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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Benjamin Corliss
-
아티스트
-
인원
게임 소개
[자세한 내용 및 온라인 플레이를 보려면 www.allumbra.com을 방문하십시오.]
메티스는 사제들이 서로 힘을 교환하여 궁극적으로 상대방을 지배할 수 있도록 안내하는 순수 전략 게임이다.
신부님들 권력은 저마다 다릅니다 더 큰 힘을 가진 자들은 투쟁의 방향을 크게 바꿀 수 있는 전면적인 움직임을 할 수 있다. 소사제들은, 힘이 더 제한적이긴 하지만, 더 자유롭게 움직일 수 있습니다.
이동
조각은 수평, 수직 또는 대각선 방향으로 현재 다이에 있는 값과 정확히 같은 수의 공간을 움직일 수 있다. 이동한 후 점프한 조각으로 동력을 전달합니다(아래 참조).
조각에 착지: 피스의 값이 착륙하는 값보다 높을 경우에만 (상대 또는 상대) 피스에 착륙할 수 있습니다. 당신이 착륙한 조각은 파괴됩니다. 캡처한 피스의 전력은 +1입니다.
전력 전송
조각들이 서로 움직이면서, 그들은 힘을 교환합니다. 당신은 (1) 움직이는 피스에서 점프하는 각각의 피스에 힘을 줍니다. 당신의 피스는 지나가는 각 적 피스에서 (1)의 힘을 얻습니다.
파워가 부족한 작품과 파워가 넘치는 작품: 움직이는 동안 피스가 (1) 전원 아래로 떨어지면 피스는 저전력이 되고 보드에서 제거됩니다. 마찬가지로, 한 조각이 (6) 이상의 힘을 얻으면, 그것은 제압되어 보드에서 제거된다.
우승
메티스를 이길 수 있는 두 가지 방법이 있다.
1. 상대편 메티스 신전의 좌석을 차지하세요. 각 신전에는 두 개의 구역이 있다. 내부 챔버(다크) 및 외부 챔버(라이터)입니다. 내부 챔버의 좌석을 점유하는 것은 2개의 점유 포인트와 맞먹습니다. 외부 챔버에서 좌석을 점유하는 것은 1 점령 지점과 같습니다. 게임에서 이기려면 8개의 점령 포인트를 보유해야 합니다.
2. 상대가 3개 이하가 될 때까지 상대편의 말을 파괴합니다(상대의 골이 불가능해질 때).
메티스는 사제들이 서로 힘을 교환하여 궁극적으로 상대방을 지배할 수 있도록 안내하는 순수 전략 게임이다.
신부님들 권력은 저마다 다릅니다 더 큰 힘을 가진 자들은 투쟁의 방향을 크게 바꿀 수 있는 전면적인 움직임을 할 수 있다. 소사제들은, 힘이 더 제한적이긴 하지만, 더 자유롭게 움직일 수 있습니다.
이동
조각은 수평, 수직 또는 대각선 방향으로 현재 다이에 있는 값과 정확히 같은 수의 공간을 움직일 수 있다. 이동한 후 점프한 조각으로 동력을 전달합니다(아래 참조).
조각에 착지: 피스의 값이 착륙하는 값보다 높을 경우에만 (상대 또는 상대) 피스에 착륙할 수 있습니다. 당신이 착륙한 조각은 파괴됩니다. 캡처한 피스의 전력은 +1입니다.
전력 전송
조각들이 서로 움직이면서, 그들은 힘을 교환합니다. 당신은 (1) 움직이는 피스에서 점프하는 각각의 피스에 힘을 줍니다. 당신의 피스는 지나가는 각 적 피스에서 (1)의 힘을 얻습니다.
파워가 부족한 작품과 파워가 넘치는 작품: 움직이는 동안 피스가 (1) 전원 아래로 떨어지면 피스는 저전력이 되고 보드에서 제거됩니다. 마찬가지로, 한 조각이 (6) 이상의 힘을 얻으면, 그것은 제압되어 보드에서 제거된다.
우승
메티스를 이길 수 있는 두 가지 방법이 있다.
1. 상대편 메티스 신전의 좌석을 차지하세요. 각 신전에는 두 개의 구역이 있다. 내부 챔버(다크) 및 외부 챔버(라이터)입니다. 내부 챔버의 좌석을 점유하는 것은 2개의 점유 포인트와 맞먹습니다. 외부 챔버에서 좌석을 점유하는 것은 1 점령 지점과 같습니다. 게임에서 이기려면 8개의 점령 포인트를 보유해야 합니다.
2. 상대가 3개 이하가 될 때까지 상대편의 말을 파괴합니다(상대의 골이 불가능해질 때).
[For more information and to play online visit www.allumbra.com]
Metis is a pure strategy game in which you guide your Priests in exchanging power with each other to ultimately wrest control of your opponent’s Temple of Metis.
Your Priests all have varying degrees of power. Those with greater power can make sweeping movements greatly altering the course of the struggle. Lesser Priests, while more limited in might, are able to move more freely.
Movement
A piece can move horizontally, vertically or diagonally exactly the number of spaces as the value currently on the die. After, you move, transfer power with the pieces you jumped (see below).
Landing on Pieces: You may land on a piece (yours or your opponent’s) only if your piece has a higher value than the one it is landing on. The piece that you land on is destroyed. The capturing piece gains +1 power.
Power Transfer
As pieces move over one another, they exchange power. You give (1) power from your moving piece to each of your own pieces that you jump. Your piece takes (1) power from each enemy piece it passes over.
Underpowered and Overpowered Pieces: During movement, if a piece falls below (1) power, it is has become underpowered and is removed from the board. Likewise, if a piece gains more than (6) power, it has become overpowered and is removed from the board.
Winning
There are two possible ways to win Metis.
1. Occupy seats in your opponents Temple of Metis. There are two areas in each players temple: The inner chamber (darker) and the outer chamber (lighter). Occupying a seat in the inner chamber is worth 2 occupation points. occupying a seat in the outer chamber is worth 1 occupation point. You must hold 8 occupation points to win the game.
2. Destroy opponent’s pieces until she has three or less (making the above goal impossible for your opponent).
Metis is a pure strategy game in which you guide your Priests in exchanging power with each other to ultimately wrest control of your opponent’s Temple of Metis.
Your Priests all have varying degrees of power. Those with greater power can make sweeping movements greatly altering the course of the struggle. Lesser Priests, while more limited in might, are able to move more freely.
Movement
A piece can move horizontally, vertically or diagonally exactly the number of spaces as the value currently on the die. After, you move, transfer power with the pieces you jumped (see below).
Landing on Pieces: You may land on a piece (yours or your opponent’s) only if your piece has a higher value than the one it is landing on. The piece that you land on is destroyed. The capturing piece gains +1 power.
Power Transfer
As pieces move over one another, they exchange power. You give (1) power from your moving piece to each of your own pieces that you jump. Your piece takes (1) power from each enemy piece it passes over.
Underpowered and Overpowered Pieces: During movement, if a piece falls below (1) power, it is has become underpowered and is removed from the board. Likewise, if a piece gains more than (6) power, it has become overpowered and is removed from the board.
Winning
There are two possible ways to win Metis.
1. Occupy seats in your opponents Temple of Metis. There are two areas in each players temple: The inner chamber (darker) and the outer chamber (lighter). Occupying a seat in the inner chamber is worth 2 occupation points. occupying a seat in the outer chamber is worth 1 occupation point. You must hold 8 occupation points to win the game.
2. Destroy opponent’s pieces until she has three or less (making the above goal impossible for your opponent).
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