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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Kuro
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아티스트
まめのきなこ (Kinako Mameno), 麦島 mugijima, Pyonkichi, 日下部ハルカ (Haruka Kusakabe)
-
인원
게임 소개
명문 여학교에 5명의 문제 학생들이 등록한다! 그들 스스로 이 나쁜 여자들은 통제 불능이다. 같은 학교에 다니는 그들 모두가 재앙이 될 것이다. 그들은 모두 특정 과목의 전문가들이지만, 지금 추세라면 그들은 낙제 성적에 완벽한 폭풍이고 1년을 반복해야 할 것이다. 그들은 애초에 어떻게 입학시험을 통과했나요? 3년간의 스승과 제자의 싸움이 이제 시작이다!
卒業 산책로에서 선수들은 5명의 학생들이 그들의 수업을 통과할 수 있도록 도와주는 선생님의 역할을 맡는다. 각각의 라운드나 학년은 3개의 턴이나 학기로 구성된다. 매 라운드가 끝날 때마다 선생님들은 기말고사를 통과한 모든 학생들에게 승리 포인트를 얻게 된다. 학생들이 합격하지 못하면 선생님은 벌을 받는다.
플레이 영역에는 각 플레이어를 위한 클래스(Class)와 일정표(Schedule)가 포함되며, 이는 서로 다른 학생들의 색과 일치하는 스쿨 카드 행과 열로 구성됩니다. 각 턴마다 플레이어는 자신이 선택한 행 또는 열에서 모든 카드를 꺼내 같은 색의 학생들 아래에 배치한다. 순서에 따라 플레이어는 일정표에 있는 카드로 손에서 카드를 바꿀 수 있다. 플레이어가 받은 모든 카드가 같은 색일 경우, 플레이어는 모티베이터(최종 시험까지 계산되는 토큰) 또는 브레이크 카드(학교 카드와 같은 플레이를 하지만 일부는 특별한 동작을 수행함)를 가져갈 수 있다. 플레이어는 다음 라운드 순서에서 자신의 자리를 선택함으로써 차례를 마칩니다.
3번째 순서가 끝날 때마다 선수들은 기말고사 합격 여부를 보기 위해 각 학생 아래의 점수를 세고, 점수와 벌칙이 주어진다. 3라운드가 끝나면 승리 포인트가 가장 많은 플레이어가 승리하고 학생별로 하나의 중고 브레이크 카드를 선택하게 된다. 어떤 사람이 학생들을 위해 어떤 브레이크 카드를 선택하느냐에 따라 달라지는 해당 엔딩을 읽습니다.
이 게임은 2013년의 매니페스트 데스티니 게임인 業 방식("Graduation Method")을 리메이크한 게임이다.
卒業 산책로에서 선수들은 5명의 학생들이 그들의 수업을 통과할 수 있도록 도와주는 선생님의 역할을 맡는다. 각각의 라운드나 학년은 3개의 턴이나 학기로 구성된다. 매 라운드가 끝날 때마다 선생님들은 기말고사를 통과한 모든 학생들에게 승리 포인트를 얻게 된다. 학생들이 합격하지 못하면 선생님은 벌을 받는다.
플레이 영역에는 각 플레이어를 위한 클래스(Class)와 일정표(Schedule)가 포함되며, 이는 서로 다른 학생들의 색과 일치하는 스쿨 카드 행과 열로 구성됩니다. 각 턴마다 플레이어는 자신이 선택한 행 또는 열에서 모든 카드를 꺼내 같은 색의 학생들 아래에 배치한다. 순서에 따라 플레이어는 일정표에 있는 카드로 손에서 카드를 바꿀 수 있다. 플레이어가 받은 모든 카드가 같은 색일 경우, 플레이어는 모티베이터(최종 시험까지 계산되는 토큰) 또는 브레이크 카드(학교 카드와 같은 플레이를 하지만 일부는 특별한 동작을 수행함)를 가져갈 수 있다. 플레이어는 다음 라운드 순서에서 자신의 자리를 선택함으로써 차례를 마칩니다.
3번째 순서가 끝날 때마다 선수들은 기말고사 합격 여부를 보기 위해 각 학생 아래의 점수를 세고, 점수와 벌칙이 주어진다. 3라운드가 끝나면 승리 포인트가 가장 많은 플레이어가 승리하고 학생별로 하나의 중고 브레이크 카드를 선택하게 된다. 어떤 사람이 학생들을 위해 어떤 브레이크 카드를 선택하느냐에 따라 달라지는 해당 엔딩을 읽습니다.
이 게임은 2013년의 매니페스트 데스티니 게임인 業 방식("Graduation Method")을 리메이크한 게임이다.
Five problem students enroll at a prestigious girls\' school! On their own, these bad girls are out of control. All of them at the same school will be a disaster. They\'re all experts in certain subjects, but at this rate they\'re a perfect storm for failing grades and will have to repeat a year. How did they pass their entrance exams in the first place? A three-year battle between teachers and students begins now!
In 卒業promenade ("Graduation Promenade"), players take on the roles of teachers trying to help five students pass their class. Each round or school year made up of three turns or semesters. At the end of each round, teachers gains victory points for every student who passes the Final Exam. If students fail to pass, the teacher receives a penalty.
The play area includes a Class for each player and a Schedule, made up of rows and columns of School Cards that match the colors of different students. On each turn, players take all the cards from their choice of row or column and place them under students of the same color. Depending on turn order, players may switch out cards from their hand with cards in the Schedule. If all the cards taken by a player share the same color, the player may take a Motivator (a token that counts toward the Final Exam) or a Break Card (plays like a School Card but some have special actions). Players end their turn by selecting their place in the turn order for the next round.
At the end of every third turn, players count up the points under each student to see if the pass the Final Exam, and points and penalties are given out. At the end of the third round, the player with the most victory points wins and gets to choose one used Break Card for each student. Someone reads the corresponding ending for the students, which changes depending on which Break Card is chosen for them.
This game is a remake of 業method ("Graduation Method"), a Manifest Destiny game from 2013.
In 卒業promenade ("Graduation Promenade"), players take on the roles of teachers trying to help five students pass their class. Each round or school year made up of three turns or semesters. At the end of each round, teachers gains victory points for every student who passes the Final Exam. If students fail to pass, the teacher receives a penalty.
The play area includes a Class for each player and a Schedule, made up of rows and columns of School Cards that match the colors of different students. On each turn, players take all the cards from their choice of row or column and place them under students of the same color. Depending on turn order, players may switch out cards from their hand with cards in the Schedule. If all the cards taken by a player share the same color, the player may take a Motivator (a token that counts toward the Final Exam) or a Break Card (plays like a School Card but some have special actions). Players end their turn by selecting their place in the turn order for the next round.
At the end of every third turn, players count up the points under each student to see if the pass the Final Exam, and points and penalties are given out. At the end of the third round, the player with the most victory points wins and gets to choose one used Break Card for each student. Someone reads the corresponding ending for the students, which changes depending on which Break Card is chosen for them.
This game is a remake of 業method ("Graduation Method"), a Manifest Destiny game from 2013.
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