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Operation Rolling Thunder: Air War Over North Vietnam, 1965-1968 (2024)
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게임 소개

롤링 썬더 작전(Operation Rolling Thunder)은 1965년부터 1968년까지 미 공군과 미 해군이 북베트남을 상대로 벌인 역사적 폭격 작전을 재현한 시뮬레이션 게임이다. 이 게임은 한 명의 플레이어가 미 공군의 지휘권을 맡고, 다른 한 명은 해군의 작전을 총괄하는 솔리테어와 협동 플레이를 모두 수용한다.

플레이어의 핵심 목표는 호치민 트레일로 알려진 물류 네트워크를 통해 남베트남에서 반란을 지속하는 군대와 자원의 흐름을 방해하면서 북베트남이 평화 협상에 참여하도록 할 수 있는 충분한 인프라 손상을 가하는 것이다.

가장 중요한 캠페인은 시즌 단계로 나뉘는데, 플레이어 또는 플레이어는 어떤 목표가 현재 단계의 잠재적인 목표로 확인되었는지를 결정한다. 그런 다음, 그들은 공습의 범위와 구성을 조정하고, 그들이 선택한 전략적 임무와 임무를 일치시킨다. 결정사항은 전투비행순찰을 통한 적 전투기 요격에 대한 기습방어, 적 지상기반 방공망 무력화, 특정 표적에 대한 피해를 최소화하기 위한 타격능력 배치, 기회표적 사냥 등의 임무를 우선적으로 수행하는 것이다. 플레이어는 카드를 사용하여 공격 효율과 보호를 최적화하기 위해 역사적 전술, 특수 임무, 선택적 목표 할당, 기술 자산의 레퍼토리에 의존한다. 미군의 증강은 점진적으로 일어나며, 수치적인 증강과 장비의 발전을 모두 포함한다. 여기에는 진화하는 군사 지형을 반영한 첨단 기술 미사일의 도입도 포함된다. 또한 조종사들은 점진적으로 경험을 쌓으며 특정 임무 유형에서 탁월한 숙련도를 달성한다.

관심대상은 석유 및 보급창고, 군사시설, 산업시설, 철도망, 중요교량, 중추비행장 등이며, 이들의 파괴는 북베트남의 물자생산능력, 병력동원능력, 장비수송능력, 영공방어능력 등에 다양한 영향을 미친다. 따라서 참가자들은 자신의 결정을 합참 목표 목록에 포함된 기본 전략과 일치시키는 것을 염두에 두면서 다양한 접근 방식으로 실험할 수 있다. 우선순위가 높은 목표는 항상 더 강력하게 방어할 수 있으므로 발생하는 손실에 대한 면밀한 모니터링이 필요합니다. 허용되지 않는 수준은 캠페인을 심각하게 손상시키거나 심지어 조기에 중단시킬 수 있습니다.

북베트남에 대한 미국의 공습으로 인한 피해를 게임 맵에 구현한 후, 플레이어 또는 플레이어는 무장정찰 임무를 파견할 수 있는 옵션을 보유하고, 남한으로 가는 도중에 기회 대상을 정찰하고, 그리고 전략항공사령부로부터 강력한 B-52를 요청하여 호치민 트레일로 이어지는 산길과 트레일 자체에 대한 표적 공격을 실시할 수도 있다.

이 게임은 군사적 차원과 함께 \'정치적 계층을 포함한다.\' 여기서 플레이어들은 중국과 소련이 관련된 잠재적인 확대에 대한 우려로 인해 백악관에서 나오는 오락가락하는 지시에 의해 부과되는 제약을 다툰다. 이러한 지침은 더 엄격한 교전 규칙, 금지된 목표 또는 구체적인 명령으로 나타날 수 있다. 이에 대응하여 플레이어들은 운영의 자유를 위해 정치적 에코런에 도전하며, 향상된 유연성이 보장되는 캠페인 측면을 신중하게 선택한다.

플레이어나 플레이어는 그 주된 목적을 달성하지 못한 역사적 노력을 연상시키는 어려운 도전에 직면한다. 이 작전으로 인한 심각한 인도주의적 피해에도 불구하고, 지속적인 공중 폭격에 직면하여 탁월한 회복력을 보여준 북베트남 국민과 그 지도부의 결의를 꺾지는 못했다. 베트남 전쟁은 몇 년 더 지속되었고, 결과적으로 잘 기록된 종결이 되었다.

-출판사\'s 홈페이지 desc설명

Operation Rolling Thunder is a simulation game that recreates the historical bombing campaign conducted by the US Air Force and the US Navy over North Vietnam during the period spanning from 1965 to 1968. The game accommodates both solitaire or cooperative play, in which one player assumes command of the US Air Force, while the other oversees operations of the Navy (with an option to play in semi-competitive mode).

The core objective for the player(s) is to inflict enough infrastructural damage to compel North Vietnam to engage in peace negotiations while disrupting the flow of troops and resources that sustain the insurgency in South Vietnam via the logistics network known as the Ho Chi Minh Trail.

The overarching campaign is divided into seasonal phases, wherein the player or players determine which objectives have been identified as potential targets for the current phase. They then calibrate the scope and composition of air raids, aligning missions with their chosen strategic imperatives. Decisions entails prioritizing missions, including tasks like safeguarding raids against enemy fighter interception through combat air patrols, neutralizing enemy ground-based air defenses, deploying strike capabilities to maximize damage on specified targets, and the hunting down of opportunity targets. Through the use of cards, players resort to a repertoire of historical tactics, specialized missions, selective target assignments, and technological assets to optimize raid efficiency and protection. The augmentation of US forces occurs incrementally, encompassing both numerical reinforcements and advancements in equipment. This includes the introduction of advanced-technology missiles, reflecting an evolving military landscape. Additionally, pilots progressively gain experience, achieving exceptional proficiency in specific mission types.

Targets of interest encompass oil and supply depots, military installations, industrial facilities, the railroad network, crucial bridges, and pivotal airfields, whose destruction bears varying consequences for North Vietnam\'s ability to generate supplies, mobilize forces, transport equipment, and defend its airspace. Consequently, players may experiment with different approaches, all the while remaining mindful of the alignment of their decisions with the underlying strategy implied by the Joint Chiefs of Staff target list. Higher-priority targets are invariably more robustly defended, necessitating a close monitoring of incurred losses; unacceptable levels can severely compromise or even prematurely shut down the campaign.

After implementing on the game map the damage inflicted by US air raids on North Vietnam\'s war-making capacity, the player or players retain the option to dispatch armed reconnaissance missions, scouting for opportunity targets en route to the South, and may call upon the formidable B-52s from the Strategic Air Command to administer targeted strikes on the mountain passes leading to the Ho Chi Minh Trail and on the trail itself.

In tandem with the military dimension, the game incorporates a \'political layer.\' Herein, players contend with the constraints imposed by fluctuating directives emanating from the White House, driven by apprehensions of potential escalation involving China and the Soviet Union. These directives can manifest as stricter rules of engagement, prohibited targets, or specific mandates. In response, players challenge the political echelons for operational freedom, judiciously selecting the campaign aspects where enhanced flexibility is warranted.

The player or players face a difficult challenge reminiscent of the historical endeavor, which fell short of achieving its primary objectives. Despite the severe humanitarian toll inflicted by the campaign, it failed to fracture the resolve of the North Vietnamese people and its leadership, who exhibited exceptional resilience in the face of sustained aerial bombardment. The Vietnam War persisted for several more years, culminating in the well-documented denouement.

-description from publisher\'s website

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