다. 그런 다음 플레이에 관련된 카드가 뽑힌 카드와 함께 추가되고 공격과 수비의 값을 비교하여 승부를 가린다. 품블, 자루, 불완전한 패스, 가로채기가 발생할 수 있다.

전체 지침, 재생 다이어그램 및 변경 내역은 웹 링크를 참조하십시오.
Card Bowl reproduces the game of football using standard playing cards.

The game balances strategy and chance, and almost anything that happens in a real football game can happen in Card Bowl, including runs, passes, sacks, fumbles, interceptions, punts, field goals, etc.

Special teams plays

Cards representing different values are simply drawn in a certain order, and modifiers applied to determine results (e.g. spot where kickoff is received and yardage returned).

Scrimmage plays - Version 1 (Complex)

Each player is dealt eleven cards representing players, and spreads them out on the table in formation, face down. The cards are then moved and turned over in a generally specified manner and order, in alternating turns, which represents the development of the play. In addition, at certain points of action, cards are turned over from the remaining deck, which represent the element of chance and the unanticipated dynamics of the game.

The scrimmage play evolves around match-ups between offensive and defensive cards, with the values and modifiers determining the outcome. Multiple cards on each side plus drawn cards may be involved in one match-up.

At some point during one of its turns, the offensive player executes a play (e.g. hands off the ball, throws a pass). Cards from each hand that are directly involved in the play are then added along with drawn cards, and the offensive and defensive values are compared to determine the outcome.

The scrimmage plays can actually replicate the flow and dynamics of a real play.

The game does require a lot of addition, so being able to add quickly is also helpful.

Scrimmage plays - Version 2 (Simplified)

Each team has its own deck of cards (of course team playing cards would be ideal). A third deck is used as the neutral Draw Deck. For each play from scrimmage, each player selects four cards from his own deck. After each play, these four cards are placed in that player's used card pile, and can't be used again until the deck is exhausted. Thus the entire deck is used in 13 plays, then each player starts over with the whole deck.

For each play, each player places four cards from his deck face down representing players. The cards are all turned face up, and the offense chooses which card/player the play goes to based on the type of play he wants to run and the most advantageous matchup. Additional cards are then drawn from the Draw Deck and added to each player's side of the matchup. Cards involved in the play are then added along with drawn cards, and the offensive and defensive values are compared to determine the outcome. Fumbles, sacks, incomplete passes and interceptions can occur.

For complete instructions, play diagrams and change history, see Web Links.

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